Eger mindig különleges
2016.04.10 14:02
Hoffer Zsolt már hosszú évek óta résztvevője a Magyar Rali bajnokságnak. A csapat háza táján voltak változások a télen, illetve már túl vannak az évadnyitó Eger Ralin is, ami nem sikerült a legszerencsésebben a Hungarian Police Rallye Team számára.

Szia Zsolti! Még mielőtt rátérünk az Eger Rali idei történéseire, egy kicsit tekintsünk vissza a múltba. Milyen évet hagytatok magatok mögött 2015-ben?
- Szia! Köszöntöm az olvasókat! Megítélésem szerint egy igen jó évünk volt, melybe két komoly technikai hiba is belekerült sajnos. Voltak futamgyőzelmeink és jó részeredményeink, a vége pedig egy kategória 2. hely lett.
Milyen változások voltak a csapat háza táján a télen?
- Az autó maradt, de már egy magyar csapat a BERENYIRACING üzemelteti, Berényi Laci vezetésével. A 2016-os évben Milcsevics Lóci lett a navigátorom. A csapatvezető pedig Szabó Zoltán – ahogyan sokan ismerik Ezredes Úr! Az ő személye nem változhat, ha Ő nem lenne mellettem, nem is szeretnék már versenyezni!
Melyik volt versenyzői pályafutásod eddigi legjobb, illetve legrosszabb Eger ralija?
- Eger mindig különleges a rajtdobogótól a célig! Több hónapos kihagyás után, itt szokhatunk vissza a versenyautóba. Talán ez lehet az oka, hogy nem tudok rossz emléket felidézni! Talán amikor elmaradt, az nagyon rossz volt! Ebből adódóan mindig van ok örülni az egri futamnak, 2015 és 2016-ban is nagyon tetszett!
Mesélj, mi történt veletek az idei versenyen!
- Az idei futam egy rövidke, de jó hangulatú, eredményes teszttel kezdődött. Az első gyorsot picit elizgultam, de a második gyorson már határozott tempóval teljesítettük az utolsó jobbos kanyarig, ahol picit sok lett. Csak picit, szinte meg is fogtam egy nagy elúszást, amikor is az autó hátuljával árokba csapódtunk és leállt az autó. Sajnos egy percnél tovább tartott, mire nézők kibírtak emelni az árokból – nagy – nagy köszönet nekik – majd még mindig nem indult be a kocsi, toltak még, majd elment a mögöttünk rajtoló versenyző. Az autó csak tolásra indult be, de a gázpedálra nem reagált, alapjáraton gurultunk be a stop állomásra. Végül percek múlva „helyreállt” az autó és mentünk tovább Szuhára. Ez persze elvett a motivációból, de folytattuk a munkát Lócival, hiszen össze kellett szoknunk és Miskolcon már nem szeretnék hibázni. A vasárnapi gyorsokon már gond nélkül, egész jó tempóban tudtunk haladni, próbáltuk az első-kerekessel a nézőket is szórakoztatni.
Hogyan látod az erőviszonyokat a kategóriátokban?
- Nagyon megerősödött a kategória! Ez szuper, egyre több a 2WD-s kocsi! Van kivel vívni, mely izgalmasabbá teszi a versenyhétvégéket. Sok a fiatal, jó kezű pilóta és ez engem is motivál!
Miskolcon cél a dobogó?
- Természetesen! Mindenki nyerni szeretne és a dobogó minél magasabb fokára állni! Nálunk is ez a cél és persze, hogy jól érezzük magunkat! Ti is fontosak vagytok, kell a Rally Feeling!!! :-)
Köszönjük csapatvezetőnknek Ezredes Úrnak, hogy velünk volt a hétvégén, én köszönöm Milcsevics Lócinak nagyon jó vele „dolgozni”, köszönöm feleségemnek Anitának, hogy mint mindig, mellettem áll és köszönjüktámogatóink segítségét!
Készítette: Sipos Attila (www.RallyFeling.hu)