Sikeresen teljesített verseny a Kanári-szigeteken
Nagyon nehéz versenyen van túl a Ritmus ASE csapata a Peugeot 208 R2-vel, akik az ERC nyitófordulóján vettek részt a Kanári Szigeteken. Az ERC 2WD 7. helye sikeredett most, ennél jobb eredményre számítottak, de ez van, most erre tellett.
Várkonyi Szabolcs: Vegyesek az érzéseim. Egyrészt gyönyörű helyeken jártunk, remek minőségű utakon versenyeztünk, rengeteg néző volt a pályák mellett, összességében mégsem tetszett a verseny. A pályák vonalvezetése nekem nagyon nem jött be, ez a viszonylag kis tempó és a rengeteg unalmas kanyar, amit 1-esben és 2-esben kellett abszolválni 30 méter egyenes után felváltva jobbra, balra, nekem nem okozott élvezetet, nagyon fárasztó is volt, tetézve mindezt a rendkívül érdes aszfalttal, ami agyon vágta a gumikat. Etap ugyanaz, így az ember ott sem tudott pihenni, bár ez inkább a pályabejáráson okozott problémát az utcai autóval. Az első nap végére úgy éreztem, most egy hétig csak autópályán akarok menni egyenesen. Az autó beállítása sem volt jó, úgy gondoltuk, ide mindenből a legkeményebb kell, ez nagyon nem vált be, a közepes rugók és stabilizátorok kellettek volna, azonban ezt nem tudtuk a szervizben orvosolni, csak a gátlókon tudtunk puhítani. Ettől sokkal jobbnak éreztem az autót, igaz, ezután sem tudtam jelentősen javulni, tehát a hiba bennem volt. Mindegy, ez van, célba értünk, ami nagy szó ilyen környezetben, mint láthattuk még WRC menőknek is okozott gondot a pálya, kaptunk pontokat, így nem üres kézzel megyünk a következő Circuit of Ireland futamra, ahol valószínűleg kevesebb sanszunk lesz a pontszerzésre a rengeteg Junior-versenyző mellett, de legalább a pályák sokkal jobban tetszenek, ráadásul tavaly voltunk, így talán már tudjuk, mire számítsunk egy hónap múlva.
Csányi Botond: Gyönyörű tájakon autózhattunk, egy nagyszerűen megrendezett versenyen, de valami mégis hiányzott. Számomra inkább a tempós, dobálós pályák tetszenek. Ezeken a pályákon pont ezek hiányoztak. Gyakran 1-es sebességi fokozatban kellett autóznunk, rengeteg visszafordító volt. Sokszor saját magunk fölé kellett kanyarodnunk. Számomra egy dobálós, tempós, lobogós gyorsasági szakasz sokkal „versenyző barátiabb”. A kvalifikáción jó időt tudtunk autózni, ami bizakodásra adott okot, de sajnos a hosszú gyorsasági szakaszokon már realizálódott, hogy ezek a pályák nem nekünk feküdnek. Ezt leszámítva festői körülmények között versenyezhettünk. A verseny érdekessége, hogy a hegy egyik felén vizes úton kellett autóznunk, a másik felén pedig 20-25 fokban, szikrázó napsütésben, így a gumiválasztásnál is észnél kellett lenni. Sajnos az autó beállítása sem sikerült elsőre, és a versenynap második felében kezdtük el módosítani. Érzésre sokkal jobbakat jöttünk, de a stopper szerint szinte alig javítottunk. Valószínű a rengeteg lassú kanyar, és a megszámlálhatatlanul sok kigyorsítás miatt nem lehetett sokat gyorsulni, ugyanis az ellenfelek sem gyorsultak igazán. Összességében egy nagyszerű futam volt, de nekem a pályák vonalvezetése nem igazán kedvezett. Izgatottan várom az ír futamot, ugyanis azok már ízig vérig rally pályák lesznek.
Támogatóink: ZFW Hortiservice, Di-fer Csoport, Atra, DroidX, Hetech Trend, Carwax, SütödeTech, VILLUMEN, Vasút Komplett
Fotó: fiaerc.com