Monte Carlo Rallye – Verseny előtti sajtótájékoztató

2017.01.19 13:21

Sébastien Ogier fényképe.


Részvevők

Sébastien Ogier – M-Sport

Kris Meeke – Citroën Racing

Jari-Matti Latvala – Toyota Gazoo Racing

Thierry Neuville – Hyundai Motorsport

Andreas Mikkelsen – Škoda Motorsport

Bryan Bouffier

 

Sébastien Ogier

- Sébastien, új korszak, új csapat, új autó. Sok minden változott az Ön számára. Mik az első benyomásai az új Ford Fiesta WRC-ről?

- Még sokat nem vezettem, de az első benyomások nem rosszak. Azért döntöttem a Ford mellett, mert látom, hogy van a csapatban potenciál. Tudom, hogy nem lesz könnyű, ráadásul kevés idő állt rendelkezésre a felkészülési időben. Azonban nincs mit vesztenem. Nagyon motiváltan állok neki ennek az új kihívásnak. Furcsa, de úgy tűnhet, hogy 2017-re egy lépést tettünk hátra felé, azonban Julien Ingrassiának és nekem is igen nagy a tapasztalatom, így reménykedhetünk a legjobban. Rajtunk biztosan nem fog múlni a jó eredmény.

 

- Mit ért hátralépés alatt?

- Nagyon kevés időnk volt, hogy megismerjük az új autót, illetve az új csapatot. Mindenki jól tudja, hogy az M-Sport az egyetlen privát csapat a WRC-ben és mint ilyen, nagyon nehéz lehet felvenni a harcot a gyári csapatokkal. Azonban ez a csapat a korábbi sok-sok évben már bizonyította, hogy bár privát, mégis képes úgy dolgozni, mint egy gyári. Még ha az elmúlt években kevés sikert is értek el, bízom bennük. Amikor először mentem be a csapat központjába, azonnal éreztem, hogy milyen elszánt az egész M-Sport csapata. Ha ezt nem így éreztem volna, inkább otthon maradtam volna Tim fiammal.

 

- Nehéz volt meghozni a döntést, hogy hova igazol? Mi volt a döntő ebben? A karrierjének befejezése nem vetődött fel?

- Gondoltam a befejezésre is. Egyre nehezebben tudom otthon hagyni a fiamat. Néha erősebbé is vált ez az elhatározás, de tudtam, ha egyszer abba hagyom, nem biztos, hogy vissza tudok térni. Nem akartam csupán egy évet kihagyni. Aztán azt mondtam, ok, folytatom, mert még mindig élvezem a versenyzést és még mindig szeretek új dolgokat kipróbálni. Nyilvánvaló, hogy amikor a Volkswagen kilépése kiderült, nem volt sok választásunk. Igyekeztem olyan döntést hozni, amit később nem bánok meg, és lesz esélyem a jó eredményekre is. Meglátjuk mit hoz az év. Új korszak kezdődik, mindenki számára újak az autók. Az autóval való kevés tapasztalat ellenére igyekeznem kell gyorsnak lennem, de ugyanakkor megbízhatóan és okosan is kell vezetnem. A múltban a csapat már bizonyította, hogy képes jó eredményekre, így szinte csak rajtunk fog múlni. Mindenesetre még kellene egy kis tapasztalat az autóval.

Julien Pixelrallye fényképe.

Kris Meeke

- Kris, mennyire vártad már, hogy újra teljes munkaidőben foglalkozhass a WRC-vel?

- Azt hiszem, ezt mindenki izgatottan várta már, a média, a rajongók és örülök, hogy része lehetek ennek. Tavaly hét versenyen indultam, egyébként pedig az autót teszteltem. Néhány versenytől való távolmaradás nem volt jó, de így utólag nézve, talán ez volt a helyes. Nagy lépést teszünk az ismeretlenbe, hiszen új szabályok, új autók lesznek idén, azonban ez mindenkinek egyformán új. Most még nem tudok sokat mondani az esélyeinkről, ez majd idővel kiderül.

 

- Rengeteget teszteld a C3 WRC-t, most azonban már versenyen kell bizonyítanod vele. Nagy a várakozásod a versennyel kapcsolatban, vagy inkább saját tempódban szeretnél vezetni?

