C(z)él a gépsárkány betörése
2016.06.02 15:12
Készítette: Sipos Attila /rallyfeeling.hu
Czél Balázs a fiatal feltörekvő versenyzők táborába tartozik. 2014-ben kezdte el a versenyzést és szép lassan egyre feljebb kúszik a Magyar Rali “ranglétráján” édesapja segítségével.
Szia Balázs! Mivel ez az első interjú veled az oldalunkon, egy pár mondatban mesélnél nekünk az eddigi versenyzői múltadról?
- Sziasztok! Persze. Legelső versenyemre 2014-ben került sor augusztusban. Ez a verseny a Steelvent Miskolc Rallypsrint volt amit éppen Lyukóbánya és Parasznya között rendeztek meg. Az utcai subarumból farigcsáltunk „versenyautót”. Így alakult tehát, hogy első versenyemen az akkori 6-os 4WD kategória 3. helyét értem el (akkor még lehetett összkerekes autóval MARB futamon indulni). Mondanom sem kell, hogy a folytatás egyértelmű volt. Az év hátralevő északi MARB futamán Sajókazán indultam még. Utána pedig bepróbáltuk a 2014-es Szilveszter Ralit is, ahol a 4. gyorson leszakadt a váltó így azt nem tudtuk befejezni.
2015-ben a terv a kilométerek gyűjtése volt, ezért az Északi régió összes MARB futamán és sok kunmadarasi versenyen is indultam. Az idők egyre javultak, az autót egyre jobban megszoktam, édesapám nagyon sokat tanított a jobb oldalról, hiszen Ő több mint 20 eredményes rali évet tudhat maga mögött. 2015-ben ki kellett váltanom a Rally2-es licenszt, hogy indulhassak MARB futamokon összkerekes autóval. Az évben az északi MARB versenyeken licenszes kategóriában mindig az első helyeken végeztem. Így gyűltek szépen a kilométerek, és eljött a 2016-os év is, amikor is nagy lehetőséget és bizalmat kaptam édesapámtól, és lecseréltük a toldozgatott/foltozgatott csíklámpást egy igazi versenyautóra, egy 2004-es Imprezára. Ez egy vérbeli versenyautó, minden adottsága megvan a versenyzéshez… Az új technikával 2016-ban már rajthoz álltunk a frissen rendezett ORC versenyeken is (Eger, Miskolc).
Hogyan alakult eddig az idei évetek?
- Úgy gondolom, hogy nagyon-nagyon jól! Mint említettem az új gépsárkánnyal szaggatjuk idén az aszfaltot. A csíklámpás után nagy lépés ez előre, idő kell ahhoz, hogy megszokjam az autót. A 2016-os év még mindig a kilométerek és a tapasztalatok gyűjtéséről szól. Az Eger Ralin is rajthoz álltunk az ORC mezőnyében, ahol elsőre abszolút 7. helyezést értünk el. A következő futam a 22. HELL Miskolc Rali volt, ahol az abszolút 5. helyet tűztem ki célul magamnak. Ezt sikerült is teljesíteni, hiszen egészen szoros csatában végül az abszolút 4. helyet sikerült elérnünk. Riczkó Gábort az utolsó gyorson 2,6 másodperccel előztük meg, ami összetettben végül is egy tized előnyt jelentett nekünk a hat gyorsasági után. Cereden és Domaházán is indultunk. Mind a négy verseny sok-sok tapasztalatot és kilométert eredményezett.
Tesztnek szántátok a GOBALDARU Rallye Sprint – MARB futamot?
- Nem igazán. Tervem mint mondtam az, hogy minél több kilométert és tapasztalatot gyűjtsek. Erre szolgált a GOBALDARU Rallye Sprint is. Nagyon jó kis versenynek ígérkezett. A licenszes kategória nagyon erősre sikeredett, nagy reményekkel álltam rajthoz, nagy nevek sorakoztak a kategóriában. A negyedik gyorson sikerült a legjobbat autóznom, ahol már úgy látszik meghozták az eredményt a megszerzett kilométerek, és abszolút második időt sikerült ott mennem. Nagy neveket tudhattam magam mögött, ez büszkeséggel töltött el!
Hallgatsz a navigátorodra?
- Persze. Nagyon is! Édesapám nem csak navigátor, hanem egyfajta oktató is. Nagyon sok instrukciót kapok tőle. Nagyon nagy segítség, hogy mellettem ül, úgy gondolom sokkal gyorsabban tudok így fejlődni.
Hol indultok a legközelebb?
- Az évben ORC –ben már csak Ózdon indulunk. MARB futamokon azonban tervezem az összes északi régiós versenyt teljesíteni. Ja, és persze a Szilveszter Rali!!!
Ezúttal pedig szeretném megköszönni a sok támogatást a családomnak és legfőképpen Édesapámnak aki nagyon sokat segít és állandóan támogat a versenyek során a jobboldalról.
Nem hagyhatom ki kedves barátnőmet és a barátaimat sem, akik sokszor a pálya szélén drukkolnak és szurkolnak legyen hó, jég, szél vagy eső! Köszönet egyúttal a Hadik Rally Teamnek akik mindig felkészítik az autómat a versenyekre és megteremtik a nyugodt légkört a versenyzéshez. Minden versenyen maximális erőbedobással és kedvességgel fordulnak felém és autóm felé. Végül de nem utolsó sorban a sok-sok szurkolónak a pálya szélén! Nagyon jó látni, hogy a mélypont után emelkedik a Magyar rallye, és rengetegen látogatnak el a versenyekre!