A bajnoki cím az egész csapatot motiválja
2016.11.17 17:57
Strider Zoltán idén két navigátorral, Koch Péterrel és Apkó Andrással állt rajthoz az ORB versenyein, ahol az év végén bajnoki címet sikerült szerznie. A bajnok pilótát az idei évről kérdeztem.
- Milyen céllal, milyen autóval és kivel vettél részt az idei ORB futamokon?
- Ahogy már 2014 elején is, ebben az esztendőben is Velenczei Ádáméktól béreltük a Mitsubishi Lancer Evo IX-est. Ádámék idén már egy R4-es autóval álltak rajthoz az ORB-ben, így teljesen függetleníteni tudtuk magunkat egymástól, és mindketten tudtunk figyelni a saját bajnokságunkra.
Navigátorom már 2013 óta gyerekkori jó barátom, Koch Peti. Idén öt versenyen navigált nekem, és nagyon jó munkát végzett egész évben. A Mecsek Rallyen Apkó Andrissal álltunk rajthoz, és egy nagyon jó hangulatú versenyt tudhatunk magunk mögött.
Célunk év elején nem volt más, mint helytállni az ORB mezőnyében, folyamatosan fejlődni, gyorsulni, de legfőképpen jól érezni magunkat a versenyeken. Eredményekkel kapcsolatos elvárásainkat csak a Székesfehérvár Rallye után tűztük ki. Ekkor három futamgyőzelemmel vezettük a bajnokságot a kategóriánkban, amit már év végéig meg is akartunk őrizni.
- Hat versenyen indultál, mesélnél ezekről?
- Azt hiszem, minden versenyen jól éreztük magunkat 2016-ban! Fantasztikus autót kaptunk Velenczei Ádiéktól, amivel apróságokon kívül semmilyen gond nem akadt. Minden versenyen a célba repített minket, és minden futamon felállhattunk a dobogóra.
Az Eger Rallye nekem hazai verseny és a környékbeli pályákat is jól ismerem. Ezenkívül a hazai közönség, a rengeteg ismerős mindig plusz motivációt és energiát ad a versenyzéshez. Ezen a futamon még közel nem diktáltunk komoly tempót az autóval, ami az abszolút eredményünkön meg is látszott. Azonban a kategóriánkat sikerült megnyerni, így fantasztikus érzésekkel térhettünk haza első ORB-s futamunkról.
A Miskolc Rallyet kihagytuk, így Szombathelyen folytattuk a bajnokságot. Kicsit tartottunk a murvától, mivel tavaly Veszprémben nagyon nagyot estünk. A versenyen azonban megjött az önbizalmunk, és nagyon jóízűeket autóztunk a gyors és kiváló minőségű szakaszokon. A kategóriában már jóval nagyobb csaták alakultak ki a dobogós helyekért, mint Egerben, de itt is sikerült első helyen végeznünk.
A veszprémi futamot a biztonság kedvéért kihagytuk! Ez picit azért nehezítette a dolgunkat a bajnokságban, hiszen az itt résztvevő versenyzők 1,5-szeres pontokat kaptak. Székesfehérváron azonban újra támadtunk. Itt meggyűlt a bajunk a turbónyomással, azonban a pályák nagyon tetszettek. Tempós, technikás jó ritmusban autózható szakaszokon újra nagy csatában sikerült nyernünk mindössze néhány másodperccel. Ezután a verseny után tűztük ki célul a 14-es kategória első helyét az év végén.
Kassára muszáj volt kimenni ez imént említett cél miatt. Azonban azt hiszem, ha jövőre ki kell hagynom futamot akkor ez lesz az. Nem igazán feküdtek nekem ezek a pályák, és jobban szeretek magyar környezetben, magyar szurkolók között autózni. Bár csatában voltunk az első helyért, nem éreztem magam jól az autóban egész hétvégén. A kicsit darabos vezetés végül egy harmadik helyre volt elég.
Ezután következett az év versenye! A Mecseket egyszerűen imádom! Ezek a szakaszok szerintem, Magyarország legjobb gyorsasági szakaszai! A versenyen a kategóriánkban indult Herczig Norbi egy Škoda Octavia WRC-vel, akit azt hiszem, nem lehetett célunk legyőzni. A többi versenyzőtársunkkal azonban nagyon jót csatáztunk, és alkalmi navigátorommal végül a kategória második helyén zártuk a futamot. Az egész hétvégénk nagyon jó hangulatban telt.
