Lassan beérik a sok munka
2016.09.23 18:42
Készítette: Sipos Attila / rallyfeeling.hu
Szetei Norbert egyre meghatározóbb versenyzője az Országos Historic Rallye bajnokság mezőnyének. A verseny elejétől tudja magát tartani az élmezőnyben, és azt hozzá kell tennünk, hogy az autóban még mindig a régi szív dobog! Norbi elmondása szerint nagyon jó a hangulat a kategóriában, és egyre élesebbek a csaták a dobogós helyekért.
Ha már a pályák nem is azok a Salgó Ralin, mint régen, mégis milyen érzés indulni egy “salgón” ?
-Sziasztok! 2010-ben mentünk Salgótarján környékén utoljára rallye2-ben. Akkor benne volt a Kisterenyei körgyors is, ami rossz állapotban volt akkor és Cered új aszfalttal. Ez egy ikonikus környék a rali egyik fellegvára, ahol rengeteg jó pályát lehet találni. Azt sajnálom, hogy csak kettő szakasz volt. Látod már ez is elég egy verseny megrendezéséhez?! De ennek ellenére jó minőségűek voltak az utak és csúszás sem volt a versenyen. Jól éreztük magunkat.
Hogyan sikerült a felkészülés a versenyre?
- Az autóban maradt a tavalyi motor, az új még készül. Átnézték a fiúk a kocsit, a gyújtásnál volt valami összeégve, kicserélték és sokkal jobb lett a motor. Jobban megy és el lehet vele indulni.
Melyik szakaszt vártad a legjobban a verseny előtt és miért?
- Mindkét szakaszt nagyon vártuk. Zagyvarónát ahol is a technikássága miatt pontosan kell menni, nagyon rövid féktávokkal, kanyarból kanyarba esve. A Vizslási gyorsasági pedig tempósabb, több lassítóval nehezített, ez jobban tetszett.
A prológot – ha minden igaz – megnyertétek a kategóriátokban! A versenyzők egy része azt szokta mondani, hogy a prológ nem lényeg… De azért csak jó érzés megnyerni. :-)
- Tényleg? Megnyertük? De jó!:-) Amikor mi mentünk szakadt az eső, felraktunk 048-as gumit, de tudod, első kerekessel nehéz látványosan menni prológon és én nem is szeretem ezeket, mert eltévedek… :-) Ezért gyorsan átszaladunk, letudjuk minél előbb, most sikerült tényleg minél előbb, de nem is néztük az eredményét tényleg…
Milyen izgalmakat tartogatott számotokra a verseny a HobbyCar mezőnyében?
- Ez a versenyünk, mondhatom nyugodtan telt az autónak, egyetlen rossz mozdulata, vagy csavarlazulása nem volt! Büszke vagyok rá! És a szervizcsapatra is, akik kicsit fáradtan érkeztek a versenyre, de hát néha ez is megesik…
Ment a “harc” Szabó Lacival, Födő Imivel és Gerencsér Tibivel?
- Igen! Nagy gratuláció mindenkinek, összességében nehéz verseny volt, többen nagyokat estek. Szabó Lacit nem tudtuk megfogni ezen a napon, végig jött elöl, Födö Imit tudtuk tartani az elején, aztán jött neki a kardán gond, amivel spájzolt három percet, de a szerviz után nagyon felgyorsult és űridőket tudott menni, de a végső eredményt ez már nem befolyásolta. Titi bácsiékat tudtuk tartani az elejétől, de nem volt 100%-os a kocsijuk. A vége felé már egyforma időket jöttünk. Nagyon örülünk, hogy ilyen jó társaságban versenyezhetünk, ilyen baráti hangulatban!!! Szeretünk itt a Historicban menni!!! Nagyon jó pilóták és nagyon gyorsak is, úgyhogy nagyon kell figyelni!!!
Mondhatjuk, hogy boldogan szálltál ki a célban az autóból?
- Nagyon boldogok vagyunk, hogy célba értünk!!! Lassan beérik a sok munka. Gyűjtögetjük a pontokat is, meglátjuk év végére, mire lesz elég.
Következő megmérettetésetek?
- Természetesen a Mecsek rallye!!! Eb és Ob futam, rengeteg km és ragyogó pályák lesznek a kínálatban!!! Két napos verseny, ahol megyünk sötétben is. Kicsit soknak tűnik, hogy öt nap a verseny, de sebaj, megoldjuk!!! Megpróbáljuk a maximumot nyújtani és persze célba érni. Még egy nagy problémát kell orvosolni, hogy versenyenként tudjunk új gumit rakni a kocsira… De nagyon várjuk már, tavaly szerettük a pályákat, a hegyeket, az erdőt!!!
Nagy köszönet a versenyért a csapatnak!!! Rácz Gábor. Heszler Ferenc. Varga Tibor. Szijjártó Róbert.
Szponzoraink: Chmelo Trans kft. Tatai és társa kft. Pánczél trans kft. Papp gumiszervíz Tata. Tatabánya város önkormányzata. Euro parts Komarno. Fokusz foto video.