- Azt hiszem, tavaly is kiderül, hogy ha élvezem a versenyt… Tavaly nagyon élveztem a Sébastien Ogiervel vívott csatát. Rendben, ő többször dominált ezen a versenyen, de néha közel tudtam hozzá lenni. Inkább nyugodtan tekintek a versenyre, majd kiderül, hogy mire leszünk képesek.

 

- Kiszámíthatatlanságáról híres a Monte Carlo Rally. A jelenlegi feltételek alapján gondolja, hogy nehezebb verseny lesz, mint a tavalyi?

- Jelenleg úgy tűnik, könnyebb lesz idén jó gumit választani. Jelenleg az időjárás állandónak tűnik, és nem is várható, hogy komolyabb változás lesz. Ez a verseny azonban mindig nehéz, pénteken és szombaton teljesen télies körülmények várnak ránk. Lehet, hogy könnyebb dolgunk lesz idén a gumik terén, de ez nem jelenti azt, hogy vezetni is könnyebb lenne. Néhány szakasz nagyon becsapós, lehet, hogy még a szöges gumikra is szükség lesz.

Jari-Matti Latvala fényképe.

Jari-Matti Latvala

- Jari-Matti, az ön esete hasonló Sébastien Ogierhoz, új csapat, új autó vár idén Önre. 1999 után ez lesz az első versenye a Toyotának a WRC-ben, az autót pedig egy évig fejlesztették. Mennyire érzi jónak a Toyota Yaris WRC-t, gondolja, hogy már a kezdeteknél győzelemre pályázhat vele?

- 10-12 napot teszteltem az autót, így sok mindenen tudtunk változtatni. A Volkswagen kilépésekor egy hónapig nem tudtam, hogy mit tegyek. Arra is gondoltam, hogy a Finn Bajnokságban fogok indulni, hogy tartani tudjam a tempót. Örültem, hogy a Toyotához igazolhattam, és a bizalmam is egyre nagyobb. Kissé kevés időnk volt ismerkedni az autóval, de azt gondolom, elégé magabiztosan tudom vezetni.

 

- Azt az időszakot, amikor kiderült, kilép a Volkswagen, a legstresszesebb időszakodként írtad le. Hogy érzi most, képes elkezdeni az új kalandokat?

- Seb azt mondta, gondolt arra, hogy egy évet kihagy, én pedig a Finn Bajnokságra gondoltam. Nem akartam kihagyni egy évet, mert nagyon nehéz lett volna visszatérni, így inkább odáztam a döntést. Láttam esélyt arra is, hogy privát versenyzőként folytassam, de most nagyon örülök, hogy gyári csapatban maradhattam, főleg olyannál, ahol Akio Toyoda az elnök.

 

- Mikor lesz képes először nyerni az autóval?

- Az autót kevesebb mint egy évig fejlesztették, hiszen márciusban vagy áprilisban tesztelték először. Ez kevés idő. A Volkswagen sokkal több tesztidőszak után lépett be a WRC-be. Idén inkább folyamatosan kell gyorsulnom az autóval, aztán az év vége felé már szeretnénk dobogóért harcolni. Az első félévben azonban az autó működését kell megismernem. Inkább az a célunk, hogy 2018-ban legyünk képesek győzelmekért harcolni.

Hyundai Motorsport fényképe.

Thierry Neuville

- Thierry, milyen érzés egy ilyen autót vezetni?

- Az izgalmas a legjobb szó erre. Mindenkinek új az autó, amivel egyértelműen gyorsulni fogunk. Először a vezetési stílust kell megszoknunk, majd agyban is alkalmazkodunk kell a gyorsasághoz. Versenyen ez már könnyebben fog menni, mint a tesztidőszakban.

 

- Mit gondol a Montéról? Voltak már jó és rossz emlékei is ezen a versenyen.

- Ez a legbarátságtalanabb verseny! Tavaly már sikerült itt javulnunk, hiszen dobogón végeztünk, így talán elkezdtünk már barátságot kötni a versennyel. Ez az eredmény nagyon jó volt, hiszen itt kezdődik a szezon, azonban a pontszerzés is fontos. Remélem, hogy már a kezdetektől jó lesz a tempónk, de mindenki számára lesznek kisebb meglepetések. Kérdés még mindenkinek, hogy mennyit fogunk gyorsulni, és hogy miként tudunk jól dolgozni?

