Svéd Rally – A legjobb pillanatok
Visszatekintünk a Rally Világbajnokság egyetlen, teljesen havas szakaszokon versenyének legjobb pillanataira.
El lehet felejteni…
...Thierry Neuville hibáját. Kivéve, ha ez a hiba kétszer is előfordul. A belga versenyző a Monte Carlo Rallyn szombat délután kényelmes előnnyel vezetett, ám hibázott és elvesztette a versenyt. Svédországban újra sokkoló hibát vétett a Hyundai versenyzője, ismét magabiztos előnyben. Neuville nagyszerűen végezte dolgát a Svéd Rallyn, egészen az ártalmatlannak tűnő szuperspeciál szakaszig. Ott azonban hibázott a belga versenyző, és elvesztette a győzelmi esélyt. Hasonló már korábban is előfordult a WRC történetében, elég, ha visszagondolunk a 2009-es Lengyel Rallyra, ahol Jari-Matti Latvala vétett hibát.
Östberg visszatért
Mads Östberg tavaly még az M-Sport versenyzőjeként állt rajthoz Svédországban, most azonban ez a verseny volt számára az első WRC futam ebben az évben. A norvég versenyző Martin Prokop privát csapatának tagjaként tért vissza egy idei fejlesztésű Ford Fiesta WRC-vel. Az ötödik szakaszon történt, hogy Östberg autójának hátsó szárnya letörött, ezt azonban csak akkor vette észre a norvég versenyző, amikor egy bukkanót követően túl nagyot emelkedett az autó hátulja. Mads autójának szárnyát végül a szurkolók vitték el a szervizparkba, a becsületes megtalálók a norvég versenyzőtől cserébe ajándékot kaptak.
Fordulópont
Szombat este, amikor az élen álló Jari-Matti Latvalát csupán 3.8 másodperccel követte Ott Tanak, a vasárnapi három szakasz nagyon izgalmasnak ígérkezett. Mint később Latvala bevallotta, ő maga sem hitt ekkor a győzelemben. Vasárnap reggel azonban az első szakaszon 10.9 másodpercre tudta növelni előnyét a finn versenyző. Latvala később azt is elárulta, hogy ez Tommi Makinen vasárnap reggeli buzdító szavainak volt tulajdonítható.
A Svéd Rally legjobb versenyzője
Erre a címre Thierry Neuville volt a legesélyesebb egészen a szombat esti hibáig. Így viszont Jari-Matti Latvala a svéd futam legjobb versenyzője, aki három hónapja még azt találgathatta, hogyan tovább a Volkswagen Motorsport kilépése után. Ha kissé későn is, de csatlakozni tudott a Toyota WRC csapatához, amivel, ha némi szerencsével is de a második helyet megszerezve debütált Monte Carloban.
Svédországban azonban más volt a helyzet. A finn versenyző először Neuville-lel vívott harcot, majd miután hibázott a belga pilóta, esélyt sem hagyott Ott Tanaknak és Sébastien Ogiernak a győzelemre. Latvala 17 szakasz alatt hatot megnyert és végül megszerezte a Toyota visszatérése utáni első győzelmét, amivel átvette a pilóták közötti vezető helyet is a világbajnokságon.
A hétvége legjobb szakasza
Amikor szombat délután Thierry Neuville jelentősen tudta növelni előnyét a Svullrya szakasz után, azt lehetett gondolni, hogy a belga versenyző végleg túltette magát a Monte Carlo Rallyn történt eseten.
A norvég szakaszon délután, mely 24.88 km hosszú volt és még sohasem versenyeztek ott korábban, Neuville 11.8 másodperccel bizonyult mindenkinél gyorsabbnak, míg Latvala 17.9 másodpercet kapott. Neuville addigi 6 másodperces előnyét egy szakasz alatt 24-re növelte.
A verseny meglepetése
A szezon előtt sok szakértő a Toyota Gazoo Racing WRT csapatot tartották a leggyengébbnek a négy gyári csapat közül. Néhány héttel később a japán gyártó, már a Monte Carlo Rally dobogóján ünnepelhetett. Három héttel később pedig a Toyota Latvalával felért a csúcsra. Még nagyon hosszú az idei WRC szezon, azonban sok szakértő már most gondolatainak megváltoztatásán dolgozik. Nem árt megemlíteni, hogy még maga, Tommi Makinen, a csapat vezetője sem hitt reálisan abban, hogy idén versenyt tudnak nyerni.
A hétvége idézete
Hayden Paddon 60 km-t vezetett szervokormány nélkül szombat reggel a Hyundai i20 Coupe WRC-vel. Ekkor mondta az új-zélandi versenyző: „Ezekkel a szélesebb autókkal olyan birkózni, mint ha csak egy 400 kilós oroszlánnal birkóznék – és mégis második legjobb idővel érek célba.”