Grzyb és Herczig szoros küzdelemben vezet Egerben
Nagy küzdelmet hozott az Eger Rally első napjának tíz szakasza mind abszolút, mind pedig magyar és szlovák értékelésben. Az adok-kapokban jelenleg Grzegorz Grzyb és Herczig Norbert áll a legjobban.
Abszolút értékelés
Az ORB tavalyi abszolút bajnoka, Herczig Norbert és Igor Bacigal (Skoda Fabia R5) kezdett a legjobban az egri évnyitón, miután az első két szakaszon a legjobb eredményt érte el.
A harmadik szakaszon aztán Herczig defektet szedett össze a rossz minőségű aszfalton, így az élre a cseh Pavel Valousek és Veronika Havelkova (Skoda Fabia R5) állt, míg Hercziget még Grzegorz Grzyb és Robert Hundla (Ford Fiesta R5) is megelőzte.
Innentől kezdve a cseh és a lengyel versenyző küzdelme volt látható Eger környékén, míg Herczig Hadik Andrással és Kertész Krisztiánnal (Ford Fiesta R5) kezdett harcolni az ORB értékelés első és az abszolút értékelés harmadik helyéért.
A negyedik szakaszon Grzyb először állt az élre és helyét egészen a hetedik helyig tartotta Valousekkel szemben, azonban a cseh versenyző vezető helye ismét rövid életű lett. A nyolcadik szakasztól ismét a lengyel Fordos pilóta állt az élre és helyét már meg is őrizte a nap végéig mindössze 4.2 másodperccel.
Hadik András egész délután támadott és bár a hetedik szakaszon Herczig elé került, a napot mégis az ORB címvédője zárta az élen 7.1 másodperc előnnyel és 6.4 másodperccel elmaradva Grzybtől.
Az abszolút ötödik helyen a szlovák Jaroslav Melicharek és Erik Melicharek (Ford Fiesta WRC) áll, aki tempójával nem tudta felvenni a csatát az előtte lévőkkel, és hátránya 15.8 másodperc lett Grzyb mögött a nap végére.
A hatodik helyen ismét csak WRC következik Tomas Ondrej és Adam Gomori (Skoda Fabia WRC) irányításával.
Kazár Miklós és Ferencz Ramón (Ford Fiesta R5) bár abszolútban csak a hetedik helyen áll, miután Herczighez hasonlóan defektet szedtek össze, az ORB-ben viszont a harmadik legjobb eredmény az övék megelőzve Spicit és Béres Lászlót (Mitsubishi Lancer Evo X R4), Balogh Jánost és Holczer Dánielt (Mitsubishi Lancer Evo IX) és az abszolút tízedik helyen álló Ollé Sasát és Tóth Zsoltot (Ford Fiesta S2000).
ORB értékelés
A magyar bajnoki értékelésben Herczig és Hadik ifj. Tóth János és Szőke Tamás kiesése után külön harcot kezdett vívni, miközben Kazár Miklós csak kereste korábbi Ford Fiesta R5-ös korszakának tempóját.
A negyedik helyen Spici áll, akit Balogh János és Ollé Sasa követ.
A hetedik helyen Vincze Ferenc és Kuti Péter következik (Mitsubishi Lancer Evo IX R4), akit a szintén defekt miatt sok időt vesztő, később azonban visszazárkózó Botka Dávid és Bazsó Attila (Mitsubishi Lancer Evo IX R4), valamint Trencsényi József és Verba Gábor (Ford Fiesta R5) követ.
Az ORB tízedik helyén Kovács Antal és Istovics Gergő (Ford Fiesta R5) zárta a napot, annak ellenére, hogy kiválóan kezdték a versenyt később azonban műszaki hibával küzdöttek és 10 másodperces büntetést is kaptak.
A nap történéseihez kapcsolódik, hogy a nyolcadik szakaszon a 22-es rajtszámú Skoda Fabia S2000-es cseh legénysége, Ondrej Bisaha és Lukas Sintal balestet szenvedett. Személyi sérülés szerencsére nem történt, de autójuk kigyulladt és emiatt a mezőny további részének etap lett a gyorsasági.
A kilencedik szakaszon a nézők kézigránátot találtak, amihez tűzszerészek érkeztek, szerencsére ez különösebben nem befolyásolta a nap további két szakaszának rajtidejét.
Holnap hat szakaszon folytatódik az eddig igen sok izgalmat tartogató Eger Rally 9:41-től. Az eredményekről holnap is Facebook oldalunkon számolunk be.