Győzelem a Székesfehérvár Rallyn
Tőzsér Áron számára igen jól sikerült a Székesfehérvár Rally, ahol mind a navigátor, mind az autó terén régi-új társsal állt rajthoz. A verseny után beszélgettem a 2WD mezőny hétvégén leggyorsabbpilótájával.
Látom, a legutóbbi versenyhez képest sok dolog változott. Gyönyörű új “Tőzsér Rally Team” megjenésű szervízsátor, pezsgő, jólszervezett szervízcsapat, és ismét az M3-as BMW a hátad mögött. Mesélnél a sok változásról kicsit?
Az M3 nem volt kérdés. Bár remek kaland volt a Citroen C2R2, azért én a nagymotoros, hátsókerékhajtású autókban érzem jobban magam. És ugye épp van egy a garázsban. :)
A gyönyörű, VB-szintű sátor Győri Kristóf barátom, navigátorom, és a Surf&Turf Magyarország tulajdonosának szerzeménye. Az új sátrunk a profik által is használt 6 méter átmérőjű, hatszögletes, golyóálló merevségű, hatszög profil lábakon álló vár. Hatalmas hely van benne, kényelmesen lehet a kocsit több szerelőnek is egyidőben megközelítenie. Minden árnyékban van, ami a 35 fokos kánikulában mindenkinek jól jön. Szóval sokat dobott az új bázis az egész hétvégén.
A csapatról, illetve a váltásról: Három év és számos elkerülhető műszaki probléma, versenyképes pozicióból feladott verseny után új szervízcsapat után néztem.
Az autó szervizelését Kecskés Roland és csapata vette át, és nehéz mást mondani, minthogy fantasztikus munkát végeztek a srácok. Roland rengeteg „beépített” műszaki hibát szedett ki az autóból. Emellett olyan hibákat oldott meg órák alatt, amikkel évek óta küzdöttünk. A csapat többi tagja Katona Márk, Kristóf Tamás és a többiek is remek munkát végeztek. Igazi profik voltak. Higgadtak, szervezettek, minden apróságra figyeltek, nem maradt egy kérdés sem megoldatlan. Geng Bence természetesen az új felálláshoz is csatlakozott, nélküle már nem indul el a csapat sehová. :) Fehárvár előtt Kazáron volt már egy főpróbánk, ahol remekül szerepeltük. Az autó döccenő nélkül működött, sikerült is az összességében legjobb időt autóznunk.
Nyilván egy ORB kb. 140km versenytávja egész más kihívás elé állít csapatot, autót, legénységet, mindent. Most volt az első „tökéletes szervíz” élményem.
Az autó bejött a szervízbe. Kiszálltam, és nem volt semmi, amit meg kellett volna csinálni rajta. Egyszerűen végigszaladtak az ellenőrizendő pontokon, letörölték a szélvédőt, volt egy kis röhögés, és némi pihenés után indultunk tovább.
Ismét a jólcsengő „Gecs” név figyel az oldalablakon...
Igen, ismét Máté ült be mellém. Igazán szerencsésnek mondhatom magam, több nagyszerű navigátorral is együtt dolgozhatok. Hompok Melinda, az említett Győri Kristóf és Máté is szenzációsak, mind képesek egy-egy ORB-t tökéletesen az irányításuk alatt tartani. Sosem késtünk, koraiztunk, vagy tévedtünk el az elmúlt három évben – egyik sem rajtam múlt. Ezt mindig ők szervezték parádésan. Mindegyikük remekük nógat, hogy menni kéne, meg figyeljek oda. Hajlamos vagyok két gyors között az időket telefonon elemezni, vagy pl. pályajáráskor dolgozni. Ez általában hangos telefonálásból áll. Ezt kifejezetten szeretik, néha kérik is. J Nekem az időellenőrző állomásnál kezd bekapcsolni az agyam, és a kockás táblánál ki is kapcsol. Közötte mindent ők csinálnak, űznek, hajtanak, de mindig megérkezünk, pontosan időre. :)
Szóval Máté derekának rehabilitációja jól sikerült, most semmilyen probléma nem mutatkozott, Kristóf meg egyébként is másik szenvedélyének, a mountain bike kerékpár-versenyzésnek hódolt, ráadásul szép eredménnyel.
