Elúszott a bajnoki cím?

2015.09.24 09:48

0

Szőke Ákos – BMW E30

Végső Összecsapás, Tököl, 2015. szeptember 20.

 

Tökölön zárta a 2015-ös szezont a Magyar Gymkhana Bajnokság mezőnye. A résztvevők között ott volt Szőke Ákos is, aki előtt komoly tét lebegett ezen a futamon: a bajnoki cím megszerzése. A nyomás azonban olyan nagy volt, hogy hiba csúszott a menetelésbe. A váci pilóta csalódottságát csapata és barátai, szurkolói támogatása sem tudta teljesen enyhíteni, ám Ákos most már az előtte álló, még nagyobb kihívásra koncentrál. Októberben ugyanis külföldön áll rajthoz, az EB keretein belül.

 

Szőke Ákos: Jól indult a hétvége: igaz, hogy borongós és szeles időnk volt, de a pályát könnyen megtanultam, a sok forgás egymás utánja igazán élvezetessé tette az autózást, és a BMW-ből is ki tudtam hozni minden rejtett erőt. A jó forma megmaradt a kvalifikációra is, ahol a legjobb idővel jutottam be a TOP16-ba. Mivel páratlanul voltunk a mezőnyben, a szabályok értelmében nekem nem kellett csatáznom a nyolcad döntőért, oda automatikusan továbbjutottam.

Bauer Bencével kerültem össze a folytatásban: az első kört hiba nélkül teljesíteni is tudtam, viszont a szinkronpálya másik felén hibáztam. Menet közben elfelejtettem a pályát, hirtelen azt sem tudtam, hol vagyok, ezért mért idő nélkül lejöttem az aszfaltról. Nem tudom elmondani, mennyire mérges voltam magamra, hiszen a csapatom végig azon dolgozott, hogy a bajnokság utolsó fordulóját egy szép eredménnyel zárjam. Nem szeretnék magyarázkodni, de pont emiatt nagy nyomás is volt rajtam, és az elmúlt napokban rengeteget dolgoztunk, így kipihenni se tudtam magamat igazán.

A bakim egyedülálló, ilyen még nem fordult elő a magyar bajnokság történetében. Emiatt sajnos még azt sem tudjuk, hányadik helyen zártam az abszolút értékelésben – a Pro kategóriában viszont harmadik lettem. Az összetettben elért eredményem határozza meg azt, hogy melyik pozícióban zárom a 2015-ös pontversenyt. Erről azonban majd csak később tudok beszámolni.

A csapatomnak és a szurkolóknak ez úton is nagyon köszönöm, hogy kiálltak mellettem és támogattak az egész verseny, az egész szezon alatt! Habár a magyar bajnokság a Végső Összecsapással véget ért, mi még nem tesszük garázsba a BMW E30-t. Októberben a Slovakiaringen állok majd rajthoz az EB keretein belül, és azt már most megígérhetem, hogy ott nem fogok téveszteni!

 

Partnereinknek köszönjük az együttműködést: Budatel, Václámpa.hu, Váckonyha.hu, Szőke és fiai ácsmunkák, Balu gumi, Klímatti, Realsys.hu, Viczián István építőipari vállalkozó, Káplár Fatelep, SZ-S Kft. Oktatási Centrum, Rst Vill-Szer Kft., Bóka fólia

Sajtófőnök: Horváth Judit – Tel.: 30/533-9099; E-mail: horvath.juditka@gmail.com