Aktív pihenõnap

2017.01.07 19:03


Pokoli gyors nap - 2016. január 6.

 

Ha egy szóval kellett volna jellemezni az Africa Race pénteki szakaszát, a versenyzõk azt mondták volna: gyors. Ha kettõvel, akkor azt: pokoli gyors. A szervezõk a szelektív elsõ felét kénytelenek voltak törölni az útvonalból az utóbbi hetek esõzései miatt, maradt a második (összesen 276 kilométer), amelyben viszont túl sok trükk nem volt, állni kellett a gázon. 
 
 
 
 
 
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs a szakaszon a 11. helyen végzett, az összetettben pedig a 12. helyrõl várja a folytatást. Elõtte azonban még következik a szünnap egy gyönyörû helyszínen, az Atlanti-óceán partján fekvõ Dahlában. 
„Ma többet voltunk a levegõben, mint az elmúlt napokban összesen, mivel a pálya rettentõ gyors volt, tele kisebb ugratókkal – mondta az Opel Mokka pilótája, Szalay Balázs. – Az utóbbi napokban megszoktuk, hogy alig kellett összekötõ szakaszt teljesíteni, így most egy kicsit rosszul esett, hogy olyan hosszú volt, de megértem a rendezõk indokait a rövidítéssel kapcsolatban: a biztonság mindenek elõtt. Helyenként 190 km/órás sebességgel közlekedtünk, és ha ilyen tempónál nem ismered a pályát – márpedig mi nem ismerjük –, akkor nagyon, nagyon észnél kell lenni. Örülök, hogy itt vagyunk Dahlában, ez az egyik kedvenc táborom. Nincs is jobb érzés annál, mint az óceán partján ébredni a szünnapon.”
 
 
 
Bunkoczi László ehhez annyit tett hozzá, mindamellett, hogy õ is imádja Dahlát, neki egy kicsit talán túl gyors is volt a tempó pénteken. „Rohanós szakasz volt, viszonylag eseménytelen, de odafigyelõs, mert a 125 km/órás átlagsebesség szerintem túl magas egy terepraliversenyen. Én a magam részérõl jobban értékelem a technikás pályákat. A szakasz végére eltört az egyik féltengelyünk, még szerencse, hogy nem közben, mert akkor még most is ott szerelnénk. Így azonban a fiúknak lesz idejük, hogy a szünnapon az összes problémát orvosolják.”
 
 
 
Az Opel Dakar Team kamionos egysége, a Darázsi Zsolt, Szalai Norbert kettõs a szervizcsapat hathatós közremûködésével éjjel egyig dolgozott, hogy rajtra kész állapotba hozza az MAN-t, és ez sikerült is. Utóbb kiderült, nem csupán a laprugókat kellett kicserélni, hanem a hûtõt is, mert folyt belõle a víz. 
„A szakasz maga nagyon élvezetes volt, bár szegény kamion 120 km/órás sebességnél nemigen akart gyorsabban menni, akárhogy álltam a gázon. Történt egy kis átalakítás a turbón, lehet, hogy ez az oka, a szünnapon megnézzük, tehetünk-e valamit annak érdekében, hogy ez változzon” – mondta a szakaszon és az összetettben is hatodik helyet elfoglaló Darázsi, akinek fülig ért a szája attól, hogy végre viszonylag gondmentes napon vannak túl. 
 
 
 
„Elég sok gondunk volt az elmúlt napokban, de szerencsére mindet sikerült megoldani: még most sem hiszem el, hogy egy kis faluban találtunk az MAN-hez való laprugót. Küzdõs a versenyünk, de mi ezt is szeretjük, és a lényeg, hogy itt vagyunk” – tette hozzá Szalai Norbert. 
A harmadik magyar egység, a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió a pénteki szakaszon a negyedik helyen végzett, az összetettben pedig az ötödik helyrõl várja a folytatást. 
„Padlógázzal mentünk végig a szakaszon, amely egy ponton elég trükkös volt a navigáció szempontjából, de mi jól megoldottuk. Az ilyen hosszú egyenesek a kamionban unalmasak, sokkal izgalmasabb, ha tekergetni kell a kormányt” – mondta Kovács. 

Aktív pihenõnap - 2016. január 7.

 

Pihentek. Persze amennyire lehetett, aktívan, hiszen lendületben kell maradni. Az Africa Race szünnapján Szalay Balázs reggel piacra ment és halat, rákot vásárolt (amit azután megsütött a csapatnak), Bunkoczi László elõkészítette a másnapi itinert, a szervizcsapat pedig az Opel Mokkán dolgozott. Kicserélték a kopó alkatrészeket, szétszedték és újra összerakták a versenyautót, mindent ellenõriztek rajta, hogy legjobb állapotba hozzák a „második félidõ” elõtt. 
 
