Három delegáció a jubileumi futamon!
Három páros is a Ritmus Ase színeiben , illetve támogatásával állt rajthoz az 50. Mecsek Rallye-n, a Klausz-Csányi páros egy Peugeot 208 R2-vel az ORBben, illetve a Horváth-Asztalos páros egy Peugeot 106-al és a Lakatospáros egy Skoda Favorittal a Classic mezőnyben.
Sajnos a legfontosabb eredmény elmaradt, a Klausz-Csányi páros nem tudta bezsebelni a várt győzelmet és így a bajnokavatás is elmaradt, illetve remélhetőleg csak elnapolódott az utolsó bajnoki futamra. Mindez vezető helyről egy műszaki hiba miatt etapon kényszerültek kiállni, amikor is igazából kezdtek belejönni a száguldásba a 2. napon. Annyira jól álltak, hogy a 2WD mezőnyben is csak 2 páros előzte meg őket, de hát ilyen a rali, el kell fogadni és menni kell tovább.
A Horváth-Asztalos páros sikerrel teljesítette a versenyt a Classic mezőnyben. 5 év kihagyás után tértek vissza, egyelőre még nem azzal az autóval, amivel jövőre indulni akarnak a Historic mezőnyben, de nagyon élvezték a versenyzést a Peugeot 106-al, amely végig remekül működött minden körülmények között. Volt egy kis félsz a párosban ennyi év kihagyás után, főleg, hogy az autó a méretéhez képest egy igazi méregzsák, de már teszten kiderült, nem fog csalódást okozni. A Classic mezőny eredménye nem került fel az eredménylistára, de saját maguknak mérve megnyugodtak, hogy nem lesznek esélytelenek a Historicban jövőre.
Csányi Botond: Kicsit szomorú vagyok. A pénteki napon nagyszerűeket autóztunk. Sajnos a második szakaszon, az előttünk rajtoló Kovács/Istovics páros nekiütközött egy farönknek, ami miatt a farönk leesett az erdőbe és mikor odaérkeztünk a kanyarhoz, akkor láttuk, hogy teljesen felhordásos a kanyar. Megforogtunk, és körülbelül 20 másodpercet veszítettünk. A nézőknek kellett visszatolniuk a pályára, amit ezúton is köszönünk nekik. A harmadik szakasztól felvettük a ritmust, és a pénteki napon a második szakaszt kivéve mindegyik gyorsaságin sikerült kategória első időket autóznunk. Nagyon vártuk a szombati napot. Szép időjárás fogadott bennünket, nagyon szerettünk volna jóízűeket versenyezni. Az első szakaszt rögtön 9 másodperc előnnyel nyertük, így nagy mosollyal indultunk indultunk a vízválasztó-bakonyai gyorsaságira. Sajnos az összekötő úton utolért bennünket a balszerencse, ugyanis egy gyárilag beépített futómű alkatrész megmakacsolta magát, és elment a kerékösszetartásunk, ami miatt kicsúszott a féltengelyünk, és feladni kényszerültünk a futamot. Összegezve, nagyon bíztatóak az eredményeink, úgy gondolom, hogy Kassa után, most már tényleg jó az összhang közöttünk. Tudunk együtt dolgozni, kezdem megszokni a nagyon részletes, precíz itinert is, ami nagyon nagy kihívás számomra, mert valóban 110%-on kell figyelni. Kristóf nagyszerű pilóta, teljesen megbízhatóan vezet, és ami nagyon pozitív, hogy teljes mértékben maximalista. Sajnos most nem jött ki a lépés, de úgy gondolom hogy szerencsések voltunk a szerencsétlenségben, mert ha ez a technikai probléma egy gyorsasági szakaszon történik, akkor sokkal nagyobb lehetett volna a baj.
