A Hyundai már dolgozik a problémán, a Volkswagen csak találgat
A Hyundai Motorsport már dolgozik azon, hogy ne forduljon még egyszer elő olyan probléma, mely Thierry Neuville versenyét ellehetetlenítette. A háromszoros világbajnok Volkswagen azonban még csak keresi a hiba okát, mely Jari-Matti Latvala versenyét tette tönkre.
Thierry Neuville a Svéd Rally nyitó szakaszán került bajba, mely miatt a Hyundai i20 WRC elsőkerék-meghajtású lett, ami miatt a nap végére hat percet vesztett.
Jari-Matti Latvala szintén a pénteki kezdéskor kellett szembesüljön a Volkswagen Polo WRC bal első féltengely problémájával, mely a nap végén a felfüggesztés problémát okozta, valamint Latvala kiállását.
Mint kiderült Neuville autójában olaj szivárgott a hűtőből, ezért fejlesztésen fog átesni az új generációs autó a Mexikó Rally előtt.
„Szivárgott a hűtőből az olaj, ami végül elfogyott. Ez okozta a problémát. Ez teljesen a mi hibánk. A csövek biztonsága nem teljesen jó, ezért ezt a Mexikó Rally előtt meg kell oldjuk és egy teszten fogjuk kipróbálni. Új hűtő fog bekerülni az autóba és más lesz a csövek vezetése is.”-mondta Michel Nandan, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke.
A Volkswagen közben elismerte, nem tudja mi okozta a problémát Latvala autójában.
„Olyan hiba volt ez, melynek nem lett volna szabad megtörténnie. Nem tudjuk, hogy mi okozta és mivel már nem tudjuk az alkatrészeket vizsgálni, nem is derül ki soha az ok. Megnézzük majd a felfüggesztéseket hátha találunk valamit, de biztos vagyok benne, hogy még egyszer nem lesz ilyen problémánk.”-mondta Jost Capito, a Volkswagen csapatfőnöke.