Ifj. Géringer Zoltán a déli idényzáró győzelmével harmadik idei bajnokságát nyerte meg
Változatos időjárás, sok baleset és még több csata jellemezte a MARB Déli Régiójának utolsó 2016-os futamát, Magyarhertelenden. A verseny végül minimális előnnyel ifj. Géringer Zoltán nyert, így a déli régió abszolút bajnoki címe is a Hondás versenyzőé lett.
Szombatról vasárnapra virradó éjjel eső áztatta a Magyarhertelend-Orfű szakaszt, ahol ma került megrendezésre a Déli Régió Rallysprint bajnokságának utolsó, dupla szorzós futama. A verseny kezdetére az éjjeli eső azonban felszáradt sok helyen az aszfalton, ami komolyan megtréfálta a versenyzőket.
A verseny első, Orfű – Magyarhertelend szakaszon a hol vizes, hol száraz pályán Kaltenecker Ádám és Fodor Ádám kezdtek legjobban, megelőzve a régió tavalyi bajnokait, Kiss Rolandot és Haraszti Zsoltot 3.3 másodperccel. A harmadik időt Hullmann Gábor és Rábel Levente 5.3 másodperc hátránnyal autózták, majd ifj. Géringer Zoltán és Somodi Attila 7.1, valamint Geng Bence és Geng Ferenc 7.3 másodperc hátránnyal következtek.
Az első szakasz alaposan megrostálta a mezőnyt, Janovich Roland és Konyári Péter, Kappéter László és Marton Tibor a Ladákkal, Alföldi Róbert és Török Ádám pedig a Škodával szenvedett balesetet, de szerencsére személyi sérülés nem történt.
Már az első gyorsasági második felére megérkezett újra az eső a térségbe, ami aztán egészen az utolsó két szakaszig hol jobban, hol kevésbé áztatta is a pályát. Az időjárás főként az első két szakaszon okozott problémát, hiszen voltak olyan indulók, akik száraz pályára való gumival rajtoltak el. A harmadik szakasztól aztán mindenki esős, vagy átmeneti gumival jött ki a szervizből.
Kaltenecker Ádám az irány megfordítása után is a leggyorsabb tudott lenni, így összetettben 8.1 másodperc volt az előnye két szakaszt követően a második helyre előrelépő Hullmann Gábort megelőzve, míg a harmadik Kiss Roland volt 14.5 másodperc hátránnyal.
Gubinczky Zsolt és Szabó Bence további 1 másodperc hátránnyal volt a harmadik, majd Geng Bence további 9 tized, ifj. Géringer Zoltán további 4.3 másodperc hátránnyal álltak.
A harmadik szakasztól ifj. Géringer Zoltán aztán támadásba lendült, és a második kör végére holtversenyben Geng Bencével a harmadik helyen állt 5.7 másodperccel elmaradva a továbbra is élen álló Kaltenecker Ádám, és 2.9 másodpercre a második Hullmann Gábor mögött.
Gubinczki Zsolt és Kiss Roland is nehezen tudták az esőben tartani az előttük lévőket a Ladákkal, így az ötödik és hatodik helyen álltak.
Az utolsó két szakaszra aztán kisütött a nap, de a pálya továbbra is vízátfolyásos, vizes volt.
Az ötödik szakaszon Hullmann Gábor a második helyről kényszerült műszaki hiba miatt kiállni a rajttól 200 méterre.
Meglepetésre Geng Bence volt a leggyorsabb, aki összetettben át is vette a vezetést, mivel Kaltenecker Ádámnak is problémája akadt, így 0.9 másodperc lett a hátránya a záró szakasz előtt.
A harmadik helyen ifj. Géringer Zoltán állt csupán 1.4 másodpercre az elsőtől, míg Gubinczki Zsolt a negyedik volt 8.7, Kiss Roland pedig az ötödik 21.4 másodperc lemaradással. Kiss hátrányát növelte egy 10 mp-es büntetés is.
A verseny győztesének kiléte és egyben a déli régió abszolút bajnoki címe is, az utolsó szakaszon dőlt el, amikor ifj. Géringer Zoltán lett a leggyorsabb, így összetettben mindössze 0.6 másodperccel átvette a vezetést Geng Bencétől, így övé lett a győzelem.
