A problémák kivizsgálás alatt!
2017.04.09 16:20
Készítette: Sipos Attila / rallyfeeling.hu
Ha megtaláltad a saját tempódat, ne vegyél vissza belőle! A Miskolc Rali óta ezt már Lángi Attila is tudja. A verseny alatt felmerülő problémák pedig, kivizsgálás alatt!
A hosszúra nyúlt téli szünetben, min sikerült változtatni a Z4-esen?
– Sziasztok! Igazából nagy dolgok nem történtek az autón, a motorban lettek tartósságnövelő beavatkozások, belekerült egy másik hajtókargarnitúra és meg lett csapágyazva – kezdi a beszélgetést Attila. A váltót ellenőrzés miatt szétszedte a Slezi, mivel nem volt javítanivaló, összeszereltük. Ami kevés sérülés volt a kasznin, az ki lett javítva és ezzel be is fejeztük a nagy felkészítést.
Az idénynyitó Miskolc Rali előtt volt egy tesztetek. Ott már sikerült megtalálni a megfelelő beállításokat a versenyre?
– Teszt nem volt, a rali edzésen pufogtunk egy jó pár kört és közben megkocsikáztattuk a visualos fiúkat, lányokat is egy kicsit! A beállításaink már nagyjából megvoltak előtte is, inkább bemozgatásnak lehet felfogni ezt a 150-200 km-t.
Nem az elmúlt években megszokott navigátor ült melletted Miskolcon.
– Csövi lelépett munkahelyi elfoglaltságok miatt, de hála a jó égnek, Csáki Ricsi elfogadta a felkérést, így hacsak el nem menekül Ő is, akkor mostantól vele pörkölünk a pályákon!
Újra volt salakos prológ. Mennyire szereted a miskolci salakaréna atmoszféráját?
– Igazából nincs vele gondom, de ha nem lenne, akkor se sírnék! Jó alkalom megmutatni magunkat és azt gondolom a nézők is kellőképpen kedvelik, úgyhogy színfoltja ez a versenynek!
Az első napon a fékre panaszkodtál rengeteget.
– Első napon is! A hosszú Garadna-Mályinkán, az első körben, nagyon felmelegedett a fékünk, ezt egy klasszikus koppanásig beeséssel próbálta a tudomásunkra hozni, aztán a következő körben bekerült a fékhűtőcső, amire úgy gondoltam nem lesz szükség, de így sem bírta sokkal tovább, végül egy fékfolyadék-csere javított a helyzeten. De ennél még furább volt a másnapi fékproblémánk, Kánó végén egy nagy fékezés után nem oldott ki a hátsó fékünk és ez lekísért a beíró utánig, ahol már lángolt a hátsó fékünk… Érdekes probléma, kivizsgálás alatt!
A második napon a 12. gyorsasági jelentette nektek a verseny végét… Mi történt.
– Nem tudom. Elmérhettem néhány centit, teljesen ártalmatlannak tűnt a helyzet, rámentünk valószínűleg egy kihordásosabb részre és lecsúsztunk az árokba, ahonnan a nézők segítségével sem sikerült kikecmeregnünk, viszont jól meggyulladt alattunk az avar, ez okozott némi ijedtséget, izgalmat, de sikerült eloltanunk…
A bosszantó az egészben az, hogy úgy sikerült lecsúsznunk az útról, hogy nem is nagyon feszegettük a határokat, mert még bennem volt az előző gyors fékproblémája és szerettem volna, ha a csapatom átnézi a kocsit, mert nagy tempónál, ha megint beragad a hátsó fék, az tudott volna még vicces lenni. Ebből is látszik, ha visszaveszünk a saját tempóból az is komoly gondot tud okozni… Megtanultuk!!!
Hogy érzed, amíg versenyben voltatok azt a tempót tudtátok diktálni, amit elterveztél az elején?
– Az 1, 3 és 5 gyorsok jók voltak, a 2 és 4 gyorsokon fékproblémákkal küszködtünk. A 6. gyorsaságin ránk sötétedett, ott meg nem szoktam brillírozni. Így 3. helyen álltunk este a dobogóra, ez nem rossz eredmény! Másnap reggel Kovács Zoli egy szuperprodukcióval szórakoztatva a nézőket (ezt mondjuk nagyon sajnáltam) az egész kategóriánkat eggyel előre mozdította. A 7. gyors szintén jó volt, a 8.-at kivették Friedmann Zsoltiék esése miatt,(Innen is jobbulást nekik!) a 9. vége felé egy egészséges defektet kaptunk. A gyorsaságik vége felé a 11.-en befogó hátsó fékkel, egy fékbaj előtti egész jó kocsizás volt, majd a 12.-en a beesés.
De azért elégedettek vagyunk, közel állunk a teljes összeszokáshoz Ricsivel, a kocsi a fékét leszámítva hibátlanul muzsikált, a szervizeseink is jól dolgoztak, csak én bénáztam a végén!!
Partnereinknek köszönjük az együttműködést: Visual Europe Group – www.vegroup.hu, Montus Futómű Szerviz, Blue16 gépjárművédelmi rendszer, KSPEED Motorsport, Janódob Kft., M Power Kft., www.nonstopgumiszerviz.hu, Opera Garden Hotel & Apartments, IXON & SOUL – Egyszerűen Autóüveg, www.gearbox.hu, S&T Consulting Hungary Kft., Sztárpadló Kft. – DIEGO Újpalota, DIEGO Soroksár, PIN-CAR Kft. – Minőségi Autófényezés, Magic Carwash – XIII. ker. Lehel Csarnok P1 szint, AutoCSHospital – Sérült, törött autók kárügyintézése, javítása garanciával.