 

- Képes lesz harcolni a világbajnoki címért?

- Azért vagyunk itt, hogy a világbajnoki címért harcoljunk. Az elmúlt években ez nagyon nehéz volt, Seb és a Volkswagen nagyon jó volt. Most azonban nőttek az esélyeink, még akkor is, ha visszatért a Citroën. Nagyon érdekes szezon lesz az idei, sok bajnokaspiránssal. Igyekszünk majd a legjobbak lenni.

Andreas Mikkelsen fényképe.

Andreas Mikkelsen

- Andreas, a tavalyi szezon utolsó, ausztrál versenyén nyerni tudott, most azonban egy WRC2-es autóval indul. Hogy érzi magát?

- Nagyon jól érzem maga, és örülök, hogy itt lehetek. Nyilvánvalóan egyszeri dolog lesz az idei év, nem gondoltam volna erre még a múlt szezon végén, de nem volt sok választásunk. Nagyon boldog vagyok, hogy a Škoda lehetőséget biztosított nekünk, ez sokkal jobb, mint otthon ülni. Bár ez nem WRC, de egy kiváló R5-ös autó, mellyel nagyon jó eredményeket lehet elérni. Már nagyon várom a kihívásokat vele.

 

- A shakedown 2. hely jó kezdetnek tűnik.

- Igen, soha nem gondoltam volna. Ismertem ezt a szakaszt tavalyról, ezért próbáltam már versenytempóban vezetni. Az elsők között indultunk a teszten, és valószínűleg az utánunk jövők számára már más volt a körülmény.

 

- Szeretne a WRC2 bajnoki címért harcolni?

- Nos, mindig szeretnénk nyerni, főként, ha egy gyárat képviselsz. Nagyon jó lenne ezen a hétvégén nyerni, nagyon jó az autónk, de a WRC2-es mezőnyben is sok jó versenyző van. Ezen a versenyen nem mindig a leggyorsabb nyer, így inkább okosan és taktikázva kell vezetni. Nem lesz egyszerű versenyzeni a csapattársam, Jan Kopecky, valamint Bryan Bouffier és Kevin Abbring ellen.

 

- Mik a legfrissebb hírek a gyári WRC szerződése ügyében?

- Nos, nagyon dolgozunk az ügyön. Mint korábban már mondtam, a cél, hogy 2018-ra újra gyári versenyző lehessek. Ez a szezon számunkra félszezon lesz. A Montén a Škoda versenyzőjeként indulok, de nagyon keményen dolgozunk azon is, hogy még idén bele tudjunk ülni a 2017-es VW Polo WRC-be is. Szeretnék a Volkswagennel egynél több versenyen is elindulni még idén.

Bryan Bouffier - Page Officielle fényképe.

Bryan Bouffier

- Bryan, kemény lesz idén a WRC2?

- Persze. Mindig is kemény volt a Monte Carlo Rally, a WRC2-ben sem lesz ez másként. Ez a második legfontosabb verseny számomra. Örülök, hogy lehetőségem adódott indulni ebben a mezőnyben. Ezen a versenyen még nem volt olyan, hogy 100%-on tudtam vezetni minden szakaszon, sokat szoktam küzdeni a tapadással.

 

- Milyenek a körülmények az idei versenyen a korábbiakhoz képest?

- Már nem emlékszem az előző évi Montékra, idén teljesen nulláról indulunk! Csütörtökön nehéz lesz majd jó gumit választani, de a folytatás könnyebbnek ígérkezik. Biztos vagyok benne, hogy a szakaszok egyre piszkosabbak lesznek majd. A shakedown szakasz is mikor besötétedett, nagyon jeges lett. A jegesedés okozza majd a legtöbb problémát.

 

- Mi a stratégiája?

- Egyelőre nincs stratégiánk, próbáljuk a legjobb formánkat hozni, aztán meglátjuk.

 

- Mi a további terve idénre?

- Úgy tűnik, Korzikán is indulunk, ha tudunk még támogatást szerezni. Természetesen idén is szeretnék több versenyen indulni.