A záró szakaszon még hárman, ifj. Géringer, Kaltenecker és a bajnokság élén álló Kiss Roland szerezhették volna meg a bajnoki címet, közülük Kaltenecker Ádám árkot járt, ami 4 percébe került, míg Kiss Roland az abszolút negyedik helyen végzett. Ifj. Géringer Zoltán minimális különbségű győzelme pedig a bajnoki címet is eredményezte számára, hiszen számításaink szerint 5 ponttal megelőzte Kiss Rolandot. Ifj. Géringer Zoltán idén a déli régió mellett a nyugati régióban és a MARB aszolút értékelésben is bajnok lett.
A bajnokság abszolút harmadik helyén Hullmann Gábor zárt, Gubinczki Zsoltot és Kaltenecker Ádámot megelőzve.
A verseny licences indulói között is szoros küzdelem alakult ki, végül ifj. Ranga László és Hideg László végzett az első helyen 10.3 másodperccel megelőzve a 10 másodperc büntetést kapó Maricsek Miklóst és Notheisz Ivettet. A harmadik helyen Amrein László és Kovács Szabolcs ért célba 48.5 másodperc hátránnyal, míg Mitsubishit először vezető Szauer Gergő és Rácz László 1:03.2 perccel lemaradva lett a negyedik.
A verseny nehézségét és a pálya csúszósságát jól jelzi, hogy 60 elrajtolt párosból 16-an nem értek célba, közülük néhányan baleset, néhányan műszaki hiba miatt. Szerencsére személyi sérülés egy balesetben sem történt.
Nem hivatalos végeredmény
1 | #P42 | ifj. Ranga László | Hideg László | Mitsubishi Lancer Evo VIII | L | 22:44.2 |
2 | #P43 | Maricsek Miklós | Notheisz Ivett | Mitsubishi Lancer Evo IX | L | 0:10.3 |
3 | #P45 | Amrein László | Kovács Szabolcs | Mitsubishi Lancer Evo IX | L | 0:48.5 |
4 | #P46 | Szauer Gergő | Rácz László | Mitsubishi Lancer Evo IX | L | 1:03.2 |
5 | #P44 | Sághy László | Sághy Zoltán | Mitsubishi Lancer Evo IX | L | 1:03.4 |
6 | #4 | ifj. Géringer Zoltán | Somodi Attila | Honda Civic Vti | 4 | 2:14.0 |
7 | #27 | Geng Bence | Geng Ferenc | Opel Corsa | 4 | 2:14.6 |
8 | #6 | Gubinczki Zsolt | Szabó Bence | Lada VFTS | 5 | 2:26.5 |
9 | #1 | Kiss Roland | Haraszti Zsolt | Lada 2105 | 4 | 2:40.3 |
10 | #10 | ifj. Szőke András | Szőke Nikolett | Peugeot 306 | 5 | 3:05.1 |
11 | #7 | Téczely Tamás | Bányai Barna | Suzuki Swift Gti | 3 | 3:07.4 |
12 | #26 | Fekete András | Hencz Roland | Lada 2107 | 4 | 3:09.2 |
13 | #12 | Mészáros Zsolt | Bölcsföldi Dénes | BMW E30 | 5 | 3:17.2 |
14 | #17 | Gráber Tamás | Kelemen Gábor | Honda Civic Type-R | 5 | 3:27.9 |
15 | #16 | Szinger Zoltán | Jankovics Rajmund | Honda Civic Type-R | 5 | 3:32.0 |
16 | #30 | Barabás Olivér | Barabás Eszter | Lada 2107 | 4 | 3:50.6 |
17 | #P50 | Veriga Gábor | Veriga Dávid | Lada 21011 | 4 | 4:18.8 |
18 | #37 | Tóth Zoltán | Dubovay Angelika | Suzuki Swift | 3 | 4:31.5 |
19 | #39 | Novák Tamás | Leutsch István | Škoda Favorit | 3 | 4:57.3 |
20 | #22 | Zákányi János | Sántha Ferenc | Lada 21011 | 4 | 5:22.7 |
