Rallye szimultán (egy arany, egy ezüst) - CEZ, Mitropa Rally Cup 2015

2015.12.15 11:03
Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY csapata 2015-ben két versenysorozatban is megmérette magát. Egyrészt a Mitropa Rally Cup, másrészt a CEZ (Central Europe Zone) értékelésébe számító versenyek kerültek a Puskádi – Gódor páros fókuszába. A szezon eleji elképzelés az volt, hogy néhány futam teljesítése után, amelyik bajnokságban az első félévben jobb pozíciót sikerül megszerezni, arra helyeződik majd a hangsúly az év hátralévő részében. 
 
A kitűzött célok megvalósításához a már jól bevált, negyedik éve hibátlanul működő Skoda Fabia Super 2000-es versenyautó szolgált, nemhogy megfelelő, hanem tökéletes sporteszközként. Elsőként Ausztriában, Wolfsberg környékén a Lanvanttal Rally-n hördült fel a Skoda motorja, ahol rögtön egy abszolút harmadik helyezést sikerült elérni a Mitropa pontversenyben. 
A következő futam Szlovéniában a Mitropa mellett a CEZ eredmény szempontjából is igen fontos volt. A Fuchs Saturnus Rally Velenje aszfaltcsíkjai egy újabb harmadik helyet hoztak az előbbi, míg egy második helyezést az utóbbi értékelésben, ami egyrészt nagyszerű folytatás, másrészt kiváló kezdetnek számított, már ami a CEZ pontgyűjtögetést illeti.
Egy gyönyörű helyszín következett Olaszországban, Toszkána, a Rally Internazionale Casentino, ahol ismét dobogóra állhattak Janiék, így bár öt versenyből csak három futamon vettek részt, az éves összesítésben már a hatodik pozíciót birtokolták a Mitropa Kupában. Lengyelországban folytatódott az évad, de most a CEZ került ismét középpontba. A becsapós pályákkal tarkított versenyen annyi kalandban volt része a Puskádi – Gódor párosnak, mint máskor egy teljes szezon alatt. A hihetetlen átlagsebességű szakaszokon az 50 Km/óra maximális sebességgel engedélyezett pályabejárás következményeképpen bizony adódott néhány kemény szituáció, de a Fabia mégis karcmentes maradt. A CEZ összetett hatodik helyezése a korábban Velenjében megszerzett második hellyel együtt megvilágított egy újabb lehetőséget Janiék előtt. Mégpedig komoly esélyt arra, hogy a Mitropa mellett a CEZ-ben is felérjenek a dobogóra év végén. 
Ettől kezdve, miután mindkét hadszíntéren pozitívan alakultak az események, amolyan „rallye szimultán” lett a 2015-ös szezonból. Mint amikor a sakkmester egyszerre két pályán játszik meccset, a Puskádi – Gódor páros nem választott a két bajnokság között, hanem úgy alakította programját, hogy a mindenhol a lehető legtöbb pontot gyűjthessék, a lehető „legtöbb bábut leüthessék mindkét sakktáblán”.
Következett a Rally del Friuli Venezia Giulia, ahol CEZ és Mitropa értékelésben egyaránt negyedik helyet szereztek, majd jött Nova Gorica, ahol kevésbé a terveknek megfelelően alakultak az események, mindenesetre a Mitropa dobogó ekkor már megvolt az összetettben. Újra Olaszországba indult a csapat, idén immár harmadszor. Bassano del Grappa meg is hozta az áhított újabb harmadik pozíciót és ezzel, már függetlenül az utolsó Német futam eredményétől kijelenthettük, hogy a Puskádi Jani és Gódor Barna 2015-ben a Mitropa Rally Cup második helyezett versenyzőpárosa.
 
 
 
 
 
