50. Mecsek Rallye: Igazi férfimunka volt!

2016.10.13 18:50

Az MR Racing öt párosa közül három teljesítette az 50. Mecsek Rallye-t. Az első napi sárfelhordásos szakaszok komoly kihívás elé állították a csapat versenyzőit, míg szombaton, már száraz körülmények között egy fokkal könnyebb dolga volt az MR Racing egységeinek a klasszikus, Pécs környéki gyorsokon.

 

Osváth Péter és Csáki Richárd a Mecsek Rallye-n nem tudta felvenni a harcot a 3-as kategória legjobbjaival. A balatonfüredi pilóta pénteken rossz napot fogott ki, a második nap pedig már csak arra törekedett, hogy biztonságosan befejezze a futamot. A Mitsubishis egység végül az abszolút 12. és az N csoport 4. helyén zárta a Pécs környéki viadalt.

 

„Nagyon, de nagyon lassan mentünk. Egyszerűen nem találtam a ritmust, csak küzdöttem magammal. Nem kezeltem jól a Mitsubishit, idegesen vezettem, szinte rángattam az autót. A pályafelírás után sokkal vizesebb és sarasabb szakaszokra számítottam, de már az első körben is jó volt a pálya. Egyszerűen nem mentünk jól, ez az időkön is látszott, hogy lassúak voltunk. Szombaton tudtunk valamennyit javulni, de az első körben még így is sokat kaptunk. Matics és Balogh érinthetetlen volt számunkra, csak annyit sikerült elérnünk, hogy közelebb autóztunk Rongitshoz, de a dobogóra ezúttal nem volt esélyünk. A verseny végén pedig már spóroltunk, mert nem volt hova sietni. Ózdon ott leszünk, autózunk egyet a saját tempónkban, aztán meglátjuk, hogy az mire lesz elég.”

Maricsek Miklós és Notheisz Ivett a 15. helyen végzett az R4-es Mitsubishi Lancerrel. A váci pilóta a szűk erdei szakaszokon veszített sokat az élmezőnyhöz képest, míg a szombati, klasszikus mecseki gyorsokon már kiegyensúlyozottan teljesített.

 

„Tetszettek az első napi erdészeti pályák, bár gyorsabban kellett volna menni, hogyha az időket nézzük, a sárfelhordásokon egy kicsit bizonytalan voltam. Az első körben bevállaltam a Hankook legpuhább EB-s gumiját, de vesztemre az intermedia abroncsok jobbnak bizonyultak ilyen körülmények között. Az autón is voltak apróságok, amiken változtattam: a hajtáson, ALS-en, így a második körre már jobb lett. Illetve jobb lett volna, mert Janika balesete miatt Fekedet kivették, amit nagyon sajnáltam. Nagyon tetszett az első nap, igazi rallye pályák, amiken versenyeztünk, az esti kör pedig kihívás volt a javából. A szombati szakaszok a kedvenceim közé tartoznak és igyekeztem türelmesen, pontosan, de gyorsan autózni rajtuk. Összességében jó volt, én nagyon élveztem. Sikerült célba érnünk ezen a nehéz futamon, ahol igazán férfias pályákon kellett helytállnunk!”

A cikk a reklám után folytatódik!
Otthon mosod az autód? 
Bízd inkább a pécsi Lux Autómosóra!
Akár versenyautód is!
Ha megjelenéskor a Baranya Rallye oldalára hivatkozol, 
10% kedvezményt is kapsz!

Kovács Antal és Istovics Gergő rögtön a verseny elején megütötte az R5-ös Fiesta jobb hátsó futóművét, így a kaposvári duó a hetedik futamon gyakorlatilag végig szaladt az eredmény után. A Fordos páros végül a 24.-ről a 13. pozícióig tudott felzárkózni.