Címkék

  1. rallyesprint
  2. ORB
  3. WRC
  4. ERC
  5. Rally hírek
  6. Kassa Rally
  7. Hideg Rally Team
  8. LiveWire Rally Team
  9. Rallye2 hírek
  10. Rallye2
  11. North Racing Team
  12. INA Delta Rally
  13. Horvát Rally Bajnokság
  14. Maxx Race Team
  15. Márianosztra Rally
  16. Speed Rally Team
  17. Kisvaszar Rallyesprint
  18. MARB
  19. ORB eredmények
  20. ORB 1997
  21. Esztergom Rally
  22. Salgó Rally
  23. Miskolc Rally
  24. Veszprém Rallye
  25. Budapest Rallye
  26. Bábolna Rallye
  27. Mecsek Rallye
  28. ORB 1998
  29. ORB 1999
  30. OMP Racing Rallye
  31. ORB 2000
  32. Peugeot-Esso Rally
  33. ORB 2001
  34. Fehérvár Rallye
  35. Zemplén Rallye
  36. ORB 2002
  37. Szombathely Rallye
  38. ORB 2003
  39. ORB 2004
  40. Eger Rallye
  41. Székesfehérvár Rallye
  42. ORB 2005
  43. ORB 2006
  44. Duna Rallye
  45. ORB 2007
  46. Nyirád Rallye
  47. ORB 2008
  48. Ózd Rallye
  49. ORB 2009
  50. Nyírség Rallye
  51. Komló Rallye
  52. ORB 2010
  53. Bükfürdő Rallye
  54. Kazincbarcika Rally
  55. ORB 2011
  56. Arad Rally
  57. IRC 2011
  58. ORB 2012
  59. Baranya Kupa
  60. ORB 2013
  61. ORB 2014
  62. Waldviertel Rallye
  63. ORB 2015
  64. WRC 2015
  65. Rally Sweden
  66. Rally Mexico
  67. Rally Argentina
  68. Rally de Portugal
  69. Rajd Polski
  70. Rallye Finland
  71. Rallye Deutschland
  72. Rallye Australia
  73. ERC 2015
  74. Janner Rallye
  75. Rallye Liepaja
  76. Circuit of Ireland
  77. Ypres Rally
  78. Rallye Estonia
  79. Barum Czech Rally Zlin
  80. Déli Régió Rallyesprint 2015
  81. A123 Teszt Rallye
  82. Porrogszentkirály RS
  83. Cyprus Rally
  84. Tour de Corse
  85. ERC hírek
  86. Érdi Rally Team
  87. Gymkhana Bajnokság
  88. Mitropa hírek
  89. Eurosol Racing Team
  90. Rallye2 eredmények
  91. Historic eredmények
  92. ERC news
  93. Botka Rally Team
  94. Rallyesprint hírek
  95. Marco Racing Team Kft
  96. Ke-Ke Racing Team
  97. Horváth Rallye ASE
  98. Rallye Monte Carlo
  99. Rally Kosice
  100. Wales Rally GB
  101. Acropolis Rally
  102. Rallye Catalunya
  103. Rally Legend
  104. Rallye2 2015
  105. Rallye Sardegna
  106. Rallye Acores
  107. Rallye du Valais
  108. Rallye2 2014
  109. Magyarhertelend RS
  110. Kisvaszar RS
  111. Bakonya RS
  112. Magyarbóly RS
  113. WRC 2016
  114. Mikulás Rallye
  115. Szilveszter Rallye
  116. ERC 2016
  117. Rallye Islas Canarias
  118. Rajd Rzeszowski
  119. Dakar
  120. Maricsek Racing Team
  121. Maximmun Racing Team
  122. WRX 2016
  123. English News
  124. ORB 2016
  125. Mitropa 2016
  126. Citroen Racing
  127. Hyundai Motorsport
  128. M-Sport
  129. Volkswagen Motorsport
  130. MARB 2015
  131. Hungarian Police Rallye Team
  132. Historic Rallye Bajnokság
  133. Ranga Motorsport
  134. Korda Racing
  135. Tereprali Világkupa
  136. Dynamic Rallye Team
  137. Bakó Rallye Team
  138. Rallycross OB
  139. K-Tech Motorsport
  140. Balogh Jani
  141. Opel Dakar Team
  142. Africa Eco Race
  143. Apex Racing
  144. Sandlander Team
  145. Solid Racing Team
