Beszélgetés Szauer Gergővel az idei szezonjáról
2016.11.04 13:26
Szauer Gergő és Rácz László idén harmadik helyen végzett a Rallye2-es bajnokságban, melynek végén egy kis összefoglalóra kértem Gergőt, hogy elmondja miként élte meg a 2016-os bajnokságot, valamint milyen közeljövőbeni terve van.

- Véget ért a Rallye2-es szezon, hány versenyen indultál és milyen csapatban?
- Tavaly már elindultunk pár versenyen a Rallye2-ben, de az idei évünk volt az első teljes és úgymond normális évünk a bajnokságban. Saját autóval, egy Lada 2105-tel, és csapattal vághattunk neki, ami nagyon nagy dolognak számított és számít nekünk.

- Az orfűi tesztelés után április elején Egerben kezdődött a Rallye2-es szereplésetek idén.
- Tavaly ugyan indultunk már Egerben, de akkor más pályák voltak az "étlapon". A saját motorunk még készült ekkor, de Bajor Zoli bácsitól volt lehetőségünk bérelni egyet. Ezen a versenyen nagy csatában maradtunk alul, végül abszolút 3. és kategória 2. helyet szereztünk. Neukirchner Andrással és Vizelli Karcsival küzdöttünk már ezen a versenyen is, ahogy az év hátralevő minden futamán is.

- Április végén, a Miskolc Rally elég kalandosra sikerült, ha jól tudom.
- A verseny reggelén amatőr hibából nem találtunk ki időben a szervizparkból… Késtünk, és azonnal 10 mp hátrányt zsebeltünk be. Tovább tetézte a nehézségeket, hogy az első gyorson bealudtam, további 6-7 mp hátrányt szedtünk össze a kategória társakkal szemben. Ekkor kissé elkeseredetten, majdnem kezdtem feladni a küzdelmet, mondván ez már elúszott… A második gyorsasági a mályinkai volt. Ezen érzésre egész jól leszaladtunk, de a stopnál az időbeíróban Vizelli Karcsi 1,5 mp-el gyorsabbnak bizonyult. Ez sem adott sok okot az örömre! Gondoltam már közel 20 mp hátránnyal "büszkélkedhetünk". Folytattuk utunk a harmadik gyorsaságira, mikor etapon észrevettem, hogy lassú defektünk van jobb hátul. Mire a kereket kicseréltük, újabb egy percet késtünk a következő gyorsasági beírójából és újabb 10 mp büntetést kaptunk. Viszont a harmadik gyors előtt várakozva jöttünk rá, hogy a mályinkai gyorson elírták a táblán az időnket, nem 1,5 mp-et kaptunk, hanem 15-öt adtunk!!! Ennek kimondhatatlanul megörültünk és úgy éreztük van még esélyünk a versenyen eredményt elérni, ezért még nagyobb tempóra próbáltunk váltani. Végül a nagy hajtás megérte, megszereztük az abszolút és kategória első helyet.

- Újabb három hét múlva már murván kellett gyorsnak lenni.
- Igen, Szombathely következett. Ezen a versenyen nehézséget jelentett hozzászokni a csúcsminőségű és képességű Pirelli murva gumikhoz, későn sikerült azt a tempót autóznom velük, amit lehetett volna. Ráadásként az utolsó előtti szakaszon egy árokjárással megpecsételtem a sorsunk, egy ilyen hiba nem fért bele Vizelli Karcsi ellen, az abszolút harmadik, kategória második helyen végeztünk.

- Hogy sikerült az idén júniusban megrendezett murvás Veszprém Rally?
- Veszprém viszontagságos verseny volt, a három pálya közül kettő nagyon tetszett, volt mikor sikerült abszolút időt is autózni, viszont a 18 kilométeres Hajmáskéren a harmadik kilométerben kapott defekt tetemes hátrányt eredményezett. Igyekeztem ledolgozni a hátrányt, ami ahhoz vezetett, hogy árokba csúsztunk, ahonnan már nem tudtunk kijönni. Az anyagi kár egy törött rendszám-táblakeretben nyilvánult meg, ennek ellenére kénytelenek voltunk feladni a versenyt.