„Sajnos, már a második, zobáki szakaszon eltaláltunk egy óriási tuskót, amit azért raknak ki, hogy ne tövezze le az ember a kanyarokat. A kanyar előtt egy kicsit megcsúszott az autó és, hogy ne frontálisan menjünk neki korrigáltam, így a hátsó kerékkel találtuk el rönköt. Sajnos ezt a hibát utána egész nap vittük magunkkal, a futómű geometriánk nagyon messze volt az optimálistól. A hosszú esti szervizben a srácok orvosolták a hibát és a huszadik helyről vártuk a másnapi folytatást. Szombaton szerettünk volna feljebb zárkózni, támadni akartunk, az lett volna a cél, hogy abszolút 3.- 4.-5. időket autózzunk. Ez Árpádtetőn sikerült is, de utána nem tudtunk úgy teljesíteni, ahogy terveztük, mert a váltónk nem működött tökéletesen. Az utolsó kör az idők tekintetében már elfogadható volt, de a pénteki hibánk és a technikai problémák miatt, ezúttal meg kellett elégednünk a 13. hellyel.”

Cseh Vilmos és Németh Gergely számára minden szakasz új volt a Mecsek Rallye-n, így mindkét nap az első körben az itiner tökéletesítésével voltak elfoglalva. A bajnokság hetedik futamán ezért nem is tudták felvenni a küzdelmet az N csoport dobogós pozícióiért.

 

„A Mecsek Rallye nem az a verseny, amit meg lehet csinálni három pályafelírásból, mint ahogy mi tettük, ezt be kell látni. Ahogy Herczig Norbi is nyilatkozta, a Mecsek Rallye-t ismerni kell! Az első körben magunkat is jócskán alulmúlva teljesítettünk, aztán a második körben, már sötétben, az ellenfelekhez képest is elég komolyat javultunk. Ez annak köszönhető, hogy egyszer végigmentünk versenytempóban a pályákon és jó pár helyen belejavítottunk az itinerbe, így már tudtuk, hogy mik a neccesebb részek és, hogy hol lehet bátrabban nyomni a gázt. A második nap hátulról indultunk és azok a szakaszok is újak voltak számunkra, de nagyon tetszettek, ezért is sajnálom, hogy ideje korán búcsúzni kényszerültünk. A második orfűi gyors elején a váltóbowden tartója széttört, ezért nem tudtam se második, se négyes sebességi fokozatot kapcsolni. Nem akartuk, hogy tönkre menjen a váltó, ezért lecsorogtunk Orfűn és leadtuk a menetlevelet. Nem tudtuk befejezni az 50. Mecsek Rallyet, ezt nagyon sajnálom, de legalább van egy itinerünk a jövőre nézve, és már tudjuk, hogy mik azok a részek, amik igen is elférnek padlógázon és, hogy hol kell visszavenni.”

 

Gyarmati Ariel és Kocsis György egészen a 10. szakaszig vezette az ORC külön értékelését, de az orfűi körgyorson fel kellet adniuk a Mecsek Rallye-t, mert eltörtek a kormánymű felfüggesztő csavarjai az EVO VI-os Lancerben.

 

„A pénteki nap a túlélésre koncentrálunk, közel sem autóztunk 100%-on az éjszakai, erdei gyorsaságikon, de ennek ellenére előnnyel tudtunk fordulni a második napra, ahol már a klasszikus mecseki pályákon, száraz körülmények között tudtunk tovább harcolni. Nagyon örültünk, mert az első szakasztól stabilan vezettünk, illetve tudtuk növelni az előnyünket. Jól éreztük magunkat az autóban, végre versenyeztünk és jó tempóban autóztunk. Aztán a bakonyai szakaszon, a vége előtt egy pár kanyarral egy visszafordítóban valami nagyot csattant az autóban. Akkor még nem tudtuk, hogy mi az. Arra gyanakodtunk, hogy egy szikla felverődött, vagy esetleg nekimentünk a fatuskónak, de mint kiderült nem ez történt. Eltörött a kormánymű egyik felfüggesztő csavarja, amit akkor még nem vettük észre. A következő orfűi szakaszon, ahogy a parkolóba beugrattunk, aztán eltörött a másik csavar is, így irányíthatatlanná vált az autó és fel kellett adnunk a versenyt. Rettenetesen sajnálom, mert ha győzünk és begyűjtjük a Power Stage pontokat, akkor Ózdon megszerezhettük volna a bajnoki címet, így viszont már csak matematikai esély maradt arra, hogy ez megtörténjen.”

