Sirmacis első győzelme, Érdi és Bessenyey dobogón
Igazán nehéz nappal zárult az ERC Acropolis Rally vasárnap, mely végén Ralfs Sirmacis magabiztosan szerezte meg első győzelmét. A magyar versenyzők közül ifj. Érdi Tibor és Bessenyey Zoltán dobogós helyen zárt, míg Ranga Péter és Botka Dávid kiesett.
A világ legnehezebb versenyének szombati hat szakasza után az orosz Alexey Lukyanuk és Roman Kapustin (Ford Fiesta R5) állt az élen 2 másodperces előnnyel Ralfs Sirmacis és Arturs Simins (Skoda Fabia R5) előtt, miután Lukyanuk és még sok páros első napi büntetéseit törölték.
A lett Skodás páros rögtön az első vasárnapi szakaszon az élre állt, miután Lukyanuk defektet gyűjtött össze, azonban ekkor még 17.6 másodperc hátránnyal a második helyen állt. Az orosz versenyző aztán a harmadik mai szakaszon még a pontszerzés esélyét is úgy tűnt elveszti, miután megsérült a Ford felfüggesztése, amit a pályán azonban ki lehetett cserélni, viszont 17 percet vesztett.
A szervizelésnél Sirmacis 1:18.5 perccel előzte meg a második görög Lambros Athanassoulast és Elias Panagiotist (Skoda Fabia R5), 1:54.2 perccel a harmadik cseh Jaromir Tarabust és Daniel Trunkát (Skoda Fabia R5) és 3:50.4 perccel a negyedik helyen álló észt Raul Jeets – Andrus Toom (Skoda Fabia R5) párost.
A délutáni folytatásban aztán amíg Sirmacis tartotta vezető helyét, addig a többiek sorra problémával küzdöttek.
Sirmacis végül 2:42.3 perces előnnyel szerezte meg első abszolút ERC futam elsőségét, miután az utolsó szakaszon Athanassoulas 1 percnél is többet vesztett, míg második helyét csupán 1 tizedmásodperc előnnyel tudta megtartani Tarabus előtt. A negyedik helyen Jeets ért célba, így az első négy helyet Skoda Fabia R5-tel induló párosok szerezték meg.
Az abszolút ötödik helyen ért célba az ERC2-ben három versenyből hármat nyerő lengyel Wojciech Chuchala – Daniel Dymurski (Subaru Impreza) kettős.
Az ERC címvédője, a lengyel Kajetan Kajetanowicz és Jaroslaw Baran (Ford Fiesta R5) a verseny első szakaszán borult és 15 percet vesztett, azonban a célba már a nyolcadik helyen ért gyorsaságát és a többiek problémáit, búcsúját kihasználva.
Kajtót idei legnagyobb riválisa, Lukyanuk követte a kilencedik helyen.
Sajnos a magyar versenyzőknek nem teljesen kedveztek a görög istenek, miután Botka Dávid és Szeles Péter (Citroen DS3 R5) ma ismét autóba ülve turbó hiba miatt kényszerült kiállni, míg Ranga Péter és Bán Viktor (Mitsubishi Lancer Evo IX) az utolsó szakaszon nem ért már célba az autó túlmelegedése miatt. Rangáék az ERC2 második helyéről estek ki.
Sikerült azonban a célba érés ifj. Érdi Tibornak és Papp Györgynek (Mitsubishi Lancer Evo X), akik az utolsó szakaszon szintén perceket vesztettek, de így is az ERC3 harmadik helyét szerezték meg.
Bessenyey Zoltán és Berendi Dávid (Renault Clio RS R3T) is végig küzdötte magát a siklás pályákon, amivel az ERC3 második helyét szerezték meg a török Murat Bostanci és Onur Vatansever (Ford Fiesta R2T) mögött.
Az ERC negyedik idei versenyére az Azori-szigeteken kerül sor június elején.