 
 
 
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs öt szakasz után a 12. helyrõl várja a folytatást. 
„A fiúk darabokra szedték a Mokkát, átnézték, de nem kellett rajta túl sok mindent cserélni, eddig jól bírta a gyûrõdést – mondta Szalay. – A két hátsó féltengelyt, és a kilyukadt hûtõt cserélték, no meg az elsõ fékeket, de azokat csak biztos, ami biztos alapon. Mindent átnéztek, minden csavart meghúztak, amit kellett, a kopó alkatrészek helyett újakat építettek be, amire azért is volt szükség, mert nagy menet vár még ránk az elkövetkezõ napokban Mauritániában.”
 
S hogy mit tett ehhez hozzá Bunkoczi László? Azt, hogy nincs okuk panaszra az eddig történtek miatt. 
„Az autó karcmentes, a mezõny pedig nagyon sûrû, leszámítva Vasziljevet és Magnaldit, mert õk egy kicsit megléptek, a harmadik helyezett viszont már lõtávolon belül van, úgyhogy bármi megtörténhet – mondta Bunkoczi. – Hogy milyen volt a verseny elsõ fele? Most, hogy itt vagyunk, nyilván nem tûnik nehéznek, de közben azért nagyon észnél kellett lenni, mert volt egy két hely, ahol hatalmasat lehetett volna esni. Valószínûleg tudtunk volna egy kicsit gyorsabban menni, de nem érte  meg kockázatot vállalni a sziklás szakaszokon. Marokkóban nem lehet nyerni, veszíteni viszont annál többet. Vasárnap még egy rövid szakasz vár ránk, az utána következõ három szakaszon viszont nagyobb különbségek alakulhatnak ki, mint eddig összesen.”
 
 
 
Darázsi Zsolt és Szalai Norbert is serényen ügyködött az MAN-en szombaton, és a navigátor még mindig azt emlegette: szinte csodával ért fel, hogy egy közepes marokkói városkában talált megfelelõ laprugókat a kamionhoz, és folytatni tudták a versenyt, amelyen a kihagyott GPS-pontok miatti büntetések után a kamionosok között a hatodik helyen állnak. 
„A technikai gondokat leszámítva körülbelül úgy alakul a versenyünk, ahogy arra számítani lehetett, a kamionunk öregecske, ennek ellenére nagyon várom, hogy a mauritániai dûnék közé érjünk vele, mert anno, még az afrikai Dakarok idején nekem ott nagyon jól ment a vezetés. Bízom benne, hogy ezt nem lehet elfelejteni, és akkor jól érezzük majd magunkat a nagy homokozóban… Annál is inkább, mert a dûnék sem a kamiont nem bántják, sem a mi hátunkat nem verik szét úgy, mint a kövek” – mondta Darázsi. 
„Mivel eddig versenyszerelõként ültem a kamionban, most pedig navigálok, számomra extra kihívásokat rejtett az elmúlt egy hét, de ezt tudva Darázsi Zsozsó is jobban figyelt, nézte a kamion elõtt a nyomokat, miközben én mondtam, hogy merre kellene kanyarodnunk. A fülkében amúgy mindig jó a hangulat, az itiner mellett én kezelem a CD-lejátszót is, és tapasztalataim szerint az AC/DC számaira vagyunk a leggyorsabbak” – árult el egy kulisszatitkot Szalai Norbert. 
 
 
 
A Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió a vadonatúj, csõrös Scaniáját veti be Afrikában, s amikor arra kértük a pilótát, hogy nagyjából féltávnál értékelje az eddig tapasztaltakat, pozitív visszajelzést adott. „Ahhoz képest, hogy új a Scania, viszonylag kevés problémánk volt az eddigi öt szakaszon, aminek nagyon örülök. A fiúknak most sincs túl sok dolguk vele, jóformán csak turbótömítést cserélnek. A terveink szerint délutánra végzünk, és akkor rápihenhetünk a mauritániai napokra. A nagyobb különbségek ugyanis ott alakulnak majd ki” – mondta Kovács Miklós, aki az összetettben az ötödik helyen áll.
Az Africa Race mezõnye szombaton átlépi a marokkói-mauritániai határt (vagyis áthalad a senki földjén), s a viadal hatodik szakaszát már Mauritániában teljesíti. 
 
