Gátat szabott az álmoknak a felrobbant gátló
2017.04.09 16:48
Készítette: Sipos Attila / rallyfeeling.hu
Balics Ákos sikeres versenyének a felrobbant gátló szabott gátat… Ez a műszaki hiba a bajnokság szempontjából nem jött jól, hiszen értékes pontokat veszített a csapat. Ákosék nem keseregnek, hanem gőzerővel készülnek az Ózd Ralira.
Hogyan sikerült felkészíteni az autót a hosszúra nyúlt téli szezonban?
– Sajnos már a Szilveszter Rally-t sem tudtok befejezni az autóval, a sebességváltó problémái miatt, szóval gondoltuk, hogy lesznek még elrejtett csontvázak ebben a projektben. A Korda Racing szerelői januárban darabjaira szedték az autót és innen kezdtük el újraépíteni. Tényleg csak a csupasz karosszéria maradt, így azon megkezdődtek a lakatosmunkák, a belső térben a poroltó rendszer kiépítése, stb.. A futóműben az összes szilentet, gömbfejet, stabilizátort kicseréltek a fiúk. Rengeteget dolgoztak az autón, azonban rajtunk kívülálló okok miatt csak a Miskolc Rali rajtja előtt pár nappal készült el.
Miben tud neked segíteni a Korda Racing csapata egy versenyhétvége alatt?
– Tulajdonképpen mindenben, de nem csak a versenyhétvége ideje alatt, hanem egész évben. Abszolút levesznek minden terhet a vállamról, így nekem csak a versenyzéssel kell foglalkoznom. Felkészítik az autót a versenyre, ha van valami különleges kérésem az autóval kapcsolatban, akkor azt is megoldják. Nem ismernek lehetetlent. Lélekben én már letettem róla, hogy elrajtolunk Miskolcon, hiszen a verseny előtt másfél nappal még a műhely padlóján hevert a motor és a váltó, azonban éjszakába nyúló munkaórákkal talpra állították az autót, így ott lehettünk Miskolcon. Nagyon köszönöm nekik!
Mennyire vártad már a Miskolc Ralira kiírt pályák meghódítását?
– Ugyan még csak ez volt a második Miskolc Ralim, de én mindig nagyon szeretek visszatérni ide. Gyönyörű helyeken autózunk, így ez nem csak egy versenyhétvége, hanem egy kis kirándulás is vegyül a pályabejárás programjába. Mályinkán tavaly már autóztunk a Historic mezőnyében, azonban pont itt lett csapágyas motorunk, szóval bíztam benne, hogy a 2017-es verseny segít majd megszépíteni az emlékeket. Lyukóbányán még soha nem mentem, valamint a Kánó-Ragály is új volt számomra. A minőségéből adódóan nekem Szuha ugrott be róla elsőnek. Nagyon vártuk már, hogy kipróbálhassuk a Honda-t, hiszen a verseny előtt csak pár kilométert tudtam vele kocsizni, azt is közúton.
Amíg versenyben voltatok gyorsról – gyorsra javultatok.
– Nagyon szerettem volna már márciusban megkezdeni az ismerkedést az autóval, azonban erre nem nyílt lehetőségünk, így a Miskolc Rali-ra, mint tesztversenyre tekintettünk. Próbáltunk folyamatosan gyorsulni, azonban még rengeteg maradt benne. Az Ignis-hez képest teljesen másként viselkedik a Civic. A sebességváltó végáttétele is hátráltatott bennünket, hiszen 140-nél leforogja az ötödiket és onnantól kezdve csak utazunk. Rengeteg munka lesz még az autóval, de szerintem jó irányba haladunk. Marci nagyon összenőtt már az autójával és ezeket a pályákat sem most látta először. Tőle azért kaptunk rendesen. Úgy gondolom, ha a szezon második felében már folyamatosan közelebb tudunk kerülni hozzájuk, akkor elégedettek lehetünk.
Sajnos a második kör már nem úgy sikerült, ahogy szerettétek volna…
– A szervizparkba a kategóriánk második helyén érkeztünk, azonban onnan már nem mentünk tovább. Sajnos a verseny lengéscsillapítóink nem készültek el a versenyre, így utcai lengéscsillapítókkal rajtoltunk el Miskolcon. Sajnos ezeket az utcai gátlókat nem ilyen extrém igénybevételekre tervezték, így a szerelőink amikor megemelték az autót és levették a kereket már látták, hogy nagy a baj. A jobb első gátlónk felrobbant, elfolyt belőle az olaj és a gumi is már bele-bele ért a kerékdobba. Mérlegeltük a helyzetet és meg kellett hoznunk a szomorú döntést, hogy itt a vége. Egy jelentősebb anyagi kárt megelőzve leadtuk a menetlevelet és összecsomagoltunk. Nagyon bántott, hogy egy ilyen műszaki hiba térdre kényszerített minket, hiszen a bajnokság szempontjából értékes pontokat vesztettünk, de nem kesergünk, hanem már a jövőt tervezgetjük.
Következő versenyetek?
– Salgón támadunk!
A Korda Racing együttműködő partnerei: A-HÍD Építő Zrt., Penta Általános Építőipari Kft, Siva Group Zrt, MÁDA Plusz Kft, Novomatic, ENEOS Motorolaj – Szakál-Met-Al Kft., Metrober Kft, HERTZ – Mercur Rent a Car Kft, REVO-TEC Gépipari Kft, Alabárdos Étterem, Frimedia Kft, K-P-K TransCoop Kft, Szerszámbróker Kft, SurgiCare Kft, StapleCare Kft, BHS Medical Kft, Music Engine Kft, MNR Fémmegmunkáló és Szolgáltató Kft, Corax-Bioner ZRt, Auto-Szoft Kft, , BDA Trans Kft, Lánchíd 19 Hotel, BWS Belső Tér Kft, RAORG Translog Kft, FEOL Industrial Automation Kft, BWS BelsőTér Bt., Alexovics Kft, Sinus-Networks Kft, Procomtec Kft, Verbis Kereskedő és Szolgáltató Kft, RAAB CNC Kft, Stefani Kft, FKZ-Tools Kft, VIWA Vitaminvíz, Ventil Épületgépész,Total Quality Control Kft., Equicom Kft, A. S. S. Kft, T-NC Technika Kft, Muzsai Metall Kft, BK Aeon Kft, Industrial Electro Service Kft, Dezső Bt, Bialabok Alexandra, Szalai International Kft, STEIN Villamos Kft, Doktor Természet Kft, Régió Center Kft, Auner Motorsport