Az első külföldi tapasztalat
A Speed Rally Team versenyzőpárosai Kocsomba Károly - Bárdos Péterrel, a „sztárnavigátorral” a jobb1-ben, illetve Tóth Gábor - Péter Pállal a jobb1-ben a hétvégén az ARC – Astrian Rallye Challenge első futamán, a Schneerosen Rallye Raabs/Pfaffenschlag-n vettek részt. Milyen élményeket gyűjtöttek és milyen tapasztalatokat szereztek erről kérdeztem őket.
Karcsi, milyen volt számodra az első idegenben teljesített verseny?
Nem csalódtam, az eddig hallottakat és tapasztaltakat tekintve. Azt kaptuk, amire számítottunk. Hihetetlen élmény volt a számunkra. Azt kell mondjam, hogy az első problémamentesen lezajlott verseny. Nagyon más, mint a hazai futamok. Kellemes meglepetés volt számunkra, hogy mennyire odafigyelnek a felszerelésre, mondjuk példaként, ha lyukas a kesztyűd, akkor nem engednek elrajtolni, tehát a biztonság és a megfelelő ruházat elengedhetetlen a számukra. Viszont minden a terveknek megfelelően működött.
Milyenek voltak a szakaszok?
Igazi Rally versenyen éreztem magam, ahol magát a Rallye lényegét sikerült megragadniuk, hiszen volt mindenféle pályatípus murva, szűk erdei út, tanyasi út, fehér aszfalt, betonút, szervizút, mezőgazdasági út, amit csak el tudsz képzelni. Élvezetes volt az egész verseny. Nem is beszélve arról, hogy a szervizpark költözött 4 gyorsasági után, így közel 10 km-es körzeten belül volt mindig. Eszméletlen milyen felkészültek és versenyzőközpontúak.
Az eredményeket tekintve mi a tapasztalat?
Nem figyeltük annyira az eredményeket, de jó hogy kérdezed, mivel idén szekvenciális váltóval szereltük fel a Mitsubishiket, ami nálunk P csoportos kategóriába fér bele, viszont osztrákoknak nincs ilyenre kategória, így csináltak egyet a három magyar Mitsubishis párosnak, azaz nekünk. Na, ez a nem semmi.
Mi a terv az év hátralévő részében?
Ezen az osztrák versenysorozaton részt venni, ahol összesen 6 futam lesz az idén, melyből 1-et már le is tudtunk, illetve a murvás versenyeken itt Magyarországon, mert azokat nagyon szeretem, illetve 1-2 MARB futamon.
Gábor, számodra milyen élményeket nyújtott ez a Schneerosen Rallye?
Szinte ugyanazt tudom elmondani, amit Karcsi is, fantasztikus volt számunkra, hogy mennyire odafigyelnek a versenyzőkre, a felszerelés és ruházat épségére. Számomra nagy élmény volt az is, hogy este 7-ig jártuk be a pályákat és nem is fáradtam el, sőt inkább feltöltődtem, élveztem és abba sem akartam hagyni.
Akkor a pályák neked is tetszettek?
Határozottan igen, élvezetes volt minden pályaszakasz, nagyon jó az út minősége legyen szó akár murváról is. Kifejezetten tetszett, hogy milyen változatosak voltak a szakaszok. A versenytávot tekintve körülbelül 50 %-a volt az össztávnak, ami szerintem egy jó arány.
Mi is történt veletek? Miért nem sikerült befejezni a versenyt?
Az első két gyors problémamentes volt. A 4. gyorson a rajt után körülbelül 1 km-rel rá kellett menni egy egysávos, nyomvályús szervizútra és a végén lévő elágazásban vissza a főútra, itt a féktávot rövidre akartam venni, amivel nem is lett volna probléma, csak a bal kerékkel egy picit megcsíptük a fű szélét, így kijöttünk a nyomból és a jobb kerék murvára ment, és esélytelen volt megállni. Végül felült az alja a Mitsunak és meg sem tudtuk mozdítani, így számukra itt volt a vége a versenynek. Érdekesség viszont, hogy a nézők nem szaladtak ki az elzárt területről, hogy segítsenek, hanem csak az egyik rendező jött oda hozzánk megkérdezni, hogy állítsák-e meg a versenyt és kivegyék most az autót, vagy elég a végén. Mivel nem akartunk kiszúrni az utánunk lévőkkel, így Karcsiékkal sem, megköszöntük a lehetőséget, de nem éltünk vele. Nagyon jó érzéssel töltött el minket ez a kifejezetten pozitív bánásmód.
Néztetek eredményeket mielőtt kiestetek?
Igen, egészen jó időket sikerült autóznunk, a három Mitsubishi közül az aranyközépúton teljesítettük a gyorsokat, Karcsiék mögött és Csabiék előtt.
Milyen volt Palival a jobb1-ben?
Minden tekintetben tökéletes navigátor, jól mondta az itinert, nekem csak a vezetésre kellett koncentrálnom, könnyű vele együtt dolgozni és még a kommunikációban is sokat segített, hiszen perfekt németből.
Mik a tervek 2016?
Néhány nyári hónapot kivéve ez az osztrák versenysorozat lesz a meghatározó ebben az évben, hasonlóan Karcsi terveihez, még talán 1-2 magyar futam is belefér.
Köszönöm a riportot!
Partnereink:
Masterkool, Evocool STI Holding Kft., Villámszer Kft. Varrivál Kft., TEKT képzési és tanácsadó Kft., Kovács Méréstechnika, Fürdőpark Kft., Kövi Ép-Vill Kft.
Speed Rally Team sajtófőnök: Lakati Anett