AFRICA RACE 2017
Az állás 5 szakasz után. 
Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev, Konsztantyin Zsilcov (orosz, Mini) 15:08:25, 2. Magnaldi, Borsott (francia, Ford Buggy) 22:05 p h., 3. Thomasse, Larroque (francia, Optimus) 1:14:09 p h., ...12. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 2:35:45 ó h. 
Kamionosok: 1. Andrej Karginov, Andrej Mokejev, Dmitrij Nyikitin (orosz, Kamaz) 16:22:26, 2. Valtr, Pilny, Skrobanek (cseh, Tatra)  57:77 ó h., 3. Tomecek, Lala (cseh, Tatra) 1:27:36 ó h., ...5. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 3:52:22 ó h., 6. Darázsi Zsolt, Szalai Norbert (magyar, MAN) 20:15:59 ó h. 
Motorosok: 1. Teddy Gev Sella (izraeli, KTM) 19:02:18, 2. Ceci (olasz, Honda) 39:53 p h., 3. Ullevalseter (norvég, KTM) 57:05 p h.

 

Forrás: dakar.hu

Címkék

  1. rallyesprint
  2. ORB
  3. WRC
  4. ERC
  5. Rally hírek
  6. Kassa Rally
  7. Hideg Rally Team
  8. LiveWire Rally Team
  9. Rallye2 hírek
  10. Rallye2
  11. North Racing Team
  12. INA Delta Rally
  13. Horvát Rally Bajnokság
  14. Maxx Race Team
  15. Márianosztra Rally
  16. Speed Rally Team
  17. Kisvaszar Rallyesprint
  18. MARB
  19. ORB eredmények
  20. ORB 1997
  21. Esztergom Rally
  22. Salgó Rally
  23. Miskolc Rally
  24. Veszprém Rallye
  25. Budapest Rallye
  26. Bábolna Rallye
  27. Mecsek Rallye
  28. ORB 1998
  29. ORB 1999
  30. OMP Racing Rallye
  31. ORB 2000
  32. Peugeot-Esso Rally
  33. ORB 2001
  34. Fehérvár Rallye
  35. Zemplén Rallye
  36. ORB 2002
  37. Szombathely Rallye
  38. ORB 2003
  39. ORB 2004
  40. Eger Rallye
  41. Székesfehérvár Rallye
  42. ORB 2005
  43. ORB 2006
  44. Duna Rallye
  45. ORB 2007
  46. Nyirád Rallye
  47. ORB 2008
  48. Ózd Rallye
  49. ORB 2009
  50. Nyírség Rallye
  51. Komló Rallye
  52. ORB 2010
  53. Bükfürdő Rallye
  54. Kazincbarcika Rally
  55. ORB 2011
  56. Arad Rally
  57. IRC 2011
  58. ORB 2012
  59. Baranya Kupa
  60. ORB 2013
  61. ORB 2014
  62. Waldviertel Rallye
  63. ORB 2015
  64. WRC 2015
  65. Rally Sweden
  66. Rally Mexico
  67. Rally Argentina
  68. Rally de Portugal
  69. Rajd Polski
  70. Rallye Finland
  71. Rallye Deutschland
  72. Rallye Australia
  73. ERC 2015
  74. Janner Rallye
  75. Rallye Liepaja
  76. Circuit of Ireland
  77. Ypres Rally
  78. Rallye Estonia
  79. Barum Czech Rally Zlin
  80. Déli Régió Rallyesprint 2015
  81. A123 Teszt Rallye
  82. Porrogszentkirály RS
  83. Cyprus Rally
  84. Tour de Corse
  85. ERC hírek
  86. Érdi Rally Team
  87. Gymkhana Bajnokság
  88. Mitropa hírek
  89. Eurosol Racing Team
  90. Rallye2 eredmények
  91. Historic eredmények
  92. ERC news
  93. Botka Rally Team
  94. Rallyesprint hírek
  95. Marco Racing Team Kft
  96. Ke-Ke Racing Team
  97. Horváth Rallye ASE
  98. Rallye Monte Carlo
  99. Rally Kosice
  100. Wales Rally GB
  101. Acropolis Rally
  102. Rallye Catalunya
  103. Rally Legend
  104. Rallye2 2015
  105. Rallye Sardegna
  106. Rallye Acores
  107. Rallye du Valais
  108. Rallye2 2014
  109. Magyarhertelend RS
  110. Kisvaszar RS
  111. Bakonya RS
  112. Magyarbóly RS
  113. WRC 2016
  114. Mikulás Rallye
  115. Szilveszter Rallye
  116. ERC 2016
  117. Rallye Islas Canarias
  118. Rajd Rzeszowski
  119. Dakar
  120. Maricsek Racing Team
  121. Maximmun Racing Team
  122. WRX 2016
  123. English News
  124. ORB 2016
  125. Mitropa 2016
  126. Citroen Racing
  127. Hyundai Motorsport
  128. M-Sport
