CSéplő(gép)
2016.03.25 19:08
Cséplő Balázsék a 2016-os évet a múlt hétvégi A123 TESZT Ralival kezdték, de sajnos nem tartott a verseny sokáig a számukra.
Szia Balázs. Aki egy kicsit is nyomon követi a magyar ralit, annak nem kell már téged bemutatni, de ha megkérlek,egy-két mondatban bemutatnád az eddigi pályafutásodat?
- Igazából az az érdekes, most így az orfűi verseny kapcsán, hogy bátyámmal pont az egyetemi éveink alatt szerettünk bele Pécsett a raliba, pont a Mecsek erdejében kialakuló egyedi akusztikának köszönhetően. Az első Orfűre buszozásunk célja, egy hegyi verseny volt, ami ugye már sajnos nincs, majd ezt követően évekig látogattuk a Mecsek ralikat. Később aztán versenyzőként is részt tudtunk venni rajta ,ami elég nagy dolog volt számunkra, amiről álmodni sem mertünk még korábban.
Milyen tervekkel vágtatok neki az idei évnek?
- A fő cél, hogy kipróbáljuk az új fehér autót és optimalizáljuk a beállításokat, ez úgy be is takarja szerintem az egész évet. Persze nem csak előfutóként fogunk indulni, hátha csurran-cseppen valami kupa, amiből további erőt és kitartást meríthetünk.
A kis 106-osról mit lehet tudni?
- A kicsi fehér cséplőgép, már másfél éve készül, lehetett volna egyszerűbb kivitelezéseket is csinálni, lehetett volna egy, a megbízhatóságot és a mindenkori célba érést előtérbe helyező valami is, viszont nem így döntöttünk. Ha ez sorozatos kiesésekkel is fog járni, akkor sem fogunk beállni a sorba. Nem vagyunk autószerelők, nem vagyunk kompetensek a raliban, de kitartásunk az volt mindig is és akarjuk csinálni, meg hát fogjuk is eztán is. Ha fog menni, akkor jól fog menni és a rajongóink (egykor ezt sem gondoltuk volna, de szerencsére vannak) nem fognak hiába kimenni az egyes versenyeinkre, vagy követni minket a facebook oldalunkon. Ezúton is köszönjük nekik a lelki támogatást.
Térjünk rá a múlt hétvégi versenyre. Sajnos nem sokáig tartott számotokra az A123 TESZT Rallye…
- Hát nem. Háttal nem kezdünk mondatot, de kieséssel sem kéne évet, így alakult. Egy vezetői hibából adódó félreváltás miatt most ki kellett venni a motort az autóból és felmérjük, hogy mekkora a kár, és hogy mikor mérettetik meg ismét az autó.
Sok munka lesz a kis “oroszlánnal”?
- Visszarakjuk az autóba a tartalék motort, ezt követően elkezdjük beállítani a lengéscsillapítókat, továbbá most majd megejtjük a geometriai beállításokat, amikre Orfű előtt már nem jutott idő sajnos.
Következő versenyetek?
Ezt az autó dönti majd el, a nyugati régió MARB versenyein szeretnénk indulni elsősorban, de ha készen lenne az autó áprilisig, akkor egy a szívünkhöz közel álló és remek hangulatú magyarbólyi futam is szóba jöhet.
Forrás: Sipos Attila / www.rallyfeeling.hu