Fék nélkül a zágrábi hegyekben
HIDEG RALLY TEAM – 42. INA Delta Rallye, Zágráb, 2016. június 10-11.
Hideg Krisztián – Kerék István, Mitsubishi Lancer Evo IX
Tavalyihoz hasonló eredményt, vagyis győzelmet szeretett volna elérni a zágrábi, 42. INA Delta Rallyen Hideg Krisztián. A kaposvári pilótát és segítőjét, Kerék Istvánt azonban – az előző, velenjei fordulóhoz hasonlóan – most sem fogadta kegyeibe Fortuna. Már az első gyorsasági szakaszon műszaki hiba lépett fel a Mitsubishi Lancer Evo IX-esben, ami a célig végig kísérte a párost. A zágrábi hegyekben fék nélkül szerezték meg a horvát bajnoki és az ERT értékelés 2. pozícióját Juraj Sebalj mögött.
Hideg Krisztián: Sajnos ez a verseny sem úgy sikerült, ahogy szerettük volna: ismét másodikak lettünk a horvát bajnoki és az ERT értékelésében is. Egész hétvégén műszaki hibával küszködtünk, miután az első gyorsasági 15. kilométerénél elment a fékünk, és folyamatosan folyt az olaj a kocsiból. Hiába cseréltük ki a hibás alkatrészt, csak átmeneti megoldást nyújtott, a probléma később újra fellépett az autónál. Kalandossá is vált így a versenyünk, egyszer például félre is kellett állnunk a gyorsasági szakasz közepén, hogy utána tudjuk tölteni az olajt a kocsiban, mert fék nélkül necces lett volna leindulni a hegyi gyorsról… Sebalj itt több mint egy percet vert ránk, s valószínűleg itt dőlt el a meccs, ennek köszönheti a horvát bajnok azt, hogy 30 másodperccel nyerte meg előttünk a zágrábi futamot.
Persze, ha ilyen szempontból nézzük, akkor nem is olyan rossz ez a 2. hely, de én mégis csalódott vagyok. Ez a fékprobléma már Velenjében jelentkezett a Mitsubishinél, de azt hittük, orvosolni tudtuk a hibát – most viszont úgy látszik, tévedtünk. A következő projekt így az lesz, hogy teljesen szétszedjük az autót, és megkeressük a probléma forrását, valamint rögtön új szívet, motort is kap a kocsi.
Ezen a technikai problémán kívül semmi mással nem volt gondunk. Végre jól gumiztunk, a változó időjárási körülmények között is megfelelő gumitaktikával voltunk kint a pályán, aminek köszönhetően Sebaljtól is meg tudtunk lépni egy-egy szakaszon. Bízom benne, hogy a Mitsubishi nagy felújítása után már nem kell ilyen dolgok miatt törnünk a fejünket, és a Baranya Kupán már magabiztosan, a győzelem reményében állhatunk majd rajthoz. Azt a versenyt ugyanis mindenképp hoznunk kell, hiszen a Mitropa Kupa részét képezi, ahol nem szeretnénk elveszteni a vezető pozíciónkat. Komló előtt azonban jó lenne beiktatni még egy futamot, ahol éles körülmények között tudnánk kipróbálni az „új” kocsit, hogy inkább ott jöjjenek elő a problémái, a rossz beállításai, mint egy olyan versenyen, aminek komoly tétje van számunkra.
Kerék István: Esélyesek lehettünk volna a zágrábi győzelemre, de sajnos Fortuna most nem állt mellettünk. Juraj Sebalj mellett még két páros volt, akikkel komoly csatákat tudtunk volna vívni, ám az egyikük árokban végezte, a másik alatt pedig megállt a versenygép motorja. A horvát bajnokkal így csak mi tudtuk tartani a lépést, mögöttünk a harmadik helyezett duó 8 perces hátrányban volt.
Csalódott vagyok én is, hiszen győznünk kellett volna ahhoz, hogy meg tudjuk őrizni a vezető pozíciónkat a horvát bajnokságban. Persze, még így sem veszett el minden remény, hiszen hátra van még két forduló Horvátországban, amelyek közül az egyik dupla szorzós lesz. Ahhoz pedig, hogy matematikai esélyünk maradjon a horvát bajnoki cím megszerzésére, meg kell majd nyernünk ezt a poreci viadalt.
Partnereinknek köszönjük az együttműködést: Richmond Logistics, Hotel Parlament, Hotel Palazzo Zichy, Patócs Autóház Kft., Metálkontakt Kft., Mátrai Kft., Firebox Kft., C-Service Kft., Sky-Tools, Dornhof Nagy Und Partner Kft., Nagy József Auditor, Aktív Tours Kft., Continental Travel Kft., Aszú Étterem, Vázterv Mérnök Iroda Kft., Continental Group Kft., Mol-Tech, Euroll Kft., Köz-Meg-Vill Kft.
Sajtófőnök: Horváth Judit – Tel.: 30/533-9099; E-mail: sajto.hidegrallyteam@gmail.com