50. Mecsek Rallye után - Klausz Kristóf, Csányi Botond
2016.10.12 16:54
Klausz Kristófnak Pécsett Csányi Botond navigált, akivel sokáig a kategóriájuk legjobbjai voltak, azonban nem sikerült célba érni. A versenyt követően Botonddal beszélgettem az 50. Mecsek Rallyeról.
- Hogy sikerültek a verseny előtti előkészületek?
- Megpróbáljuk magunkat mindig ahhoz tartani, hogy maximálisan hármat megyünk minden pályán a pályabejáráson. Ez így is történt. Az Európa Bajnoki futamokon kettő felírásban van maximalizálva a pályabejárás, így megpróbálunk így gyakorolni. Elég nehéz, ugyanis nincs sok esélyünk arra, hogy begyakoroljuk a gyorsasági szakaszokat. Kristóffal most háromszor mentünk, de így is bőven adtak a rendezők időt a szakaszok feldolgozására. A csütörtöki napon már délután kettő órakor készen voltunk, így úgy gondoltuk, hogy az abszurd agyon tréningezés helyett inkább mentálisan készülünk fel a versenyre egy kis város látogatással. Az itinerünk feldolgozásával nem volt különösebben probléma. A hivatalos teszten nem mentünk, véleményem szerint ez a 3 km a bakonyai szakaszon nem sok újdonságot tartalmaz, a dobálós pályákra ott nem lehet beállítani a versenyautót. Sötétben mentünk már idén párszor, így a lámpasorral sem kellett foglalkoznunk. Minden adott volt, hogy jó versenyünk legyen. Én este az éjszakai gyorsaságikra írtam át az itinert filccel, mert a navigátor lámpa miatt a ceruzás írás nem látható jól.
- Mesélnél a futamotokról?
- Mindenképpen győzni jöttünk! Kristóf már ismeri a pályákat, én hellyel-közzel pécsi vagyok, így a Trefort puszta-Feked szakaszon kívül szinte minden fűcsomót ismerek már, így tényleg csak rajtunk múlott az eredmény. Az első Zobák-Pécsvárad szakaszon egy jobbos kanyarban sajnos picit túlcsúsztunk, mivel egy farönk hiányzott a kijelölt helyről, így körülbelül 20 másodpercet hagytunk bent a szakaszon. Azonkívül minden szakaszt nyertünk, amíg versenyben voltunk. Sajnos a második napi Bakonya előtti összekötő szakaszon utolért bennünket egy futóműhiba. A szerviz ismét pontos és precíz volt, itt anyaghibáról kell beszélnünk, amelyre senki sem számított. Sajnos ott kénytelenek voltunk feladni a versenyt.
- Hogy tetszett nektek az 50. Mecsek Rallye?
-Felemás érzéseim vannak. A szakaszok jók voltak, a rendezés számomra kiábrándító volt, és most nagyon visszafogottan fogalmaztam.
A cikk a reklám után folytatódik!
Otthon mosod az autód?
Bízd inkább a pécsi Lux Autómosóra!
Akár versenyautód is!
Ha megjelenéskor a Baranya Rallye oldalára hivatkozol,
10% kedvezményt is kapsz!
-Pontosan mire gondolsz?
- Én egy jubileumi versenytől többet vártam. Sokkal többet! Hiányzott valami plusz. És most teljesen úgy nyilatkozok, mintha végig értünk volna, és bezsebeltünk volna egy győzelmet. Tisztában van mindenki azzal, hogy a környék megadja az igazi Mecsek Rally szakaszainak a zömét. Nem lehet már semmi Újdonságot kitalálni, viszont el tudtam volna képzelni egy Nyárásvölgy-Hetvehely kör jellegű szakaszt, esetleg egy Magyarhertelend-Árpádtető szakaszt, és nem utolsósorban egy Pécs belvárosában, az Árkád környékén egy igazi Super Special szakaszt.
- Teljesen egyetértek veled!
- Több versenyzővel is kommunikálok a hétköznapokban a munkámnak köszönhetően és mindenki egy véleményen van ezzel kapcsolatban, hogy azt a pluszt nagyon hiányolták. Jó ötlet volt a matricák közé „rejtett” kis Jubileumi plakett, valamint a célban osztott különdíj is, de véleményem szerint a versenyzőknek nagyobb élmény 2-6 ezer ember között versenyezni, mint a hűtő oldalára felragasztani egy jubileumi fém matricát. A reptéri super speciál számomra tragédia volt. Lehet, sokan nem értenek majd egyet velem, de annak az ég világon semmi értelme sem volt. Sok nézőtől is hallottam, hogy látványtalan volt. Nem is értettem, hogy miért nem kör jellegű szakaszt rendeztek. A pálya háromnegyede a kifutópályán volt, körülbelül 300 méterre a nézőktől! Ezen dolgoktól függetlenül mi az autóban nagyon jól éreztük magunkat, nagyszerű hangulat uralkodott végig. Jókat autóztunk, és nagyon sajnáljuk, hogy fel kellett adnunk a versenyt, jó lett volna, ha győzelemmel térhettünk volna haza.
- Remélhetőleg, ezek a hibák, hiányosságok ki lesznek javítva a Mecsek Rallye 50. születésnapjára, jövőre. Köszönöm az interjút!
- Én is köszönöm!
Készítette: Hund Gábor