Ritmus ASE: Bíztató Évzáró!
A Ritmus Ase mindhárom részt vevő párosa bíztató eredményeket ért el a 2016-os év záró versenyén, a Penta Szilveszter Rallye-n. Bár csak a ketten értek célba, sikeresnek ítélte mindenki a szereplését. A Várkonyi-Makai páros Mitsubishivel az abszolút 16. helyen ért célba, amit ráadásul egy „N” csoportos szabályoknak megfelelő autóval értek el, így talán a legjobb nem R4-es versenyzőként végeztek és lehetett volna sokkal jobb is!
Várkonyi Szabolcs:
Élveztük a versenyt, talán mondhatom, hogy egész gyorsak is voltunk a 2. nap első körét leszámítva. Sajnos első nap megforogtunk, lefulladtunk, így elég sokat bent hagytunk, ennek ellenére a 21. helyen végeztünk első nap, pedig még előznünk is kellett. Másnap picit lassan kezdtünk, aztán kezdtem ráérezni az autóra, hisz összkerekes kocsival nagyon keveset mentem még aszfalton és bevallom, tartottam tőle. Így most jól jöttek az F1-es pálya részei, ahol ráérezhettem az autóra nagyobb kockázat nélkül. A második körben azt hiszem, nem sokat hagytunk benne, ezzel az autóval, ami a szabályoknak megfelelő szűkítővel volt, sokkal gyorsabban nem lehetett volna végigmenni, hiszen azért a ring külsőn nem sok olyan kanyar van, ami a pilótán múlik, inkább egyenesek, ami az autón. Aztán sajnos az utolsó dupla körgyorson, a számomra érthetetlenül magas rajtszámunk miatt szintén utolértünk valakit, aki valószínűleg nem vett észre és nem engedett el, így elég sokat gurultunk mögötte, mert pont a legszűkebb rész elején értük utol. Ahogy számolgattuk, vagy 3 helyet veszítettünk ezzel, mert nagyon szoros volt az állás 4-5 versenyző között. Mindegy, szerencsére nem vérre ment, de azért, aki a rajtszámokat kiadja, előtte körülnézhetne kicsit. Sokat nem pihenünk, alig 2 hét múlva már megyünk a Winter Kovászna Rallye-ra, ahol szintén egy bakancslistás versenyen veszünk részt, fél méteres hóban, nagy szöges gumikkal, ahol már ismét Csányi Boti fog navigálni. Ezúton is szeretném megköszönni „MGR” barátom 3 versenyes navigálását, remekül végezte a dolgát és biztos vagyok benne, hogy 2017-ben is versenyzünk együtt, nem csak buli versenyen!!
Makai Gergely:
Ismét nagyon jól érzetük magunkat, ami azt gondolom nagyon fontos része a versenyzésnek, ilyenkor a jó eredmények könnyen jönnek. Az autó aszfalton is fantasztikus élményt ad. A verseny első gyorsasági szakaszát este, lámpasorral teljesítettük a sötétben, ez (is) újdonság volt számomra. A legemlékezetesebb gyorsasági szakasz a 6. / ring külső / amit nagyon pontosan és jó tempóban teljesítettünk. Az eredmény is fontos, bármennyire is "buliversenynek" mondják a Szilveszter Rallyt, abszolút 16. helyen zártunk. Örülök, hogy a három verseny amit egy hónap alatt teljesítettünk nagyon jó hangulatban, eredményekben és emlékekben részesített minket, köszönöm a lehetőséget és élményeket Szabolcsnak, jövőre folytatás várható :)
Tresó Ádám:
Azóta mosolygunk, amióta december 28-án késő délután elrajtoltunk a körgyorsaságin. Nagyon boldogok vagyunk, a versenyzés minden pillanatát élveztük, nem csak a szervizben, de a gyorsaság szakaszok közben is többször összenevettünk a Szilveszter Rallye során. Az autó is bírta a strapát, első tesztnek jó volt, de jó pár tételből álló listát írtam össze arról, hogy mit kellene még fejleszteni ahhoz, hogy befogjuk a többieket, illetve, hogy első lépésként közelebb kerüljünk hozzájuk. Persze még nekünk is fejlődnünk kell, a Tresó - Boér - Kadett C trió most ment együtt először. Az erre a versenyre kitűzött célt maximálisan teljesítettük, gyakorlatilag karcmentesen behoztuk az autót a célba úgy, hogy közben egyszer-egyszer a fogunk fehérjét is megvillantottuk. Köszönjük a lehetőséget egyesületünknek, a Ritmus ASE-nek és szponzorainknak! Boér Máté: A célban az első kérdésem az volt, hogy "mikor megyünk újra?" Mondják, hogy a Szilveszter Rallye buliverseny, de azért a csapatok jelentős része eléggé komolyan veszi, mi is megpróbáltunk mindent, ami tőlünk tellett. Az autó egyben van, jól éreztük magunkat és folyamatosan tudtunk gyorsulni, amihez természetesen az is hozzájárult, hogy javultak a környezeti feltételek. Azt hiszem gyorsabbak voltunk, mint azt elsőre gondoltuk, de bőven van még hova fejlődnünk! A következő hetekben összeállítunk egy 2017-es tervet, főleg a hazai historic versenyeket előtérbe helyezve.