  129. Volkswagen Motorsport
  130. MARB 2015
  131. Hungarian Police Rallye Team
  132. Historic Rallye Bajnokság
  133. Ranga Motorsport
  134. Korda Racing
  135. Tereprali Világkupa
  136. Dynamic Rallye Team
  137. Bakó Rallye Team
  138. Rallycross OB
  139. K-Tech Motorsport
  140. Balogh Jani
  141. Opel Dakar Team
  142. Africa Eco Race
  143. Apex Racing
  144. Sandlander Team
  145. Solid Racing Team
  146. Abu Dhabi racing
  147. Toyota Motorsport
  148. WRC 2017
  149. Arctic Lapland Rally
  150. Videó
  151. MERC 2016
  152. Qatar International Rally
  153. Skoda Motorsport
  154. Hell Racing
  155. Sébastien Loeb Racing
  156. ORC 2016
  157. Rallye2 2016
  158. Szauer Rallye Team
  159. Rallycross OB 2016
  160. Déli Régió Rallyesprint 2016
  161. WRC Top 100
  162. WRX statisztika
  163. ORB statisztika
  164. Klaus Motorsport
  165. Skoda Rally Team Hungária
  166. MARB 2016
  167. Historic ERC 2016
  168. Toyota Gazoo Racing
  169. Tereprali OB
  170. Ritmus ASE
  171. Bomba Racing Team
  172. MR Racing
  173. AS Rallyesport Europe
  174. WTCC 2016
  175. Zengő Motorsport
  176. MSR 2016
  177. GFS Racing Team
  178. FRT 2016
  179. WRX Montalegre
  180. Historic Rallye Bajnokság 2016
  181. Osztrák Rallye Bajnokság
  182. APRC 2016
  183. Belga Rallye Bajnokság
  184. WRX Hockenheim
  185. ERX 2016
  186. Mettet RX
  187. Rally Italia Sardegna
  188. Historic Rallye Challenge
  189. Turán Motorsport
  190. Orfűi Hegyi Verseny
  191. WRX Lydden Hill
  192. F1 2016
  193. Monaco GP
  194. Scuderia Ferrari
  195. Topp Cars Rally Team
  196. orb 2016
  197. WRC 1997
  198. Mitsubishi Ralliart
  199. Subaru WRT
  200. Ford WRT
  201. Silk Way Rally
  202. Hegyiverseny
  203. DMACK WRT
  204. Mátrai Hegyiverseny
  205. WRX Canada
  206. Rallye Kosice
  207. TMC Rallysport
  208. Hungarian Baja
  209. Orfűi Hegyiverseny
  210. Peugeot Total Hungária Rally Team
  211. Zobákpuszta RS
  212. 50. Mecsek Rallye
  213. ERT 2016
  214. Rovanpera Racing
  215. Rally Show Santa Domenica
  216. ERC 2017
  217. Rally di Rome Capitale
  218. TER 2016
  219. TER 2017
  220. ORB autók
  221. Monza Rally Show
  222. Global Rallycross 2016
  223. Qatar Volkswagen
  224. WRC statisztika
  225. DMACK
  226. ORB 2017
  227. MARB 2017
  228. Déli Régió Rallyesprint 2017
  229. Kalle Rovanpera Racing
  230. Historic Rallye Bajnokság 2017
  231. Bisted Motorsport
  232. Rallye2 2017
  233. FRT 2017
  234. MERC 2017
  235. Finn Rallye Bajnokság
  236. Lett Rallye Bajnokság
  237. Félelem nélkül
  238. Peugeot 208 Rally Cup Hungary
  239. MIskolc Rallye
  240. Mitropa 2017
  241. Rallycross OB 2017
  242. SASA R5 Motorsport
  243. ORC 2017
  244. Szavazás
  245. Miskolc Rallye
  246. Skoda Rallye Club
  247. Overdose Racing Team
  248. Slovenia
  249. Croatia
  250. Rallye di Roma
  251. F1 Statisztika
  252. ORC
  253. ORB 2018
  254. ORC 2018
  255. Rallye2 2018
  256. Historic ERC 2018
  257. Rallye1
  258. RBR Bajnokság
  259. PSZA Motorsport
  260. Rally Hungary
  261. Historic ERC
  262. WRC History
  263. Audi Sport
  264. Rallye Sweden
  265. Safari Rally
  266. Rallye New Zealand
  267. BRallye do Brazil
  268. Finn Rallye
  269. Sanremo Rallye
  270. Elefántcsontpart Rallye
  271. Zalaegerszeg Rally
  272. Tóth Zsolt Emlékverseny
  273. Vértes Rallye
  274. Rally3
  275. 2020
  276. Rallye1 2021
  277. ORB 2023
  278. ORB3 2023
  279. ORB2 2023
  280. ORB1 2023