- A másfél hónapos nyári szünet után Székesfehérvár következett.
- Székesfehérvár nagyon komoly pályákból tevődött össze. Nagyon élveztük, annak ellenére, hogy Oroszlány ritmusát nem sikerült megtalálnom. Azon a pályán silányan teljesítettünk, a többi kettőn viszont sikerült egész elfogadható időket autózni. A versenyt végül a kiválóan autózó Ifj. Fogarasy Attila - Toloczkó Péter páros mögött az abszolút második helyen és a kategória első helyén fejeztük be.

- A Baranya Kupán ismerős pályákon kellett vezetned
- A Baranya Kupa hazai versenynek számított, ennek ellenére óriásit küzdöttünk Karcsiékkal, ahol ugyan nem sokkal, de előttük sikerült végeznünk. Nagyon kemény verseny volt, Karesz brutálisan autózott. Az abszolút második, a kategória első helyét sikerült megszereznünk. Neukirchner Andris szerezte meg a győzelmet.

- Idén visszatért Salgótarjánba a rallysport, ahol a Rallye2-es és Historic mezőny számára osztottak pontokat.
- Salgótarján legendás helyszíne a sportnak, ahogy a pályái is legendásak! Különösen nehéznek tartom a Zagyvaróna - Cered közötti szakaszt. Nagyon izgalmas és fordulatos verseny volt, végső soron Karcsi bizonyult jobbnak, kevéssel, de Ő ért előbb célba, abszolút harmadik és kategória második helyen végeztünk. Örülünk, hogy eltudtunk indulni ezen a legendás versenyen.
- A Salgó után azonban még nagyobb kihívás várt rátok.
- A Salgót valóban egy különösen megtisztelő lehetőség követte. Rallye2-es versenyzőként, külön rajtengedéllyel, kategóriában és értékelve indulhattunk az ORB versenyzők között, nem is akár hol, az 50. Mecsek Rallye-n. Óriási nagy dologként éltük meg és szerettünk volna élni a nekünk szavazott bizalommal, ami talán sikerült is… A verseny minden méterét élveztük, végül abszolút huszadik, kategória első és 2WD kategória második helyen értünk célba. Nagyon örültünk az eredménynek. Hosszú fárasztó verseny volt, de kimondhatatlanul jól éreztük magunkat és örök emlék a szívünkben.

- Végül Ózdon zárult a bajnokság.
- Három fajta, nehéz és összetett gyorsaságit kaptunk feldolgozásra Ózdon. Esélyünk leheletnyi volt már csak a bajnokságban előrébb, az abszolút második helyen végezni, viszont azt tűztük ki célul, itt is megpróbálunk a maximumon autózni a magunk szintjén és mindent megtenni a győzelem érdekében. Ez egészen az utolsó gyorsaságiig sikerült is, mert a hetedik szakaszon vezetői hiba miatt estünk ki az abszolút első helyről. Egy másodikban fordult derékszögű elágazásban érintőre vettem a kanyar belső ívére rakott kamion gumit, ami kifordította a baloldali első kerekemet. Fel kellett adnunk a versenyt.
Szeretnénk még ilyen szezonból jó sokat :-) Az hogy hol, hogy mivel, teljesen mindegy, de a körülmények, az hogy folytonos harcban álltunk az ellenfelekkel óriási élményt adott., imádtam az idei bajnokságot! Az eredménynek pedig külön örülünk.
- Gratulálok az idei eredményekhez, de ha jól tudom a hétvégén is versenyezni fogsz...
Igen, a hétvégén az Orfű-Magyarhertelend között megrendezendő Rallye Sprinten állunk rajthoz, a Topp Cars, a Praktistar Motorsport ,a Pirelli, az Autógumipláza és Dara Gábor jóvoltából. Lehetőségünk nyílik kipróbálni egy Mitsubishi Lancer Evo IX "N" csoportos versenyautót, amivel korábban Ranga Peti indult az Eb-n.

- Milyen céllal indultok Magyarhertelenden és ki lesz a navigátorod?
- Célunk kizárólag az autóval való ismerkedés, saját magunk esetleges szoktatása egy ilyen autóhoz, eredménycentrikusság nélkül, hiszen először fogunk közlekedni egy ilyen autóval. A navigátorom itt is, ahogy az egész szezonban volt, Rácz László lesz
- Köszönöm az interjút és sok sikert a hétvégi futamra!
- Köszönöm én is a lehetőséget, biztosan nagy élmény lesz a hétvége.
Készítette: Hund Gábor