Rövidre sikerült főpróba

2016.07.26 19:13


HIDEG RALLY TEAM – Weiz Rallye, Ausztria, 2016. július 21-23.

Hideg Krisztián – Kerék István, Mitsubishi Lancer Evo IX

 

Habár a Weiz Rallyet az újjáépített Mitsubishi főpróbájának szánta Hideg Krisztián, mégse tette alább a lécet a várakozásai tekintetében, mint egy-egy éles futam alkalmával. Navigátorával, Kerék Istvánnal jól is kezdtek, magabiztos fölénnyel vezették az ERT értékelését. Az 5. szakasz rajtja előtt azonban a hátsó differenciálmű megmakacsolta magát, és véget vetett a páros sikeres szereplésének.

 

Hideg Krisztián: Jól indult a versenyhétvégénk, de sajnos a végére egyáltalán nem úgy alakultak a dolgok, ahogyan azt mi szerettük volna. Ultra technikás pályákon kellett autóznunk, ahol ráadásul állandóan változott a talaj minősége, több helyen kőkihordások is voltak. Ezzel még nem is volt gond, sőt, élveztük, igazi kihívás volt mindegyik szakasz. Volt pár necces szituációnk is, egyszer például egy háznak kellett „odébb ugrania”, hogy ne kapjuk telibe az oldalát, de szerencsére azt a helyzetet is megoldottuk. A motor eszméletlenül gyors lett, a Mitsubishi kanyarban és egyenesben is úgy működött, ahogy az a nagy könyvben meg van írva. Stabilan meneteltünk, kezdésnek rögtön abszolút 6. időt autóztunk, a 4. gyorsra pedig sikerült még két helyezést előrébb lépnünk.

Ekkor jött azonban a fekete leves: a hátsó differenciálmű feladta a harcot. Kettő darab, kétszáz forintos nagyságú lyuk keletkezett a fedélen, kifolyt belőle az olaj és dobálta ki magából az alkatrészeket… Azért is érthetetlen számomra ez az eset, mert ez a difi is teljesen új volt, nem pedig felújított, 15-20-szor többet kellett volna kibírnia, mint amit addig a pillanatig beletettünk. Ezért igazából senkit nem is tudok hibáztatni. Igaz, szuperrallyzhattunk volna másnap, mert a fiúk gyorsan orvosolták a problémát, de ahogy osztottunk-szoroztunk, jobbnak láttuk, ha inkább hazajövünk, mert érdemben nem tudtunk volna már beleszólni a csatákba.

A csapat hét elején szedi szét a Mitsubishit és felméri a károkat, de addig is sejtjük, hogy mi okozhatta ezt a hibát. Sajnálom, hogy így alakult, nem esett jól, hogy kiestünk, de még mindig inkább itt történjen ez meg velünk, mint ott, ahol nagyobb a tét. Eddig hétből hétszer célba értünk, most az egyszer ez nem jött össze – van ilyen, még a Forma1-ben is, ahol nagyobb költségvetésből gazdálkodnak…

 

 

 

 

 

 

 

 

Kerék István: Borzasztó érzés volt ennyire az elején kiesni a versenynek! Komolyan és alaposan készültünk fel a futamra, ami 8 különböző, hegyi gyorsasági szakaszból állt, kanyarokkal teletűzdelve. Egyenletes teljesítményt nyújtottunk, a kiesésünk előtt 25-28 másodperccel vezettünk az N csoport másodikjával szemben. A műszaki hibával egy sima csoportelsőséget és egy abszolút 4. helyet buktunk el, hiszen az ellenfeleink nem nagyon tudtak addig sem beleszólni az eredmény alakulásába.

Bosszantó, hogy a semmiből, egy apró műszaki probléma mekkora kárt tud okozni. A 4. gyorsról rendben lejöttünk, 2 kilométerre voltunk a következő szakasz rajtjától, mikor egyszerre csak egy hatalmas reccsenést hallottunk. Akkor még elrajtoltunk, de alig jutottunk pár kilométert, és az autó atomjaira hullott alattunk. Így ahelyett, hogy megnyertük volna a Weiz Rallyt, erős viharban, szakadó esőben, vaksötétben kellett megvárnunk a csapatot, amíg ki tudtak húzni minket a pályáról.

