Nem mennek fejjel a falnak! - Ranga Motorsport
2017.03.31 16:07
Két versenynap (plusz a prológ), két Škoda Fabia R5, két Ranga-fiú – ráadásul ugyanabban a csapatban, egymás ellen (is) küzdve a topkategóriában. Hollywoodban már ennyi elég lenne ahhoz, hogy a hétvégén esedékes Miskolc-raliról leforgassanak egy színes, szélesvásznú nagyjátékfilmet, az már csak fokozná az izgalmakat, hogy Ranga Péter és ifj. Ranga László sem az a fajta, aki beéri az elégségessel – mindketten a maximumra törekszenek.
Még akkor is, ha a miskolci pályákon finoman szólva sem nekik van a legnagyobb tapasztalatuk a versenyzők közül. A mezőny egyébként a maga 16(!) R5-ös versenygépével, az utóbbi 10-12 év legerősebbje.
De menjünk sorban!
Ranga Péter az első teljes magyar bajnoki szezonjára készül, egy kétszeres abszolút bajnok navigátorral, Szőke Tamással a jobb oldali ülésben. A pilóta utóbbi két évben az Európa-bajnoki futamokon pallérozódott, most azonban elérkezettnek látta az időt, hogy hazai közönség előtt is megmutassa gyorsaságát. Persze, versenyzett már itthon is, de Miskolcon például még csak navigátorként – annak is megvan már vagy kilenc éve...
„A felkészülés rendben lezajlott, csütörtökön és pénteken pedig bejárjuk a pályákat is, de videók alapján persze már tájékozódtam – nyilatkozta Ranga Péter, aki tehát legutóbb 2008-ban versenyzett ezeken a pályákon, akkor is navigátorként. – A riválisok helyismerete nyilván az ő javukra billenti a mérleg nyelvét, de egyébként sem terveztünk fejjel menni a falnak. A saját tempónkban autózunk majd, aztán amikor meglátjuk, hogy ez mire elég, vagy gyorsítunk, vagy nem.”
A fiatal kora ellenére rendkívül higgadt és fegyelmezett versenyző az orfűi sprintversenyen tesztelt 40 kilométert, és szerencséje volt abból a szempontból, hogy esőben, felszáradó és száraz pályán is kipróbálhatta a Fabiát. Esőre és szárazra is megvan tehát hozzá a jó beállítás, s bár a hétvégére napsütést jósolnak Miskolc környékére, jobb minden eshetőségre felkészülni.
„A miskolci pályák nagyon változatosak, szerintem az lehet itt a siker kulcsa, hogy minden egyes gyorsasági szakaszra külön fel kell készülni, mind a beállításokkal, mind pedig a vezetési stílussal...” – tette hozzá Ranga Péter.
A Miskolc-rali pénteken 17 órakor a salakmotorpályán tartandó, a nézők által közkedvelt prológgal kezdődik, szombaton 6, vasárnap pedig 8 gyorsasági szakaszt teljesít a mezőny. Az össztáv 806 kilométer, ebből a gyorsasági szakaszok hossza: 168 km
Forrás: Ranga Motorsport