  146. Abu Dhabi racing
  147. Toyota Motorsport
  148. WRC 2017
  149. Arctic Lapland Rally
  150. Videó
  151. MERC 2016
  152. Qatar International Rally
  153. Skoda Motorsport
  154. Hell Racing
  155. Sébastien Loeb Racing
  156. ORC 2016
  157. Rallye2 2016
  158. Szauer Rallye Team
  159. Rallycross OB 2016
  160. Déli Régió Rallyesprint 2016
  161. WRC Top 100
  162. WRX statisztika
  163. ORB statisztika
  164. Klaus Motorsport
  165. Skoda Rally Team Hungária
  166. MARB 2016
  167. Historic ERC 2016
  168. Toyota Gazoo Racing
  169. Tereprali OB
  170. Ritmus ASE
  171. Bomba Racing Team
  172. MR Racing
  173. AS Rallyesport Europe
  174. WTCC 2016
  175. Zengő Motorsport
  176. MSR 2016
  177. GFS Racing Team
  178. FRT 2016
  179. WRX Montalegre
  180. Historic Rallye Bajnokság 2016
  181. Osztrák Rallye Bajnokság
  182. APRC 2016
  183. Belga Rallye Bajnokság
  184. WRX Hockenheim
  185. ERX 2016
  186. Mettet RX
  187. Rally Italia Sardegna
  188. Historic Rallye Challenge
  189. Turán Motorsport
  190. Orfűi Hegyi Verseny
  191. WRX Lydden Hill
  192. F1 2016
  193. Monaco GP
  194. Scuderia Ferrari
  195. Topp Cars Rally Team
  196. orb 2016
  197. WRC 1997
  198. Mitsubishi Ralliart
  199. Subaru WRT
  200. Ford WRT
  201. Silk Way Rally
  202. Hegyiverseny
  203. DMACK WRT
  204. Mátrai Hegyiverseny
  205. WRX Canada
  206. Rallye Kosice
  207. TMC Rallysport
  208. Hungarian Baja
  209. Orfűi Hegyiverseny
  210. Peugeot Total Hungária Rally Team
  211. Zobákpuszta RS
  212. 50. Mecsek Rallye
  213. ERT 2016
  214. Rovanpera Racing
  215. Rally Show Santa Domenica
  216. ERC 2017
  217. Rally di Rome Capitale
  218. TER 2016
  219. TER 2017
  220. ORB autók
  221. Monza Rally Show
  222. Global Rallycross 2016
  223. Qatar Volkswagen
  224. WRC statisztika
  225. DMACK
  226. ORB 2017
  227. MARB 2017
  228. Déli Régió Rallyesprint 2017
  229. Kalle Rovanpera Racing
  230. Historic Rallye Bajnokság 2017
  231. Bisted Motorsport
  232. Rallye2 2017
  233. FRT 2017
  234. MERC 2017
  235. Finn Rallye Bajnokság
  236. Lett Rallye Bajnokság
  237. Félelem nélkül
  238. Peugeot 208 Rally Cup Hungary
  239. MIskolc Rallye
  240. Mitropa 2017
  241. Rallycross OB 2017
  242. SASA R5 Motorsport
  243. ORC 2017
  244. Szavazás
  245. Miskolc Rallye
  246. Skoda Rallye Club
  247. Overdose Racing Team
  248. Slovenia
  249. Croatia
  250. Rallye di Roma
  251. F1 Statisztika
  252. ORC
  253. ORB 2018
  254. ORC 2018
  255. Rallye2 2018
  256. Historic ERC 2018
  257. Rallye1
  258. RBR Bajnokság
  259. PSZA Motorsport
  260. Rally Hungary
  261. Historic ERC
  262. WRC History
  263. Audi Sport
  264. Rallye Sweden
  265. Safari Rally
  266. Rallye New Zealand
  267. BRallye do Brazil
  268. Finn Rallye
  269. Sanremo Rallye
  270. Elefántcsontpart Rallye
  271. Zalaegerszeg Rally
  272. Tóth Zsolt Emlékverseny
  273. Vértes Rallye
  274. Rally3
  275. 2020
  276. Rallye1 2021
  277. ORB 2023
  278. ORB3 2023
  279. ORB2 2023
  280. ORB1 2023