Már csak a CEZ hátralévő futamaira kellett koncentrálni, de hátradőlni még nem lehetett. A rendkívül sűrű program nem sok pihenést engedett. Alig ért haza a csapat egy versenyről, már szinte indult is a következőre, eközben még a versenyautót is fel kellett készíteni az újabb és újabb csatákra. 
A Croatia Rally következett, ami már nem volt ismeretlen, viszont minden eddiginél mostohább arcukat mutatták az amúgy is kiemelkedően veszélyesnek számító csúszós, szürke aszfaltos szakaszok. Jórészt vizes pályákon kellett versenyezni, ami ezeken a gyorsokon sokak számára igencsak komfortzónán kívül esik. Mégis ezen a futamon vált biztossá, hogy a Mitropa mellett a CEZ dobogó is megvan év végén, csak az nem volt még biztos, hogy mennyire csillog majd az érem.
Ritka alkalom, hogy hazai tétversennyel zárja az évet az ERTH és a Puskádi – Gódor páros. Miután a Mecsek Rallye volt a CEZ záró futama, így itt kerülhetett fel a pont az i-re, itt dőlt el, hogy vajon meglesz-e a titkon remélt bajnokság a regionális versenysorozatban. Hiszen a dobogó volt a kitűzött cél, de evés közben az étvágy is megjött. Eredményes taktikával, egyenletes teljesítménnyel és némi szerencsével, de túl is sikerült teljesíteni a szezon elején kitűzött célt. A Mitropa Rally Cup ezüst érmének megszerzése után a Central Europe Zone aranyérme lett méltó befejezése a 2015-ös évadnak.
Ráadásul a mecseki célba érkezés amellett, hogy egy élményekkel és eredményekkel teli szép korszak vége, egyúttal egy izgalmas új időszak kezdete a Puskádi – Gódor páros és az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY életében. Búcsú a Super 2000-es Skoda Fabia versenyautótól, amely négy éven keresztül hűen szolgálta Janit és Barnát, sőt élményeket és szép eredményeket nyújtott néhány további versenyzőpárosnak is, akik az elmúlt időszakban bizalmat szavaztak az autónak és az azt hibátlanul működtető Eurosol – Szervizcsapatnak.
Az autóról a Mecsek Rallye-t követően lekerült a jellegzetes EUROSOL - dekoráció, a motor szépen felújítódott a Skoda Motorsportnál. Az immár hófehér Fabia ugyanúgy, mint Juho Hanninen 2011-es világbajnoki győzelmét követően minden ízében megújult és várta új gazdáját, nem is túl sokáig. Janiék utolsó versenye után alig több mint egy hónappal már fel is gurult egy szomszédos ország rendszámát viselő trélerre és el is hagyta az ERTH Bázisát. Bízunk benne, hogy új versenyzőinek is legalább annyi élményt és eredményt hoz majd, mint a Puskádi – Gódor párosnak és teszi mindezt ugyanolyan megbízhatóan, hiba nélkül, ahogy azt az elmúlt négy évben tette. Ámbár ehhez bizonyára szükség lesz egy olyan rutinos és alapos Szervizcsapatra, mint amely ez idáig „simogatta” a Skodát Hegyaljai Zsolt vezetésével.  
A jövő év így már biztosan hoz egy komoly újdonságot az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY életében. Ez ugyan jelent majd némi fordulatszám csökkenést, cserébe hozni fog jelentős mennyiségben amolyan adrenalin fokozó durrogást.  Nem nehéz kitalálni, hogy a csapat számára 2016-tól kezdődően egy közkedvelt és sikerekre hivatott újdonság jelenti majd a folytatást, már ami a technikát illeti. Nem kell majd új márkajelzést keresni a nevezési listákon a Puskádi – Gódor páros neve mellett, csak néhány betű és szám változik az új versenyautó típusában.
2015-re nem lehet panasz az eredmények tekintetében. Hogy a folytatás melyik bajnokságban vagy bajnokságokban lesz jövőre, az nagymértékben függ az új R 5-ös Fabia várható kihasználtságától. Janiék versenyprogramja 2016-ban ennek megfelelően alakul, de biztosnak tűnik, hogy továbbra is az európai sorozatok kerülnek fókuszba. Hogy pontosan melyek lesznek ezek, hamarosan kiderül. A Mitropa Rally Cup díjkiosztó néhány hete, míg a Central Europe Zone ünnepélyes évzárója éppen az elmúlt hétvégén zajlott le, így a Karácsonyt és a Szilvesztert követően indul a visszaszámlálás az új autó megérkezéséig, amely remélhetőleg nem jelent majd túl hosszú várakozást.
 
 
 
 
Addig is Mindenkinek köszönjük a 2015-ös szezonban történt bármilyen mértékű és jellegű támogatást, szurkolást és reméljük, hogy mihamarabb beszámolhatunk a jövő évet érintő konkrétabb terveinkről, a Puskádi – Gódor versenyzőpáros, illetve az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY 2016-os programjával kapcsolatban! 
 