21 | #43 | Burai Barna | Haraszti Tibor | Opel Corsa | 3 | 5:33.8 |
22 | #18 | Ráti Gergő | Papp Tamás | Ford Escort Mk2 | 5 | 5:46.6 |
23 | #28 | Schwab Roland | Simon Dániel | Lada 2105 | 4 | 5:48.2 |
24 | #40 | Szabó Zsolt | Polereczki Ramóna | Suzuki Swift | 3 | 6:01.2 |
25 | #38 | ifj. Vojtek Gábor | Molnár Zsolt | Lada 2107 | 3 | 6:05.9 |
26 | #3 | Kaltenecker Ádám | Fodor Ádám | Opel Corsa | 4 | 6:12.8 |
27 | #15 | Hollósi Ádám | Garai Norbert | Peugeot 206 RC | 5 | 6:21.2 |
28 | #42 | Lengyel László | Wesz Viktória | Suzuki Swift | 3 | 6:23.9 |
29 | #45 | Szvatek Krisztián | Steiner Zoltán | Suzuki Swift | 3 | 6:31.7 |
30 | #34 | Szabó Szilárd | Pardi Kata | Lada 2105 | 4 | 6:35.9 |
31 | #P49 | Magyar Péter | Simon Csaba | Lada 21011 | L | 7:03.7 |
32 | #36 | Tóth Kristóf | Temesi László | Lada 2101 | 4 | 7:13.7 |
33 | #29 | Bajusz Krisztián | Keszeli Zoltán | Lada VFTS | 4 | 7:15.2 |
34 | #46 | Megyaszai Gergő | Obert Patrik | Škoda 115 LR | 2 | 7:28.6 |
35 | #49 | Kriván Dávid | Kutits Roland | Škoda 105 LR | 2 | 7:31.5 |
36 | #31 | Giedl Tamás | Kollár Mihály | Citroën Saxo VTS | 4 | 7:35.1 |
37 | #44 | Komjáti Tibor | László Ferenc | Suzuki Swift | 3 | 7:52.3 |
38 | #35 | Barabás Márió | Szabó Tibor | Lada 2107 | 4 | 7:57.8 |
39 | #33 | Oláh Balázs | Góczán Enikő | Lada 2107 | 4 | 8:05.1 |
40 | #51 | Harth Máté | Galambos Gábor | Trabant 601 | 2 | 8:35.5 |
41 | #50 | Vankó Richárd | Fehér Kata | Suzuki Swift | 2 | 9:27.5 |
42 | #20 | Hajdú Zoltán | Lehőcz Zsuzsanna | Lada 2105 | 4 | 10:48.8 |
43 | #48 | Nagy Dávid | Nagy János | Trabant 601 | 2 | 11:02.6 |
44 | #41 | Faragó Benjamin | Szauer Tamás | Suzuki Swift | 3 | 13:32.2 |
45 | #2 | Hullmann Gábor | Rábel Levente | Lada VFTS | 4 | DNF |
46 | #5 | Molnár Zoltán | Molnár György | Lada 21074 | 4 | DNF |
47 | #8 | Matyikó Zoltán | Matyikó Tamás | Lada VFTS | 5 | DNF |
48 | #9 | Alföldi Róbert | Török Ádám | Škoda Favorit | 3 | DNF |
49 | #11 | Somogyi Zoltán | Egerszegi Dávid | BMW E30 | 6 | DNF |
50 | #14 | Marton Zoltán | Tőke Tamás | Renault Clio Sport | 5 | DNF |
51 | #19 | Tóth Zoltán | Tóth Norbert | Lada 21074 | 4 | DNF |
52 | #21 | Kovács Roland | Spath Szabolcs | Lada 2105 | 4 | DNF |
53 | #23 | Kappéter László | Marton Tibor | Lada VFTS | 4 | DNF |
54 | #24 | Ébert Krisztián | Szabó Zoltán | Opel Corsa Gsi | 4 | DNF |
55 | #25 | Bánkuti Balázs | Libisch Zsolt | Škoda Favorit | 4 | DNF |
56 | #32 | Janovich Roland | Konyári Péter | Lada 21011 | 4 | DNF |
57 | #47 | Szabó Béla | Orsós Tamás | Trabant 601 | 2 | DNF |
58 | #P47 | Kaufmann Mátyás | Plazzeriano Ervin | Toyota Celica 4WD | L | DNF |
59 | #P48 | Szabó Krisztián | Škoda Gyula | Subaru Impreza | L | DNF |
60 | #P41 | Keszler Mátyás | Haklik Lajos | Audi S2 | L | DNF |