Csányi Botond:
Nagyszerűen zártuk az évünket. Egy Honda Civic Type R R3/A7-el állhattunk rajthoz az év utolsó futamán, a Szilveszter Rallyn. Ez egy ízig vérig A-s Rallyautó, szekvenciális váltóval, közel 270 lóerővel, nagy fékekkel, szóval eredetileg is erre a sorsra lett építve. A keddi napon egy rövid hivatalos teszten voltunk, ahol megpróbáltunk összebarátkozni a technikával. Állandó navigátorom, és párom, Wesz Viki a munkahelyi elfoglaltsága miatt nem tudott eljönni a versenyre, így beugrós navigátorként, Lengyel László barátom diktálta az itinert. A rövid teszt már megmutatta, hogy mire is képes egy ilyen autó, de még bőven a magázódás kapcsolata látszódott köztem, és az autó között. Hihetetlen a kanyarsebessége, brutális a féke, és a váltója szenzációs. Az első napi szakaszon sötétben, még nagyon mellette voltam a vezetésnek, és sajnos az egyik szűk visszafordítóban nem fordítottam be eléggé az autó elejét, és nem fértünk volna be a két korlát közé, így inkább a tolatás mellett tettem le a voksomat. Panaszra így sem volt okunk, mert a 24 főből álló kategóriánkból egy kategória ötödik hellyel zártuk az első napot, valamint egy abszolút 67 ik időt futottunk. Az első napra úgy gondoltam, ha az első 60-70 autóba beférünk a népes 265 fős mezőnyből, akkor már jónak mondható eredményt érünk el, ami sikerült is. A második napon megpróbáltunk folyamatosan gyorsulni, amely sikerült is. Egy szakaszon volt csak problémánk, ugyanis a kézifék rögzítő stiftje valamilyen úton-módon beakadt, és a szakasz felénél éreztem, hogy befog a kézifék. Ezt orvosoltuk, és egy kagetória 4-ik időt sikerült jönnünk. A Ring belsőn megpróbáltunk még jobban felzárkózni, ugyanis a kategória harmadik hely 17 másodpercre volt tőlünk, amire úgy gondolom, hogy bőven lett volna esélyünk. Itt sikerült egy kategória második időt jönnünk, amivel felzárkóztunk a negyedik helyre, pár másodpercre lemaradva a dobogóról. Sajnos a gumijaink már nagyon elfogytak az utolsó körre, így esélyesnek a negyedik helyünket láttuk, de megpróbáltunk minél jobban teljesíteni. Sajnos az utolsó előtti szakaszon fél órát csúszott a rajt, ugyanis pár iluminált néző nem tudta moderálni magát, így totál hideg gumikon kellett elrajtolnunk. Nagyon spórolósra sikerült az első 4 km, de magunkhoz képest így is jót jöttünk. Az utolsó szakaszon utolért bennünket a balszerencse, ugyanis egyik pillanatról a másikra megszűnt a világításunk, és az utolsó szakaszt korom sötétben világítás nélkül felelőtlenség lett volna teljesíteni. Úgy gondolom, hogy jó döntést hoztam, amikor feladtuk a versenyt. Nem volt tétje számunkra, igazán ez a jó hangulatról, és az autó megismeréséről szólt, így tét nélkül felelőtlenül vakon menni egy szakasz miatt nem lett volna helyes döntés. Nagyszerűen éreztük magunkat, külön meg szeretném köszönni Várkonyi Szabolcsnak, hogy megajándékozott egy ilyen lehetőséggel. Most már a 2017-es évre koncentrálunk, két hét múlva már a Covasna Rallyn versenyzünk 50-60cm hóban, ami igazi kihívás lesz számunkra, ugyanis sosem mentem még havas-jeges versenyen. Természetesen maradok a kaptafánál, továbbra is a jobb oldalról próbálok segíteni, de terveink között szerepel a MARB déli régiójának a futamain való részvétel. Az autó még kétséges, de valószínű, hogy megpróbálunk felépíteni egy komolyabb szezont, egy komoly autóval.
Ritmus ASE