Persze, ez a verseny nem élvezett igazán prioritást nálunk, így gyorsan el is kell felejteni a bosszúságot. A soron következő Baranya Rally jóval nagyobb téttel jár majd számunkra, hiszen a Mitropa Kupában kell előnyt kovácsolnunk magunknak. Bízom benne, hogy a hazai pálya előnyt fog jelenteni nekünk.

 

Partnereinknek köszönjük az együttműködést: Richmond Logistics, Hotel Parlament, Hotel Palazzo Zichy, Patócs Autóház Kft., Metálkontakt Kft., Mátrai Kft., Firebox Kft., C-Service Kft., Sky-Tools, Dornhof Nagy Und Partner Kft., Nagy József Auditor, Aktív Tours Kft., Continental Travel Kft., Aszú Étterem, Vázterv Mérnök Iroda Kft., Continental Group Kft., Mol-Tech, Euroll Kft., Köz-Meg-Vill Kft.

Sajtófőnök: Horváth Judit – Tel.: 30/533-9099; E-mail: sajto.hidegrallyteam@gmail.com

Címkék

  1. ERX 2016
  2. Toyota Gazoo Racing
  3. Historic ERC 2016
  4. MARB 2016
  5. Skoda Rally Team Hungária
  6. Klaus Motorsport
  7. ORB statisztika
  8. WRX statisztika
  9. WRC Top 100
  10. Déli Régió Rallyesprint 2016
  11. Rallycross OB 2016
  12. Szauer Rallye Team
  13. Rallye2 2016
  14. ORC 2016
  15. Tereprali OB
  16. Ritmus ASE
  17. Bomba Racing Team
  18. Belga Rallye Bajnokság
  19. APRC 2016
  20. Osztrák Rallye Bajnokság
  21. Historic Rallye Bajnokság 2016
  22. WRX Montalegre
  23. FRT 2016
  24. GFS Racing Team
  25. MSR 2016
  26. Zengő Motorsport
  27. WTCC 2016
  28. WRX Hockenheim
  29. AS Rallyesport Europe
  30. MR Racing
  31. Sébastien Loeb Racing
  32. Hell Racing
  33. Bakó Rallye Team
  34. Dynamic Rallye Team
  35. Tereprali Világkupa
  36. Korda Racing
  37. Ranga Motorsport
  38. Historic Rallye Bajnokság
  39. Hungarian Police Rallye Team
  40. MARB 2015
  41. Volkswagen Motorsport
  42. M-Sport
  43. Hyundai Motorsport
  44. Citroen Racing
  45. Mitropa 2016
  46. Rallycross OB
  47. K-Tech Motorsport
  48. Balogh Jani
  49. Skoda Motorsport
  50. Qatar International Rally
  51. MERC 2016
  52. Videó
  53. Arctic Lapland Rally
  54. WRC 2017
  55. Toyota Motorsport
  56. Abu Dhabi racing
  57. Solid Racing Team
  58. Sandlander Team
  59. Apex Racing
  60. Africa Eco Race
  61. Opel Dakar Team
  62. ORB 2016
  63. Mettet RX
  64. Overdose Racing Team
  65. FRT 2017
  66. Rallye2 2017
  67. Bisted Motorsport
  68. Historic Rallye Bajnokság 2017
  69. Slovenia
  70. Kalle Rovanpera Racing
  71. Déli Régió Rallyesprint 2017
  72. MARB 2017
  73. ORB 2017
  74. DMACK
  75. WRC statisztika
  76. Qatar Volkswagen
  77. Global Rallycross 2016
  78. MERC 2017
  79. F1 Statisztika
  80. Rallye di Roma
  81. Skoda Rallye Club
  82. Miskolc Rallye
  83. Szavazás
  84. ORC 2017
  85. SASA R5 Motorsport
  86. Rallycross OB 2017
  87. Mitropa 2017
  88. MIskolc Rallye
  89. Peugeot 208 Rally Cup Hungary
  90. Félelem nélkül
  91. Lett Rallye Bajnokság
  92. Finn Rallye Bajnokság
  93. Croatia
  94. ORB autók
  95. Monza Rally Show
  96. Ford WRT
  97. Subaru WRT
  98. Mitsubishi Ralliart
  99. WRC 1997
  100. orb 2016
  101. Topp Cars Rally Team
  102. Scuderia Ferrari
  103. Monaco GP
  104. F1 2016
  105. WRX Lydden Hill
  106. Orfűi Hegyi Verseny