 

Címkék

  1. rallyesprint
  2. ORB
  3. WRC
  4. ERC
  5. Rally hírek
  6. Kassa Rally
  7. Hideg Rally Team
  8. LiveWire Rally Team
  9. Rallye2 hírek
  10. Rallye2
  11. North Racing Team
  12. INA Delta Rally
  13. Horvát Rally Bajnokság
  14. Maxx Race Team
  15. Márianosztra Rally
  16. Speed Rally Team
  17. Kisvaszar Rallyesprint
  18. MARB
  19. ORB eredmények
  20. ORB 1997
  21. Esztergom Rally
  22. Salgó Rally
  23. Miskolc Rally
  24. Veszprém Rallye
  25. Budapest Rallye
  26. Bábolna Rallye
  27. Mecsek Rallye
  28. ORB 1998
  29. ORB 1999
  30. OMP Racing Rallye
  31. ORB 2000
  32. Peugeot-Esso Rally
  33. ORB 2001
  34. Fehérvár Rallye
  35. Zemplén Rallye
  36. ORB 2002
  37. Szombathely Rallye
  38. ORB 2003
  39. ORB 2004
  40. Eger Rallye
  41. Székesfehérvár Rallye
  42. ORB 2005
  43. ORB 2006
  44. Duna Rallye
  45. ORB 2007
  46. Nyirád Rallye
  47. ORB 2008
  48. Ózd Rallye
  49. ORB 2009
  50. Nyírség Rallye
  51. Komló Rallye
  52. ORB 2010
  53. Bükfürdő Rallye
  54. Kazincbarcika Rally
  55. ORB 2011
  56. Arad Rally
  57. IRC 2011
  58. ORB 2012
  59. Baranya Kupa
  60. ORB 2013
  61. ORB 2014
  62. Waldviertel Rallye
  63. ORB 2015
  64. WRC 2015
  65. Rally Sweden
  66. Rally Mexico
  67. Rally Argentina
  68. Rally de Portugal
  69. Rajd Polski
  70. Rallye Finland
  71. Rallye Deutschland
  72. Rallye Australia
  73. ERC 2015
  74. Janner Rallye
  75. Rallye Liepaja
  76. Circuit of Ireland
  77. Ypres Rally
  78. Rallye Estonia
  79. Barum Czech Rally Zlin
  80. Déli Régió Rallyesprint 2015
  81. A123 Teszt Rallye
  82. Porrogszentkirály RS
  83. Cyprus Rally
  84. Tour de Corse
  85. ERC hírek
  86. Érdi Rally Team
  87. Gymkhana Bajnokság
  88. Mitropa hírek
  89. Eurosol Racing Team
  90. Rallye2 eredmények
  91. Historic eredmények
  92. ERC news
  93. Botka Rally Team
  94. Rallyesprint hírek
  95. Marco Racing Team Kft
  96. Ke-Ke Racing Team
  97. Horváth Rallye ASE
  98. Rallye Monte Carlo
  99. Rally Kosice
  100. Wales Rally GB
  101. Acropolis Rally
  102. Rallye Catalunya
  103. Rally Legend
  104. Rallye2 2015
  105. Rallye Sardegna
  106. Rallye Acores
  107. Rallye du Valais
  108. Rallye2 2014
  109. Magyarhertelend RS
  110. Kisvaszar RS
  111. Bakonya RS
  112. Magyarbóly RS
  113. WRC 2016
  114. Mikulás Rallye
  115. Szilveszter Rallye
  116. ERC 2016
  117. Rallye Islas Canarias
  118. Rajd Rzeszowski
  119. Dakar
  120. Maricsek Racing Team
  121. Maximmun Racing Team
  122. WRX 2016
  123. English News
  124. ORB 2016
  125. Mitropa 2016
  126. Citroen Racing
  127. Hyundai Motorsport
  128. M-Sport
  129. Volkswagen Motorsport
  130. MARB 2015
  131. Hungarian Police Rallye Team
  132. Historic Rallye Bajnokság
  133. Ranga Motorsport
  134. Korda Racing
  135. Tereprali Világkupa
  136. Dynamic Rallye Team
  137. Bakó Rallye Team
  138. Rallycross OB
  139. K-Tech Motorsport
  140. Balogh Jani
  141. Opel Dakar Team
  142. Africa Eco Race
  143. Apex Racing
  144. Sandlander Team
  145. Solid Racing Team
