Akár az IRC-nél is népszerűbb lehet a TER?
Mi az a TER vagy Tour of European Rally Championship? Nos, egy 2016-ban indult sorozat neve, melyet most igyekszünk bemutatni, mert azt gondoljuk a jövő, ezen bajnokságé és akár a 2006 és 2012 között létezett IRC sorozat népszerűségét is elérheti.
A TER-ről általánosságban
A Tour of European Rally Championship, avagy TER projekt első idénye 2016-ban volt és négy versenyből állt. A bajnokságot azért hozták létre, hogy az egykoron nagy sorozatokban részt vett versenyeket újra összefogják, ezáltal pedig egy új európai bajnokság részévé tegyék őket.
A bajnokság versenyeinek központjainak jellemzői: turisztikai célú területek, egyedi sajátossággal rendelkeznek és kiváló turisztikai vagy történelmi múltjuk van.
Minden TER versenyen kialakítanak egy TER Rally Falut, ahol lehetősége nyílik a rendezőnek bemutatni a hely sajátosságait, különleges élelmiszereit, történelmét, ezáltal felhívva a környék sajátosságaira a versenyen résztvevők és a TV közvetítéseknek köszönhetően a világ figyelmét.
A TER minden versenyéről összefoglaló készül, melyet a partner TV-s cégek, a Fox Sport és a MotorsTV a világ minden része számára bemutat. Emellett a közösségi oldalak, a legfontosabb internetes oldalak, újságok, magazinok és fontos médiák is hírt adnak a versenyekről.
Miért érdemes a TER -t választani?
- A versenyekről 25 perces TV-s összefoglaló készül, így a csapatok, versenyzők, a versenyek és a kereskedelmi partnerek széles körben hírt adhatnak magukról.
- TV, web, média és szociális platformokon hirdetik a versenyeket
- A TER Rally Faluban lehetőségük nyílik a versenyzőknek, hogy saját videóikat bemutassák
- A TER szervezője minden TER regisztrált versenyzőről 5 perces videót készít, melyet a verseny után el is juttat a párosnak. Mindezt úgy, hogy a felvételen csak a TER és az adott verseny logójának kötelező szerepelni a felvétel sarkában. Különleges jogokat nem támaszt a felvétel kapcsán a TER szervezője.
- Minden egyes versenyen néhány különleges felvételt is készítenek a csapatok számára.
- A TER bajnokság versenyzői számára nincs előírva kötelező reklám, melyet az autóra kell ragasztani
- A TER bajnoki pontokért küzdőknek regisztrálni kell a bajnokságba, azonban a regisztráció INGYENES és az adott verseny nevezési díján kívül NINCS külön nevezési díj a TER versenyzők számára
- A FOC minden versenyről 25 perces összefoglalót készít, melyet minden érdeklődő csapat, versenyző számára elküld, akiknek hazájában nincs nemzetközi TV adás, csupán helyi, vagy országos TV. A TV adások minden versenyről levetítésre kerülnek a FOX Sport és a MotorsTV csatornáján.
- Minden csapat, versenyző különleges fogadtatásban részesül a TER versenyein.
A TER bajnokság szabályozása
A TER bajnokságainak versenyein a Nemzetközi Sportszabályzat és függelékek, az adott ország Nemzeti szabályzata, valamint a TER szabályzata az érvényesek.
Erről röviden:
- A versenyen indulóknak rendelkezniük kell a hazájuk nemzeti engedélyével, vagy annál magasabb fokú engedéllyel, összhangban az aktuális Nemzetközi Licenc Szabályzattal.
- A bajnokságban érvényes homológ autókkal lehet részt venni.
- A TER bajnokságba ingyenes a regisztráció, a regisztrálás az egyes versenyeken történő technikai regisztráció végéig lehetséges.
- A TER-ben indulók száma nincs minimalizálva.
- Amennyiben egy, vagy több versenyző a bajnokság végén azonos pontszámmal végez, a szakaszokon több jobb, vagy győztes időeredményt elérő párosok kerülnek előrébb sorolásra.
- A TER versenyein az abszolút első 11 versenyző kap pontot abszolút és géposztály értékelésbe. A pontrendszer: 25, 20, 17, 14, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1. Amennyiben többen végeznek a 11. helyen, a versenyzőpárosok minden tagja 1 pontot kap.
- 2016-ban további pontszerzési lehetőség is volt:
- Aki 1 TER versenyen indult, még kapott 5 pontot
- Aki 2 TER versenyen indult, még kapott 10 pontot
- Aki 3 TER versenyen indult, még kapott 15 pontot
- Aki 4 TER versenyen indult, még kapott 20 pontot
- Minden versenyen egy szakasz Power Stage szakasznak minősül, melyeken az első további 3, a második 2, a harmadik időt elérő páros 1 pontot kap.
- A bajnokságban győztes páros megkapja az adott év TER Bajnoki címét.
A 2016-os évről
A bajnokság első idénye 4 versenyből állt, ezek az Arad Rally (Románia, május 13-14), a Rali Vinho da Madeira (Portugália, augusztus 4-6), a Rally Liezen (Ausztria, szeptember 23-24) és a Rallye du Valais (Svájc, október 20-22) voltak.
A bajnokság minden versenyén jobbára más és más mezőny rajtolt el, tehát több versenyen induló páros nem volt.
A bajnokság végén az Arad Rallyt megnyerő olasz Simone Tempestini és román Carmen Poenaru lettek a bajnokok, mert bár azonos pontot gyűjtöttek, mint az Ausztriában győztes Hermann Neubauer és Bernhard Ettel, de több szakaszt nyertek.
A versenyekről készült 25 perces videókat lásd a cikk alatt.
A 2017-es évről
A TER második idénye két versennyel nő, hat futamos lesz.
Ezen versenyek a következők
2017.04.?-05.? ? Aszfalt
2017.06.23-24 53. Kenotek Ypres Rally, Belgium Aszfalt
2017.08.03-05 58. Rali Vinho da Madeira, Portugália Aszfalt
2017.09.29-30 Škoda Rallye Liezen, Ausztria Aszfalt
2017.10.26-28 58. Rallye International du Valais, Svájc Aszfalt
2017.11.24-26 7. Tuscan Rewind, Olaszország Murva
További részletek