Az FIA csökkenteni akarja a WRC szakaszok átlagsebességét
Új, erősebb, gyorsabb autók lettek az idei évtől a WRC autók, emiatt a Svéd Rallyn egy szakaszon túl magas átlagsebesség volt elérhető. A 137.8 km/h-s sebesség miatt törölni is kellett a szakaszt szombat délután. Az FIA szeretné, hagy a következő versenyek átlagsebessége nem haladná meg a biztonságos határt.
Szombat délelőtt a Svéd Rally Knon szakaszán 137.8 km/h-s átlagsebességet ért el a szakaszgyőztes Ott Tanak, a nagy tempó miatt pedig törölni kellett a gyorsaságit a délutáni programból. Az FIA a nagy sebesség miatt szeretné, ha a következő versenyeken nem lehetne meghaladni a 130 km/h-s átlagot.
„Az új autók gyorsabbak, mint a korábbiak, igaz azok is mentek néhol 130 km/h-s átlagsebességgel. A svéd szakaszhoz hasonló nagy tempójú szakaszoknál a jövőben a szervezőknek felül kellene vizsgálniuk, hogy mekkora lehet a várható átlagsebesség. Ha azt látjuk, hogy a várható sebesség meghaladja a 130 km/h-t, akkor azon el kell gondolkodni, hogy miként lehetne csökkenteni a tempót. Szerintünk az ezen a tempón felüli maximum, már túl veszélyes. Egyelőre szeretnénk egy iránymutatást adni a szervezőknek, de az is elképzelhető, hogy felül kell vizsgálnunk a szabályokat. Szeretnénk, ha a svéd szakasz törlése tanulságul szolgálna a következő versenyek szervezőinek és úgy alakítanák ki a verseny programját, hogy a szakaszok átlagsebessége ne lépjen túl a 130 km/h-n. Célunk, hogy csökkenjen az átlagsebesség, de jól emlékszem, hogy amikor szervező voltam, én sem szerettem szalmabálákat használni lassítóként. Szerintem kisebb szakaszokat kellene betenni a programba, avval el lehetne érni az alacsonyabb sebességet. Lehet, hogy a mostani szervezők már régen ültek versenyautóban, ezért nem tudják milyen gyorsak a mostani autók.” - mondta az autosport.com oldalnak Jarmo Mahonen, az FIA rali igazgatója.
A svéd szakasztörlés több versenyző kritikáját is kiváltotta.
„Nem értem, miért történt ez a törlés és miért szeretne közbelépni az FIA. A svéd szakasz tiszta egyenes volt, nem volt veszélyes, csak unalmas. Az FIA mégis veszélyesnek ítélte.” - mondta egy versenyző.