Csökő Zoltán
 
Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY ezúton is köszöni Partnereinek és Támogatóinak, hogy lehetővé teszik a csapat számára a csodálatos helyszíneken zajló nemzetközi versenyeken való részvételt.
 

Címkék

  1. rallyesprint
  2. ORB
  3. WRC
  4. ERC
  5. Rally hírek
  6. Kassa Rally
  7. Hideg Rally Team
  8. LiveWire Rally Team
  9. Rallye2 hírek
  10. Rallye2
  11. North Racing Team
  12. INA Delta Rally
  13. Horvát Rally Bajnokság
  14. Maxx Race Team
  15. Márianosztra Rally
  16. Speed Rally Team
  17. Kisvaszar Rallyesprint
  18. MARB
  19. ORB eredmények
  20. ORB 1997
  21. Esztergom Rally
  22. Salgó Rally
  23. Miskolc Rally
  24. Veszprém Rallye
  25. Budapest Rallye
  26. Bábolna Rallye
  27. Mecsek Rallye
  28. ORB 1998
  29. ORB 1999
  30. OMP Racing Rallye
  31. ORB 2000
  32. Peugeot-Esso Rally
  33. ORB 2001
  34. Fehérvár Rallye
  35. Zemplén Rallye
  36. ORB 2002
  37. Szombathely Rallye
  38. ORB 2003
  39. ORB 2004
  40. Eger Rallye
  41. Székesfehérvár Rallye
  42. ORB 2005
  43. ORB 2006
  44. Duna Rallye
  45. ORB 2007
  46. Nyirád Rallye
  47. ORB 2008
  48. Ózd Rallye
  49. ORB 2009
  50. Nyírség Rallye
  51. Komló Rallye
  52. ORB 2010
  53. Bükfürdő Rallye
  54. Kazincbarcika Rally
  55. ORB 2011
  56. Arad Rally
  57. IRC 2011
  58. ORB 2012
  59. Baranya Kupa
  60. ORB 2013
  61. ORB 2014
  62. Waldviertel Rallye
  63. ORB 2015
  64. WRC 2015
  65. Rally Sweden
  66. Rally Mexico
  67. Rally Argentina
  68. Rally de Portugal
  69. Rajd Polski
  70. Rallye Finland
  71. Rallye Deutschland
  72. Rallye Australia
  73. ERC 2015
  74. Janner Rallye
  75. Rallye Liepaja
  76. Circuit of Ireland
  77. Ypres Rally
  78. Rallye Estonia
  79. Barum Czech Rally Zlin
  80. Déli Régió Rallyesprint 2015
  81. A123 Teszt Rallye
  82. Porrogszentkirály RS
  83. Cyprus Rally
  84. Tour de Corse
  85. ERC hírek
  86. Érdi Rally Team
  87. Gymkhana Bajnokság
  88. Mitropa hírek
  89. Eurosol Racing Team
  90. Rallye2 eredmények
  91. Historic eredmények
  92. ERC news
  93. Botka Rally Team
  94. Rallyesprint hírek
  95. Marco Racing Team Kft
  96. Ke-Ke Racing Team
  97. Horváth Rallye ASE
  98. Rallye Monte Carlo
  99. Rally Kosice
  100. Wales Rally GB
  101. Acropolis Rally
  102. Rallye Catalunya
  103. Rally Legend
  104. Rallye2 2015
  105. Rallye Sardegna
  106. Rallye Acores
  107. Rallye du Valais
  108. Rallye2 2014
  109. Magyarhertelend RS
  110. Kisvaszar RS
  111. Bakonya RS
  112. Magyarbóly RS
  113. WRC 2016
  114. Mikulás Rallye
  115. Szilveszter Rallye
  116. ERC 2016
  117. Rallye Islas Canarias
  118. Rajd Rzeszowski
  119. Dakar
  120. Maricsek Racing Team
  121. Maximmun Racing Team
  122. WRX 2016
  123. English News
  124. ORB 2016
  125. Mitropa 2016
  126. Citroen Racing
  127. Hyundai Motorsport
  128. M-Sport
  129. Volkswagen Motorsport
  130. MARB 2015
  131. Hungarian Police Rallye Team
  132. Historic Rallye Bajnokság
  133. Ranga Motorsport
  134. Korda Racing
  135. Tereprali Világkupa
  136. Dynamic Rallye Team
  137. Bakó Rallye Team
  138. Rallycross OB
  139. K-Tech Motorsport
