A saját tempónkban autóztunk
2016.04.07 19:42
Immáron tizenegyedik alkalommal adott otthon Eger városa az Országos Rally Bajnokság szezonnyitójának. Technikás szakaszok és több tízezer néző tette igazi autósport ünneppé ezt a hétvégét.

Pénteken a rajtceremóniával vette kezdetét a verseny programja. A Dobó téren felállított pódiumhoz emberfalban érkeztek a párosok és nézők által tömött utcákban távoztak a ceremóniáról. Másnap kezdődött az igazi verseny a gyorsasági szakaszokon.
Balogh Jani: „Az volt az elképzelésünk, hogy rögtön egy jó alaptempót kell diktálni és a felkészülésünket is ennek szenteltük. Mint az elmúlt versenyek mindegyikére, ide is egy kész taktikával érkeztünk. Ez elég hatékonynak bizonyult az első nap során. A mátrai pályákon, a rossz minőségű részeken tudtunk előnyt szerezni a kategóriánkban. Az abszolútban nagy volt a kérdőjel, hogy a friss technikákkal szemben hova lehetünk jók. A határozott kezdésünknek köszönhetően, az első napot előkelő helyen zártuk az R5-ös autók között. Hiba és kalandmentes kilométerek voltak mögöttünk.”
Az autó beállításainak köszönhetően a második napra kiírt szakaszok nem kedveztek Janinak, Daninak és az Evo 9-esnek. A szűk erdei dobálós részek után a tempós széles pályákon nem teljesített úgy a kocsi, ahogy azt szerették volna.
Balogh Jani:„ A második nap nagyon harcosra sikerült. Vasárnap már nem voltunk olyan gyorsak, mint ahogy azt szerettük volna. Az autó beállításainknak köszönhetően volt egy tempó, amit már nem tudtunk fokozni. Ennek az volt a következménye, hogy abszolútban elkezdtünk visszacsúszni. Tudtuk hol vannak a korlátaink és ezt próbáltuk feszegetni, de nem szerettük volna túllépni, mert annak végzetes következményei lehettek volna. Próbáltunk állítani a kocsin, más fajta gumit is próbáltunk, kicsit harcosabban álltunk neki a második körnek, de jelentős javulást nem sikerült elérnünk.
A problémáktól függetlenül a csapat megtartotta vezető pozícióját a kategóriában. Az utolsó szakaszra is maradt még izgalom, hiszen a power stage plusz pontjaiért keményen a gázra kellett lépni.
Balogh Jani: „Nagy figyelmet szenteltünk az utolsó gyorsasági szakasznak. Szerettünk volna a lehető legtöbb ponttal hazatérni Egerből, hiszen az év elején a bajnokság szempontjából nagyon fontos ez az első lépcső. Végül, ha egy hajszállal is, de sikerült megnyerni a szakaszt a géposztályban, így a maximális pontszámot zsebelhettük be. A magyar értékelésben a hetedik helyet tudtuk elérni, ami egy jó eredménynek mondható ebben a kemény mezőnyben. A csapat nagyon jól működött, nem voltak komoly problémáink, mi pedig megpróbáltunk egyenletes teljesítményt nyújtani és szerintem elégedettek lehetünk az eredménnyel."