Ózdra 6 pont előnnyel érkeztünk, célunk csak az volt, hogy megnyerjük a bajnokságot. Nem kellett annyira feszítetten mennünk, igyekeztem vigyázni az autóra, de talán így menni még nehezebb, mint ha az ember a saját tempójában autózna. A második napon már alig vártam, hogy vége legyen a versenynek. Végül a harmadik helyen zártunk, ami bőven elegendő volt a bajnoki címhez!
- Sikerült tehát bajnoki címet szerezned a 14-es géposztályban. Mit jelent számodra ez az eredmény?
- Azt hiszem, az egész csapatnak nagy örömére szolgált, hogy megnyertük ezt a kategóriát! Mindenkinek plusz energiát és motivációt ad a következő évre. Az év elején abszolút nem voltak elvárásaink az eredmény szempontjából, de egy stabil autózással sikerült megszereznünk a bajnoki címet. Nagyon sokat fejlődtünk az évben és sokat is gyorsultunk. A versenykilométerek nagyon sok önbizalmat adtak, ami év végén már meglátszott az abszolútban értékelt időeredményeinkben is. A fejlődésben nagy szerepe volt a kategóriatársaknak is, akikkel azt hiszem együtt tanultunk, együtt fejlődtünk ebben az évben. Külön köszönjük a jó csatákat, és a jó barátságot Kocsomba Karcsiéknak, és gratulálok nekik az eredményeikhez!
- Mik a jövőbeni tervek?
- Ebben az évben már a pihenésé a főszerep, nem fogunk már versenyen indulni idén. 2017-ben ugyanezzel az autóval fogunk rajthoz állni ugyanebben a kategóriában. Lesz egy-két fejlesztés a kocsin, de alapvetően nem fog megváltozni.
Sajnos Koch Peti azonban már nem fogja az itinert olvasni nekem 2017-ben. Egyéb elfoglaltságai és időhiány miatt már nem tudja vállalni ezt a tevékenységet. Helyére másik jó barátom, Apkó Andris fog beülni, aki a Mecsek Rallyen bebizonyította, hogy kiváló munkájával nagyban hozzá tud járulni a sikerhez! Szóval jövőre vele támadunk és szeretnénk a kategória elsőségért harcolni! Azonban 2017-ben is legfontosabb az lesz hogy, fülig érő szájjal távozzunk a versenyekről!
- Az ORB-n kívül hol indultál még?
- Volt néhány vendégszereplésem is 2016-ban. Az újraéledő Mátrai Hegyiversenyen a Mitsubishivel álltam rajthoz, és mindkét napon a kategória harmadik helyén végeztem.
A Trabantot ebben az évben sem hanyagoltam. Vig Sanyi navigálásával rajthoz álltunk a Baranya Kupán, ahol nagyon jóízűt autózhattunk kedvenc rallye pályáimon. Végül a kategória második helyén zártuk a futamot, de lényeg, hogy újra átélhettük a Trabant adta életérzést!
- Köszönöm az interjút, és gratulálok a bajnoki címhez!
- Köszönjük!
A csapat partnereiknek köszöni az együttműködést: Betonútépítő Zrt.; Absolut Hostess Kft.; Confidenza Csapágyszolgálat; Gulf; Unifilter Kft.; Schönherz Informatikai Stúdió Kft.; Heves Cleaning Kft.; Színesfém Felvásárlás Pásztó PI-AT Metál Kft.; BM KOMP kompresszortechnika; Eftech Kft.; Max-Transport Bt.; Dynamic Út Kft.; Bolyki Terra Kft.; Euroll Hungária Kft.; Honor Trans-Sped Kft.; Tiszta Víz Üzletház; Pápai Beton Kft.; Salgó polctervező; Suták Krisztián Építési Vállalkozó; Balassa Security Kft., Mipa Hungária Kft., NoGlu Cukrászda, L&L Trans Kft.
Készítette: Hund Gábor