Rendőri intézkedés vetett véget a versenyüknek…
2017.04.09 16:08
Készítette: Sipos Attila / rallyfeeling.hu
Halmos Gábor és Simon Nikolett már évek óta rendszeres résztvevője az ORB mezőnyének. Az évadnyitó Miskolc Ralin egy rendőri intézkedés vetett véget a versenyüknek…
Legutóbb a tavalyi Mikulás Ralin láttunk versenyezni egy Mitsubishi volánja mögött. Nem ma volt… Mennyire nehéz újra felvenni a versenytempót ennyi kihagyás után?
Gábor: Hosszú volt a téli pihenő! Nem volt alkalmam tesztelni a verseny előtt sajnos, így ami már megszokott tőlem, elég óvatosan kezdtem az első bükkszenti gyorson.
A Miskolc Rali nevezését előzetesen böngészvén láthattuk, hogy nálatok minden maradt a régiben. Nem gondolkoztál egy R5-ös bevetésén?
Gábor: Maradok a jól bevált hátsó kerekesnél! Egy R5-re még álmaimban sem merek gondolni. Ahhoz sajnos túl kevés szponzor áll mögöttünk!
Milyen tervekkel indultatok neki az idei évnek és az idénynyitó miskolci versenynek?
Nikolett: A tavalyi évben minden versenyen, – amin rajthoz álltunk -, sikerült a dobogóra felállni. Hasonló reményekkel álltunk most is rajthoz. Szerencsére egy szakaszt leszámítva, mindenhova volt itinerünk, így csak arra kellett figyelnünk, hogy a lehető legjobban lepontosítsuk.
Az első napon megforogtatok párszor… Ennek ellenére mennyire voltatok magatokkal elégedettek?
Gábor: Szerettünk volna a dobogón végezni, amitől sajnos a szombati nap után elég messze álltunk. Két gyorsaságin annyit forogtam, mint az elmúlt négy évben összesen. A gumiválasztással sem találtam be. Az autónk hátulja nem akart tapadni, ami a megforgások mellé plusz másodperceket jelentett.
Nikolett: Egészen pontosan három gyors alatt, négyszer sikerült megforognunk. Ez a negyedik év, hogy együtt versenyzünk és ez idő alatt nem sikerült ennyiszer parádéznunk. Mi sem értettük, hogy minek volt köszönhető ez a sok „hiba”, de valószínűleg a gumiválasztásunk nem volt tökéletes, mivel nem olyan gumit raktunk fel, ami az ilyen szinten felhordásos gyorsaságikra lett tervezve. El voltunk keseredve, mert elég sok hátrányt halmoztunk fel.
A második napon aztán nagyon gyorsan hazamentetek…
Gábor: Az első körben két teljesen elhasznált hátsó gumival mentünk, ami miatt a Mályinka-Garadna elég izgalmasra és időben borzalmasra sikerült. Ezután szerviz, új gumik, gondoltuk, na akkor majd most! Nem így lett! Kijöttünk a szervizparkból és a kétsávos főúton ki akartam kerülni egy balesetet a balra kanyarodó sávból. Megállított a helyi szerv. Az intézkedésből kiderült, hogy gyűlöli a ralisokat. (Tuti foci…i.) Feljelentett… Nekem itt lett elegem a miskolci versenyből! Kiálltunk és leadtuk a menetlevelet…
Nikolett: De még milyen gyorsan és milyen nagy gázzal… Az első kör utáni szervizből kijövet kikanyarodtunk a 3-as számú főútra. Az első lámpás kereszteződésnél vártuk, hogy átjussunk a dugón. Mikor már négy perce álltunk ott, gondoltuk, hogy bekéredzkedünk a sor elejére, hogy nehogy kikéssünk az időnkből. A balra kanyarodó sávba átsoroltunk, majd ekkora szembesültünk azzal, hogy a sor elején a rendőrök helyszínelnek. Megállítottak minket azzal az indokkal, hogy tudják, hogy mi nem balra akarunk menni, hanem egyesen. Ezt követte egy ellenőrzés, ami elég sokáig elhúzódott, majd leadtuk a menetlevelünket, mert sok perccel kikéstük volna az időnket. A rendőrnek is hiába adtam oda a menetlevelet, hogy írja rá, hogy igazoltattak minket és ezzel igazoltam volna a kikésünk okát. Nagyon mérgesek voltunk, hogy ilyen eset miatt nem tudjuk befejezni a versenyt. Értelme nem lett volna folytatni, mert biztosak voltunk benne, hogy valamelyik gyorsaságin eldobjuk az autót a „jó kedvünk” miatt.
Amíg versenyben voltatok a 4-es kategóriában “holtérben” mozogtatok. Az ellőttetek lévőkhöz nagy hátrányban, az utánatok lévő autókhoz nagy előnyben voltatok.
Nikolett: Visszanéztük a belső kamerás felvételeket, hogy a megforgásokkal mennyi időt hagytunk bent, sajnos átlagban 15-20 mp/megforgás. Tudtuk, hogy ezt az időhátrányt ledolgozni nem fogjuk, ezért a nézőknek is szerettünk volna kedveskedni, de próbáltunk faragni a hátrányból. Ha minden klappol egy gyorsaságin, akkor az eredményünk nem rossz. Még kapunk a Rafitól és a Lángi Atitól, de már nem annyit, mint régebben. Talán kezdjük megszokni és kiismerni mi is az autónkat.
A következő versenyen láthatunk benneteket?
Gábor: Nagyon remélem, hogy lesz idén is a Mátrában hegyi verseny! Ott szeretnék indulni mert tavaly nem tudtam. Köszönöm a szervizelést Szebényi Dávidnak, Tádénak, Csontinak, Vilinek és Kiss Petinek! És legfőképpen köszönöm a két jóindulatú egyenruhás bal….nak, hogy vasárnap időben haza értem!
Nikolett: Szeretnénk végre egy olyan szezont, ahol sikerül minden versenyen rajthoz állni. Tárgyalunk egy leendő szponzorral, aki az elmondása szerint nagyon szeretne együttműködni velünk. Bizakodóak vagyunk.