Évkezdet megerősödött mezőnnyel
2016.03.29 21:07
Hagyományosan Egerben veszi kezdetét a Magyar Rallye Bajnokság 2016-ban is, ahol már régen látott erősségű mezőny áll rajthoz. A verseny része a magyar Rallye2-es és az új Országos Rally Challenge bajnokság mellett a Szlovák Rally Bajnokságnak is, de ezúttal a magyar (ORB) mezőnyről szólunk.

Az Eger Rallyt 2004-ben rendezték meg először, azóta 2012 és 2014 kivételével, mindig Egerben lehet mindig először élesben látni az ORB mezőnyét.

Az idén már 11. alkalommal megrendezésre kerülő futamot korábban Benik Balázs és Turi Tamás kétszer, míg Aschenbrenner György egyszer tudta megnyerni, a mostani mezőnyből pedig Jozef Béres jun, Grzegorz Grzyb, Kazár Miklós, Spitzmüller Csaba és ifj. Tóth János tudhatta magáénak egy-egy alkalommal az abszolút első helyet.
16 gyorsasági, 144.5 km versenytáv
Idén, 2016. április 2-án 10, míg másnap hat szakaszon kell a legjobb eredményre törekedniük a versenyzőknek az egri futamon. Szombaton, két pályán háromszor, míg két pályán kétszer megy végig az ORB, ORC és MSR mezőny, míg vasárnap három pályán kétszer láthatóak az ORB, Rallye2 és MSR versenyzők.
Megerősödött mezőny
Az ORB élmezőnyében 9 R5-ös autó is rajthoz áll a hétvégén. A bajnoki címvédő és 2009-es Nyílt Rally Bajnokság győztese, Herczig Norbert és Igor Bacigal maradt a Skodánál, melyjel tavaly már Veszprémben és Kassán is indult.
A hétszeres magyar bajnok, ifjabb Tóth János és Szőke Tamás ugyancsak nem váltott autót, és a Tagai-féle Peugeot-val igyekszik javítani a tavalyi év végi harmadik helyen.

A négyszeres magyar bajnok, Kazár Miklós és navigátora, Ferencz Ramón, ahogy tavaly, idén is R5-ös Forddal vág neki az új évnek, remélhetőleg idén a teljes évet végig tudják versenyezni az R5-ös autóval.
A 2009-es ORB győztes Hadik András és Kertész Krisztián a tél során vett egy új R5-ös Fordot, így a tavalyi évhez hasonlóan idén is 0 km-es autóval kezdi az évet.

Ugyancsak R5-ös Forddal indul Kovács Antal és Istovics Gergő, Lencse Zoltán és Hofbauer Tamás, ifj. Kiss László és Varga Zsuzsanna, Trencsényi József és Verba Gábor.
2006 után ismét az ORB mezőnyben áll rajthoz Bodolai László, aki Hadik András tavalyi autójával és Czokó Attilával indul az évnyitón.
Igencsak megfogyatkoztak az új évre a S2000-es autóval indulók, hiszen csak Ollé Sándor és Tóth Zsolt (Ford), valamint Marozsi Zsolt és Mihalik Péter (Fiat) rajtol ilyen autóval.

A magyar pályák jellegzetessége a gyorsaság, melynek köszönhetően akár az R4-es Mitsubishivel indulók is beleszólhatnak az élmezőny versenyébe, közülük az ERC2 tavaly győztese, Botka Dávid és Bazsó Attila, Spitzmüller Csaba és Béres László, Vincze Ferenc és Kuti Péter, Velenczei Ádám és Toma József pályázhat erre joggal.
Új kategória is debütál az idei Eger Rallyn, hiszen a 4-es kategóriába először érkezett nevezés. Rafael Tamás és Szabó Balázs, Lángi Attila és Veres Gábor, Halmos Gábor, valamint Tőzsér Áron BMW-vel, míg Hankó László és Fanni, valamint Kovács Zoltán és Szabó Gábor pedig Nissan 350Z-vel áll itt rajthoz.
Sajnos, a 2WD mezőny nem erősödött meg, itt tízen küzdenek majd a legjobb helyezésekért.