Interjú Tőzsér Áronnal
Tőzsér Áron és Hompok Melinda több szakaszt is nyert az ORB 4-es kategóriájában Egerben, azonban még sem lehettek elégedettek a verseny után. A történésekről Áront kérdeztem.
- Hogy zajlott a téli felkészülés?
- Azt hittük alaposan, de sajnos mind Cereden, mind Egerben műszaki hibák hátráltattak. Szóval lényegében eredménytelen volt a felkészülés.
- Idén már az ORB 4-es kategóriájában is lehet BMW-vel indulni. Örülsz ennek?
- Nekem igazából mindegy, hogy hol megyünk. A magam részéről ott megyek, ahol a hasonló autók mennek, így vagyunk összehasonlíthatók, így van verseny. Itt most összejött hat RGT (vagy inkább RGT-szerű) autó, ezért megyünk itt. Szabály szerint jövőre megyünk vissza a P14-be, nem szeretnék a karosszérián módosítani.
- Nem indult jól az egri versenyetek egy jókora büntetés miatt. Mi történt?
- A két teljes napnyi pályabejárás alatt egyetlen alkalommal átléptük a 90-es sebességhatárt és ezért kaptunk 10 másodperc büntetést. Hozzáteszem, nem értem, miért lehet minden pályát csak egy irányba bejárni, így irgalmatlanul elhúzódik a bejárás, hatalmas köröket kell leírni. Visszatérve a büntetésre: Alapvetően rossz hozzáállásnak tartom, hogy ennyire rugalmatlan és nem versenyzőbarát a rendszer, de hosszasan inkább nem kommentálom. Örültem, hogy nem pénzbüntetés. Így két gyors alatt ledolgoztuk inkább, amíg még ment az autó. A pénzbüntetést a magam részéről nehezebben viselem, azt teljes lehúzásnak tekintem. Egyébként egy ideje én is nézegetem a külföldi versenyeket. Azokról mindenki lelkesen beszél – hogy milyen versenyzőbarátak - talán idén valamikor ki tudunk menni megnézni valamelyiket. Gumink van egy halom, ami idehaza nem lesz használható az új szabályozásnak köszönhetően, és ugye a hazai sprinteken nem vagyunk értékelve szintén a szuper szabályozásnak köszönhetően, tehát lényegében nem tart vissza semmi…
- Mi történt veletek a verseny többi szakaszán?
- Az első három gyorsot nyertük, az rendben volt. Külön örültem a Szuha – Parádsasvár szakasznak, az ilyen erdei szakaszokon eddig nem voltam gyors, inkább a pályás múltra rímelő szakaszok feküdtek. Most épp az erdőben voltam a legjobb, abszolútban is jó lett ez időnk, sok 4WD autót megelőztünk. Aztán jöttek a műszaki problémák a negyediktől. Ismét AC problémánk volt, ez volt az első. Egy év kevés volt, hogy két új AC pumpával és halom leszereléssel, felszereléssel megoldjuk azt, amit Lángi Attila ma fél nap alatt megoldott. Sajnos ez van, nem tudtuk megoldani a széria tank borzasztó egyszerű hibáját. Attilának és az M-Power Kft-nek mindenesetre köszönöm a segítséget, rendes tőle, hogy versenytársként ennyit segít a kocsinkkal kapcsolatban. Az 5. gyorson aztán a difink fogazott le, az anyagi kár jelentős. Persze a tartalék difi pesten maradt – amit továbbra sem értek. Így 5 gyors után kiestünk, superrallyzni kényszerültünk. Az autó reggelre lett kész. Visszaálltunk, ismét nyertünk két szakaszt, de utána a kuplung makacsolta meg magát. Levontam a tanulságot, a kocsi hamarosan lapra lesz szerelve, lényegében újra össze kell rakni, és ami szintén látszik, át kell alakítani a hátteret. A verseny reggelén lett műszaki vizsgája az autónak... Szóval nem volt fényes a szezonkezdet.
- A részeredményekkel mennyire vagy elégedett?
- A részeredmények jók, a tempónk jó, tudjuk a mezőny sebességét, pedig széria a motor, széria, utcai a szervofék. A versenytársak azonban műszakilag felkészültebbek nálunk, stabilan célba érnek. Hiába viszünk el szakaszokat, nem tudjuk győzelemre váltani, mert nem érünk célba. Most ezen kell változtatnunk. Elhatározottság van, terv van. Igyekszünk végrehajtani, remélem, lesznek hozzá partnereink.
- Miskolcon indultok?
- Igen, indulunk, gőzerővel dolgozunk rajta. Most Kecskés Roland segít a kocsit kipofozni, felkészíteni Miskolcra. A nagy szétszerelés, ha úgy tetszik felújítás, vagy újra összerakás ezt követően lesz. Ennek a részletein még dolgozunk. Mindenesetre a cél az eddigi remek tempónkhoz műszakilag felnőni.
- Úgy tudom, a szervizben új taggal bővültetek…
- Igen. Meg kell említenem legújabb csapattagunkat, Geng Bencét, akit ugyan már régről ismerek, de most segített be a szervizcsapatnak először. Ő nagyon ügyes volt, remek, profi hozzáállással és fiatal korát meghazudtoló meglátásokkal segítette a szerviz munkát. Illetve ismét megemlíteném Gecs Mátét, aki mint állandó hétvégi csapatfőnök egyébként ismét remek munkát végzett.
- Köszönöm az interjút, sikeresebb folytatást kívánok!
- Köszönöm.
Fotó: Peták Tibor