  146. Abu Dhabi racing
  147. Toyota Motorsport
  148. WRC 2017
  149. Arctic Lapland Rally
  150. Videó
  151. MERC 2016
  152. Qatar International Rally
  153. Skoda Motorsport
  154. Hell Racing
  155. Sébastien Loeb Racing
  156. ORC 2016
  157. Rallye2 2016
  158. Szauer Rallye Team
  159. Rallycross OB 2016
  160. Déli Régió Rallyesprint 2016
  161. WRC Top 100
  162. WRX statisztika
  163. ORB statisztika
  164. Klaus Motorsport
  165. Skoda Rally Team Hungária
  166. MARB 2016
  167. Historic ERC 2016
  168. Toyota Gazoo Racing
  169. Tereprali OB
  170. Ritmus ASE
  171. Bomba Racing Team
  172. MR Racing
  173. AS Rallyesport Europe
  174. WTCC 2016
  175. Zengő Motorsport
  176. MSR 2016
  177. GFS Racing Team
  178. FRT 2016
  179. WRX Montalegre
  180. Historic Rallye Bajnokság 2016
  181. Osztrák Rallye Bajnokság
  182. APRC 2016
  183. Belga Rallye Bajnokság
  184. WRX Hockenheim
  185. ERX 2016
  186. Mettet RX
  187. Rally Italia Sardegna
  188. Historic Rallye Challenge
  189. Turán Motorsport
  190. Orfűi Hegyi Verseny
  191. WRX Lydden Hill
  192. F1 2016
  193. Monaco GP
  194. Scuderia Ferrari
  195. Topp Cars Rally Team
  196. orb 2016
  197. WRC 1997
  198. Mitsubishi Ralliart
  199. Subaru WRT
  200. Ford WRT
  201. Silk Way Rally
  202. Hegyiverseny
  203. DMACK WRT
  204. Mátrai Hegyiverseny
  205. WRX Canada
  206. Rallye Kosice
  207. TMC Rallysport
  208. Hungarian Baja
  209. Orfűi Hegyiverseny
  210. Peugeot Total Hungária Rally Team
  211. Zobákpuszta RS
  212. 50. Mecsek Rallye
  213. ERT 2016
  214. Rovanpera Racing
  215. Rally Show Santa Domenica
  216. ERC 2017
  217. Rally di Rome Capitale
  218. TER 2016
  219. TER 2017
  220. ORB autók
  221. Monza Rally Show
  222. Global Rallycross 2016
  223. Qatar Volkswagen
  224. WRC statisztika
  225. DMACK
  226. ORB 2017
  227. MARB 2017
  228. Déli Régió Rallyesprint 2017
  229. Kalle Rovanpera Racing
  230. Historic Rallye Bajnokság 2017
  231. Bisted Motorsport
  232. Rallye2 2017
  233. FRT 2017
  234. MERC 2017
  235. Finn Rallye Bajnokság
  236. Lett Rallye Bajnokság
  237. Félelem nélkül
  238. Peugeot 208 Rally Cup Hungary
  239. MIskolc Rallye
  240. Mitropa 2017
  241. Rallycross OB 2017
  242. SASA R5 Motorsport
  243. ORC 2017
  244. Szavazás
  245. Miskolc Rallye
  246. Skoda Rallye Club
  247. Overdose Racing Team
  248. Slovenia
  249. Croatia
  250. Rallye di Roma
  251. F1 Statisztika
  252. ORC
  253. ORB 2018
  254. ORC 2018
  255. Rallye2 2018
  256. Historic ERC 2018
  257. Rallye1
  258. RBR Bajnokság
  259. PSZA Motorsport
  260. Rally Hungary
  261. Historic ERC
  262. WRC History
  263. Audi Sport
  264. Rallye Sweden
  265. Safari Rally
  266. Rallye New Zealand
  267. BRallye do Brazil
  268. Finn Rallye
  269. Sanremo Rallye
  270. Elefántcsontpart Rallye
  271. Zalaegerszeg Rally
  272. Tóth Zsolt Emlékverseny
  273. Vértes Rallye
  274. Rally3
  275. 2020
  276. Rallye1 2021
  277. ORB 2023
  278. ORB3 2023
  279. ORB2 2023
  280. ORB1 2023