Lakatos Tamás-Varga Nikolett: Nagy megtiszteltetésnek éreztük, hogy részt vehettünk az 50-ik Mecsek Rallyn. Nagyon szerettem volna indulni a rendezvényen, de sajnos ez meghiúsulni látszott, hiszen sem a kocsi sem a navigátorom nem állt rendelkezésemre még a verseny hetében. Gergő mivel a nevezésünket csak az utolsó pillanatban fogadták el üzleti elfoglaltságaira hivatkozva (amit megértek) lemondta a versenyt, ezért új navigátor után kellett néznem. Niki egyből elfogadta az ajánlatot és másnap már szabadságot kivéve el is kezdtük a tréningeket, viszont a kocsit a Baranya kupai incidens után teljesen újjá kellett építeni. Új futóművet kellett építeni bölcsőt,éket cserélni, amit persze beszerezni sem volt egyszerű, és még be is kellett szerelni majd beállítani az autót. Ezzel a gépátvételre készültünk el, amiért nagy köszönet Balatonyi Árpinak. A kocsi végül összeállt Niki beült és már rajtoltunk is! Mindketten nagyon vártuk a gyorsokat főleg a két szűk gyorsaságit, de repteret is jó bemelegítésnek éreztük. Mivel soha nem mentünk együtt és Niki még a kocsiban sem ült péntekig eléggé izgultam. Pogányt letudtuk, de jött az első probléma. Semmit sem hallottam az itinerből mert nem volt jó az átbeszélő. Ennek ellenére igen jól sikerült szerintem mindkét gyors nagyon élveztük változatos csúszós, de tempós szakaszok voltak, amit a nehézségek ellenére jól sikerült megoldani és még egy előzés is belefért az egy nyomsávos úton, ami a Rallyban szokatlannak számít. Sajnos a következő két gyorsunkat kivették etapra, amit nagyon bánunk, mert szerettünk volna még egy jót autózni ezeken a szakaszokon. A szombati első szakaszt egy baleset miatt törölték. Az utolsó gyorson sikerült nagyon időt mennünk végre és nagyon bántuk, hogy vége lett! Még mentünk volna. Összegezve nagyon nehéz kezdés után nagyon jókat mentünk, a kocsi karcmentes maradt, és hibátlanul működött végig! Nagyon köszönjük partnereinknek és mindenkinek, aki segített ebben, hogy sikerült célba érjünk!! (azt hiszem két álom valósult meg ezzel)
Horváth Péter: Engem édesapám vitt el magával először rallye versenyre, hiszen ő maga is versenyzett egykoron. Szerintem már ott eldőlt, én is megfertőződtem ezzel a sporttal. 25 éve egy N-es Trabanttal mentem először a Mecsek Rallyen. Majd később LADA, PEUGEOT 205GTI, OPEL KADETT GSI, PEUGEOT 306 S16 következett. Mindig a PEUGEOT volt szívem csücske, így most kapóra jött a RITMUS ASE által felkínált lehetőség, hogy egy „A”-s PEUGEOT 106-tal induljak az 50. MECSEK RALLYE Classic kategóriájában. 1996-ban Rallye 2 N3 kategóriában itt lettünk bajnokok, így a győztes csapaton ne változtass elvet követve régi navigátorommal vágtunk neki a pályabejárásnak. Csodálatos pályák, gyönyörű környezet, mindig ez jut eszünkbe a Mecsekről. A verseny két napját hibátlanul teljesítettük, rengeteg néző volt, és sokan jöttek oda hozzánk a gyűjtőállomásokon, szervizparkban a régi versenyzőtársak közül is. Az idők most nem számítottak, és a céldobogón mosolyogva vehettük át a jubileumi emlékérmet. Köszönjük a lehetőséget a szervezőknek, a RITMUS ASE-nek és a támogatóinknak
Asztalos Tamás 1991. Pécs, REMETERÉT, ez volt 25 éve az első találkozásom a Mecsekkel. Az idén nyáron Várkonyi Szabival beszélgetve merült fel az ötlet, menjünk el az 50.MECSEK Rallye-ra a régi csapattal. Horváth Petinek nem kellett kétszer mondanom, elindult a szervezés, hiszen mindketten imádjuk a mecseki pályákat. Igaz, 1995-ben estünk egy kiadósat a Camping-Árpádtetőn, de rá egy évre itt márRallye2 N3 bajnok aspirsánsként álltunk rajthoz és elég volt egy 3.hely is az év végi dobogó legmagasabb fokához. PEUGEOT 106, szinte teljesen „A”-s, majdnem KIT-CAR, ez a „KISOROSZLÁN” amit uralnunk kellett most az 50.-en. Az autó kiválóan tette a dolgát, a pilótám a régi reflexekre gyorsan rátalált, csak én maradtam le néha az ITINER-ben. Hiába no, 50 felett már lassulok…. Az első napon csak két „igazi” gyorsaságit teljesítettünk, a Pogány-reptér SHOW mellett. A szombati Orfű körgyors rettenetesen tetszett, a hegyi pályán lefelé már a régi RITMUS-ban száguldottunk. Bakonya-Nyárásvölgy, Camping-Árpádtető ide van kitalálva ez az autó!!, minden gyors abszolválva, a céldobogón öröm volt látni a rengeteg érdeklődő nézőt. Köszönjük a kiválóan felkészített autót, és a RITMUS ASE által felkínált lehetőséget.
Ritmus ASE