Ezért most erre a versenyre váltottunk. Az év hátralévő versenyeit is elosztjuk, mindig nézve, hogy kinek jön ki kényelmesen.
Beszéljünk kicsit a versenyről! Megnyertétek a kétkerékhajtású autók versenyét, és 4-es kategóriát is.
Igen. Gyorsan hozzá kell tenni, a mezőny foghíjasabb volt, mint szokott. Halmos Gábor apuka lett (innen is gratulációm, és a legjobbakat a törpéhez!). A Lángi –Veres – Z4 M trió meg a második kör közepén kiesett féltengely problémával. Szóval ezúttal nem a RallyGT autókra kellet figyelnünk, hanem inkább a 2WD totált néztük, és igyekeztünk levadászani az óvatosabb 4WD autókat. Ezt főleg az elején sikerült. Az első körben, különösen az első 21km-es csákberényi szakaszon nyitottunk egy tempósat, utána már minimálisan növeltük az előnyünket. Arra különösen büszke vagyok, hogy az első körös – vagyis leginkább itinerből autózott szakaszok - tempója és az ismételt körök között kicsi volt az időkülönbség. Vagyis hiszünk az itinerünkben és a navigációban. Igyekeztünk rögtön azt autózni, amit tudunk. Az első kör végére jelentős, egyperces előnyt autóztunk ki. Lecseréltük a kicsit koros hátsó gumikat fiatalabb és keményebb keverékű RX5 Pirellikre, amivel a hátulját sikerült kicsit megnyugtatni, és innentől azzal mentünk végig.
Egyszer bizonytalankodott a kuplung, amikor felforrt benne az olaj, de végigment, Kecskés Roland jelezte, hogy hosszútávon megszabadulunk ettől a konstrukciótól, mert a hűtése lényegében nem megoldható. Az utolsó, 21km-es powerstage-et megnyomtuk kicsit, de mint kiderült, az extra pontok nem jártak, mert 2WD-re külön nem osztanak. Ez nem zavart minket, boldogan mentünk a céldobogóra átvenni a bögréket. :)
A szakaszok egyébként a tavalyiak voltak. Csákberényt pár éve kifejezetten nem szerettem, mára az egyik kedvenc szakaszom lett. Nagyon magas átlagsebesség, változékony, sokszor felhordásos felület, sok helyen egysáv-széles csapásokkal a fák között. Kiemelném, a rendező az utolsó napokban hatalmas munkát végeztetett a pályán. A pályajárás kezdetekor még rengeteg kanyar és tempós egyenes volt sár alatt. A tréning alatt végig dolgoztak a szakaszon az erdészeti gépek, így mire a verseny megkezdődött sokkal biztonságosabb és autózhatóbb lett.
Oroszlány-Pusztavám szintén sokat javult, a csillesor alatti lassító ezúttal nem úszott a salakban. Tavaly sikerült beesnünk egy kitérőben egy méretes salakkupacba, mert hirtelen nullára csökkent a tapadás az egyébként is tükörjég-szerű, fehér, mészköves burkolaton.
Bakonycsernye meghosszabbítása szintén remek ötlet volt. Lobogós, tempós, ugratókkal tűzdelt rallypálya lett, sok nézővel.
Máté ismét tökéletes munkát végzett, amikor kicsit túltoltam, lassított, minden részletre figyelt, és végig hozta a szokásos jó hangulatot. Külön köszönjük a csapatnak a verseny végén a tortát és a pezsgő locsolást. Igazán jól esett, hogy még erre is volt figyelmük, kapacitásuk. Igyekszünk a jövőben is meghálálni hasonló eredményekkel. :)
Köszönöm az interjút és gratulálok a győzelemhez!
Köszönöm!