  140. Balogh Jani
  141. Opel Dakar Team
  142. Africa Eco Race
  143. Apex Racing
  144. Sandlander Team
  145. Solid Racing Team
  146. Abu Dhabi racing
  147. Toyota Motorsport
  148. WRC 2017
  149. Arctic Lapland Rally
  150. Videó
  151. MERC 2016
  152. Qatar International Rally
  153. Skoda Motorsport
  154. Hell Racing
  155. Sébastien Loeb Racing
  156. ORC 2016
  157. Rallye2 2016
  158. Szauer Rallye Team
  159. Rallycross OB 2016
  160. Déli Régió Rallyesprint 2016
  161. WRC Top 100
  162. WRX statisztika
  163. ORB statisztika
  164. Klaus Motorsport
  165. Skoda Rally Team Hungária
  166. MARB 2016
  167. Historic ERC 2016
  168. Toyota Gazoo Racing
  169. Tereprali OB
  170. Ritmus ASE
  171. Bomba Racing Team
  172. MR Racing
  173. AS Rallyesport Europe
  174. WTCC 2016
  175. Zengő Motorsport
  176. MSR 2016
  177. GFS Racing Team
  178. FRT 2016
  179. WRX Montalegre
  180. Historic Rallye Bajnokság 2016
  181. Osztrák Rallye Bajnokság
  182. APRC 2016
  183. Belga Rallye Bajnokság
  184. WRX Hockenheim
  185. ERX 2016
  186. Mettet RX
  187. Rally Italia Sardegna
  188. Historic Rallye Challenge
  189. Turán Motorsport
  190. Orfűi Hegyi Verseny
  191. WRX Lydden Hill
  192. F1 2016
  193. Monaco GP
  194. Scuderia Ferrari
  195. Topp Cars Rally Team
  196. orb 2016
  197. WRC 1997
  198. Mitsubishi Ralliart
  199. Subaru WRT
  200. Ford WRT
  201. Silk Way Rally
  202. Hegyiverseny
  203. DMACK WRT
  204. Mátrai Hegyiverseny
  205. WRX Canada
  206. Rallye Kosice
  207. TMC Rallysport
  208. Hungarian Baja
  209. Orfűi Hegyiverseny
  210. Peugeot Total Hungária Rally Team
  211. Zobákpuszta RS
  212. 50. Mecsek Rallye
  213. ERT 2016
  214. Rovanpera Racing
  215. Rally Show Santa Domenica
  216. ERC 2017
  217. Rally di Rome Capitale
  218. TER 2016
  219. TER 2017
  220. ORB autók
  221. Monza Rally Show
  222. Global Rallycross 2016
  223. Qatar Volkswagen
  224. WRC statisztika
  225. DMACK
  226. ORB 2017
  227. MARB 2017
  228. Déli Régió Rallyesprint 2017
  229. Kalle Rovanpera Racing
  230. Historic Rallye Bajnokság 2017
  231. Bisted Motorsport
  232. Rallye2 2017
  233. FRT 2017
  234. MERC 2017
  235. Finn Rallye Bajnokság
  236. Lett Rallye Bajnokság
  237. Félelem nélkül
  238. Peugeot 208 Rally Cup Hungary
  239. MIskolc Rallye
  240. Mitropa 2017
  241. Rallycross OB 2017
  242. SASA R5 Motorsport
  243. ORC 2017
  244. Szavazás
  245. Miskolc Rallye
  246. Skoda Rallye Club
  247. Overdose Racing Team
  248. Slovenia
  249. Croatia
  250. Rallye di Roma
  251. F1 Statisztika
  252. ORC
  253. ORB 2018
  254. ORC 2018
  255. Rallye2 2018
  256. Historic ERC 2018
  257. Rallye1
  258. RBR Bajnokság
  259. PSZA Motorsport
  260. Rally Hungary
  261. Historic ERC
  262. WRC History
  263. Audi Sport
  264. Rallye Sweden
  265. Safari Rally
  266. Rallye New Zealand
  267. BRallye do Brazil
  268. Finn Rallye
  269. Sanremo Rallye
  270. Elefántcsontpart Rallye
  271. Zalaegerszeg Rally
  272. Tóth Zsolt Emlékverseny
  273. Vértes Rallye
  274. Rally3
  275. 2020
  276. Rallye1 2021
  277. ORB 2023
  278. ORB3 2023
  279. ORB2 2023
  280. ORB1 2023