Lezák Péter visszatért
2016.06.05 16:54
Készítette: Sipos Attila / rallyfeeling.hu
Lezák Péter nem ma kezdte a versenyzést, láthattuk már a régi “Üveges féle” sprinteken, a tardonai laktanyában, az idei évtől pedig -másfél éves kihagyás után- MARB versenyeken szurkolhatunk majd neki.
Szia Péter! Egy pár mondatban bemutatnád az eddigi pályafutásodat az olvasóknak?
– Sziasztok :-) Pályafutásom 2006-2007 környékén kezdődött, az anno még működő edelényi murvás derbiken, egy félig meddig utcai 07-es Ladával. Az ottani pozitív élményeken felbuzdulva 2008-ra építettünk egy „A-s light” :-) versenyautót és nekivágtunk az Üveges -féle BAZ Rallysprinteknek. Összesen öt versenyhétvégén vettünk részt abban az évben, volt dobogós helyezés, de esés-kelés is, megtapasztaltunk mindent ami versenyen előfordulhat. :-) De összességében a kategóriát nézve a TOP 5-6-ban autóztunk, jelzem akkoriban A-s és H-s autó egy kategóriába ment. Ezt követte egy jó pár éves szünet, más dolgok kerültek előtérbe és lehetőség se volt az álmom folytatására… 2014 őszén ismét leporoltuk a sisakot és részt vettünk a tardonai laktanya rallysprinten egy hójárónak összerakott autóval, az ottani sikereken felbuzdulva elhatároztuk, hogy nincs mese, ismét „ringbe” kell szállni. Egy másfél éves építési fázis után jutottunk el a mostani MARB futamra.
Az elmúlt hétvégén a GOBALDARU Rallye Sprint – MARB futamon indultatok.
- Igen idén ez volt az első versenyünk. Szerettünk volna már Cereden is indulni de csak Lyukó előtt 1-2 héttel állt össze az autónk.
Milyen verseny van mögöttetek?
- Egy nagyon jó versenyhétvégén vagyunk túl. Az elején picit aggódtam, mivel teljesen új az autó, a verseny előtt összesen 150km-t mentem vele, míg a váltót bejárattuk, illetve a navigátorom most ült először éles körülmények között versenyautóban, de maximálisan helytállt, hamar egy hullámhosszon voltunk. Az autó gond nélkül teljesítette a feladatát, lényegében csak a kerékcsavarokat kellett átnézni és ablakot pucolni a gyorsok után. :-)
A pálya mennyire tetszett?
- Tetszett nagyon a pálya, tempós, széles, olyan „libegtetős”. :-) Bár közel sem mertem úgy kiautózni ahogy azt kellene.
Volt a nevezők között Ladával induló versenyző bőven. A verseny előtt felállítottál magatoknak egy mércét, hogy hol kellene végeznetek ebben az erős mezőnyben?
- Igen, rengeteg Lada volt, nekem ez különösen tetszett, hiszen a verseny végén volt összehasonlítási alapom. Annyi célkitűzésünk volt, hogy hiba nélkül célba érjünk, szokjuk a kocsit, illetve tapasztalatot szerezzünk, tanuljunk. Erre pont ideális volt ez az erős mezőny, igyekeztünk gyorsról gyorsra jobb időt menni, ez sikerült is. Elégedett vagyok és levontuk a megfelelő következtetéseket.
Hol látunk benneteket a legközelebb indulni? Köszönet család, szponzorok stb.
- Szeretnék a lehető legtöbb MARB versenyen részt venni, hogy gyűjtsük a versenykilómétereket és a tapasztalatot, de van tervbe külföldi verseny is. A Kazár-Somlyóbánya között rendezett verseny biztosan kimarad, a többire viszont szeretnénk menni. Rengetegen segítettek az autó építése során, akiknek rendkívül hálás vagyok, ki egy csavar berakásával, ki egy kedves szóval a nehéz napokon. Ha esetleg kihagynék valakit attól elnézést kérek :-) Az autó építéséért legfőképp Németh Alexnak, aki egyben a navigátorom is, a fényezésért Németh „Némó” Dávidnak, az összeszerelésért Kulcsár Gergőnek és Tominak, Molnár Tamásnak és a dédestapolcsányi barátoknak! :-) Végül de nem utolsó sorban családomnak és barátnőmnek akik tolerálták, hogy a szabadidőm 80%-át a műhelyben töltöttem. Köszi!