2016-os tervek: Popovics László
Popovics Lászlóval az elmúlt években cask nézőként lehetett találkozni, idén azonban visszatér a versenypályára is, nem is akármilyen autóval!
- Hogy alakult a tavalyi éved?
- Az elmúlt évben a rallyt csak nézőként követtem, de tervben volt a visszatérés aminek az előkészületei el is kezdődtek az év második felében. 2015-ös évet egy nagy álmomnak szenteltem, repülőgép pilóta jogosítást csináltam ami most már nagyon végfázisában jár. A repülés különleges szabadságot ad, viszont sokkal több fegyelemmel és öszpontosítással jár mint egy autó vezetése és a rallyversenyzés már sok lett volna a képzés mellett. A képzésemet végző Fly Teammel annyira jó kapcsolat alakult ki időközben, hogy versenyzésünk támogatójaként köszönthetem őket.
- Milyen bajnokságokban, versenyeken láthatunk téged idén?
- Az Országos Rally Challengeben szeretnénk indulni, ezen dolgozunk gőzerővel.
A szóba jöhető versenyeket kicsit behatárolja számomra, hogy külföldön dolgozom több hetes váltásokban, így csak azokra a futamokra tudunk elmenni, amin itthon leszek éppen pihenőn.
Tervek szerint Eger Rally lesz az első bevetésünk, majd Baranya Kupa és Ózd Rally van kinézve erre az évre. Az említett futamokon kívül ha úgy lesz lehetőségünk, akkor MARB versenyeken is rajthoz állunk a km és élmény gyűjtés céljából.
- Ki lesz az idei navigátorod?
- 2009 után újra az öcsém fogja diktálni az itinert. Egy régi közös tervünket folytatjuk, hogy együtt versenyzünk, nem mellékesen mindkettőnk kedvenc rallyautójával.
Mivel teljes évet ugye nem tudunk menni, így megeggyeztünk, hogy nem az idő lesz az elsődleges célunk, hanem a saját és a nézők szórakoztatása. Így nem a sínautózásra fogunk törekedni, de azért az igazán látványos autózásig meg is kell tanulnom az autóval teljesen együtt élni. Ésszerű gyorsról gyorsra való fejlődést várunk el magunktól.
- Milyen autóval indulsz?
- Egy 99-es évjáratú Subaru Impreza GC8-assal, ami a Hadik Rallye Team műhelyében épül jelenleg.
Tavaly év vége felé eladtam a szeretett és sokat bizonyított sárga Peugeot 306-ost és ekkor kezdtünk el gondolkozni az ez évi célkitűzéseken. Először autóbérlésben gondolkodtam, majd a Dyno Projektes barátaimtól kaptam egy nagyon kedvező ajánlatot az ő szinte már versenyautóvá épített nagyon szép állapotú GC8-asukra. Hóautónak volt szánva eredetileg, de aztán egy kis Kakucsozás és pár hóautózás után megfogalmazódott egy terv, hogy ebből építsük meg az álom versenyautónkat. Spec-C motor, tolókerekes váltó, verseny computer, speerek, stb. mind mind benne voltak már, így messze nem a nulláról kellett kezdeni az egész projektet.
Az építést a Hadik Teamre bíztam, mert az utóbbi években a műhelyükben készült Subaruk eredményei és megbízhatóságai számunkra nem hagytak kérdést maguk után. Az más kérdés, hogy egy nagyon jó autó csak az egyik összetevője a sikernek, a pilóta tudása nélkül csak sereghajtó lehet még egy top autóval is az ember. Ezt a tudást most nekem kell hozzá tennem és tanulnom majd, amit nagyon komolyan is veszek.
Én és öcsém is az alapoktól kezdtük és tanultuk a rallyt. Amatőr versenyeken indultunk, majd sportbíróként dolgoztunk, hogy közel lehessünk a számunkra ikonikus versenyzőkhöz. Ezt követően kezdtem el navigálni és végül vezetni.
Most mind a kettőnknek az álma teljesül, hogy egy ilyen ikonikus versenyautóval állhatunk majd rajthoz. Kaptam ajánlatot már kész fiatalabb modellre is, de a szívem csak a GC8-hoz húzott, talán érthető módon.
Köszönjük a munkát és támogatást a Hadik Rallye Teamnek, a Dyno Projekt-nek, a FlyTeam-nek valamint a BoTo Bau Kft.-nek.
Azon leszünk, hogy a szurkolók is örömüket leljék az autózásunkban, hiszen nélkülük nem rally a rally.
Ígérjük, amint elkészül az autó, akkor bemutatjuk nektek. Most egyelőre csak a tavaly év végi tesztautózásról tudunk képet publikálni (nyitó kép - szerkesztő), ahol még nem öltött látványra is versenyautó formát a kis CG8-as.
Azért megosztanánk veletek a látványtervét is az ez évi külsőnek. A terven igaz a még facelift előtti modell van, de reméljük ettől még tetszeni fog nektek.
Köszönjük a szurkolást előre is!