  107. Turán Motorsport
  108. Historic Rallye Challenge
  109. Silk Way Rally
  110. Hegyiverseny
  111. DMACK WRT
  112. TER 2017
  113. TER 2016
  114. Rally di Rome Capitale
  115. ERC 2017
  116. Rally Show Santa Domenica
  117. Rovanpera Racing
  118. ERT 2016
  119. 50. Mecsek Rallye
  120. Zobákpuszta RS
  121. Peugeot Total Hungária Rally Team
  122. WRX Canada
  123. Rallye Kosice
  124. Mátrai Hegyiverseny
  125. Rally Italia Sardegna
  126. English News
  127. ORB 2012
  128. Székesfehérvár Rallye
  129. Eger Rallye
  130. ORB 1999
  131. Kisvaszar Rallyesprint
  132. Speed Rally Team
  133. Márianosztra Rally
  134. Maxx Race Team
  135. Horvát Rally Bajnokság
  136. INA Delta Rally
  137. North Racing Team
  138. Rallye2
  139. Rallye2 hírek
  140. Fehérvár Rallye
  141. ORB 2005
  142. ORB 2006
  143. Duna Rallye
  144. IRC 2011
  145. Arad Rally
  146. ORB 2011
  147. Kazincbarcika Rally
  148. Bükfürdő Rallye
  149. ORB 2010
  150. Komló Rallye
  151. Nyírség Rallye
  152. ORB 2009
  153. Ózd Rallye
  154. ORB 2008
  155. Nyirád Rallye
  156. ORB 2007
  157. ORB 2001
  158. Peugeot-Esso Rally
  159. Hungarian Baja
  160. Szombathely Rallye
  161. ORB 2003
  162. ORB 2004
  163. Rally hírek
  164. Zemplén Rallye
  165. TMC Rallysport
  166. ORB 2002
  167. ERC
  168. WRC
  169. ORB
  170. rallyesprint
  171. WRC 2015
  172. OMP Racing Rallye
  173. MARB
  174. Kassa Rally
  175. ORB 2000
  176. LiveWire Rally Team
  177. Hideg Rally Team
  178. Budapest Rallye
  179. Veszprém Rallye
  180. Miskolc Rally
  181. Salgó Rally
  182. Esztergom Rally
  183. ORB 1997
  184. ORB eredmények
  185. ORB 1998
  186. Mecsek Rallye
  187. Bábolna Rallye
  188. Rallye2 2014
  189. Baranya Kupa
  190. WRX 2016
  191. ERC news
  192. Historic eredmények
  193. Rallye2 eredmények
  194. Eurosol Racing Team
  195. Mitropa hírek
  196. Gymkhana Bajnokság
  197. Érdi Rally Team
  198. ERC hírek
  199. Tour de Corse
  200. Cyprus Rally
  201. Porrogszentkirály RS
  202. Magyarbóly RS
  203. Orfűi Hegyiverseny
  204. Botka Rally Team
  205. Rallyesprint hírek
  206. Ke-Ke Racing Team
  207. Maximmun Racing Team
  208. Maricsek Racing Team
  209. Dakar
  210. Rajd Rzeszowski
  211. Rallye Islas Canarias
  212. ERC 2016
  213. Szilveszter Rallye
  214. Rallye2 2015
  215. Rallye Catalunya
  216. Acropolis Rally
  217. Wales Rally GB
  218. WRC 2016
  219. Horváth Rallye ASE
  220. A123 Teszt Rallye
  221. Rally Legend
  222. Rajd Polski
  223. Marco Racing Team Kft
  224. Bakonya RS
  225. Kisvaszar RS
  226. Rally de Portugal
  227. Rally Argentina
  228. Rally Mexico
  229. Rally Sweden
  230. Rallye Monte Carlo
  231. Rally Kosice
  232. ORB 2015
  233. Waldviertel Rallye
  234. ORB 2014
  235. Rallye Sardegna
  236. Rallye Finland
  237. Mikulás Rallye
  238. Déli Régió Rallyesprint 2015
  239. Barum Czech Rally Zlin
  240. Rallye Acores
  241. Rallye Estonia
  242. Ypres Rally
  243. Rallye du Valais
  244. Circuit of Ireland
  245. Rallye Liepaja
  246. Janner Rallye
  247. Magyarhertelend RS
  248. ERC 2015
  249. Rallye Australia
  250. Rallye Deutschland
  251. ORB 2013