Svéd Rally – Verseny utáni sajtótájékoztató

2017.02.12 18:17

Jari-Matti Latvala fényképe.


Interjú a WRC svéd versenyének abszolút első három helyezett párosaival.

 

 

- Második verseny egy teljesen új autóval, egy teljesen új csapattal, Gratulálok Jari-Matti! Ön mondta a Monte Carlo Rallyn, hogy hat hónap alatt érhet a dobogóra, ám már most meg van a győzelem. Hogy érzi magát?

- Ez egy elképesztő érzés! Ez a győzelem olyan, mint amikor először nyertem Svédországban, még 2008-ban. Ebben az évben nagy meglepetésnek gondoltam a győzelmet, azonban ez a meglepetés most eljött. Tegnap még teljesen biztos voltam abban, hogy Ott Tanak fog nyerni. Azonban ma teljesen új formában tudtam vezetni, a szakaszok kedveztek a vezetési stílusomnak.

 

- Meglepődött, amikor ma az első szakasz céljában látta a különbséget az Ön és Ott ideje között?

- Az a szakasz nagyon jól sikerült, nagyon jó volt ott vezetni, mégis meglepődtünk az eredményt látva.

 

- Az utolsó szakasz előtt 20 másodperces előnyre tudott szert tenni. Tudjuk, hogy a Power Stage-n bónusz pontokat lehet szerezni, azonban ezért kockázatot kell vállalni. Mire gondolt a szakasz előtt?

- Beszéltem Tommi Makinennel a rajt előtt és ő azt mondta, vezessek úgy, ahogy addig ma. A szakaszon aztán felmerült bennem, hogy esetleg lassítsak, de nagyon jó volt ott is vezetni, ezért úgy döntöttem, úgy vezetek, ahogy jónak érzem.

 

- Úgy érzem, eddig idén egy teljesen új Jari-Matti Latvalát láthatunk. Így érzi Ön is?

- Sikerült elfelejtenem a tavalyi második félévet, amikor sok önbizalmat vesztettem. Amikor lehetőséget kaptam a Toyotától, újra megnőtt az önbizalmam, a motivációm. Nagyszerű a hangulat a csapatban, ez pedig segített újra megtalálni önmagam.

 

- Gondolta volna, hogy ilyen jól fog állni a bajnokság ezen szakaszában?

- Nem. Monte Carloban szerettem volna a legjobb hatban, itt pedig a legjobb ötben végezni. Most azt gondolom, hogy murván nehéz dolgunk lesz. Ha harcolni akarunk továbbra is a mezőny elejével, akkor sok munka vár ránk. Az azonban nagyon tetszik, hogy rettentően elszántak és motiváltak a csapatnál dolgozók.

 

- Miikka, amikor ma elindultak, azt szerette volna, hogy csak célba érjenek?

- Probléma nélkül, tisztán szerettünk volna versenyezni és nagyon jól tudtuk, hogy a télies szakaszok kedvezhetnek nekünk. Tehát a jó érzés meg volt a rajtnál, de az eredmény meglepő volt a számunkra.

 

- A Power Stage-n szeretett volna kockáztatni a plusz pontokért?

- Nem igazán. Azt gondolom, hogy ami ma történt, annak tegnap kellett volna bekövetkezni, tehát hozni a szakaszgyőzelmeket. Hihetetlen munkát végzett a csapat, amiért nem győzök köszönetet mondani.

 

- Gratulálok, Tommi! Micsoda különleges ez a pillanat, a második versenyén nyerni tudott a Toyota Gazoo Racing WRT!

- Igen, ez egy nagyszerű pillanat az egész csapat számára. Köszönet ezért a csapatnak. Hihetetlen az a támogatás, amit az összes versenyzőtől kaptunk ezen a hétvégén. Kérdés, hogy miként sikerült ilyen gyorsan felépíteni ezt a csapatot, de Jari-Matti nélkül nem tudnánk most itt lenni. Egyértelműen ő volt ezen a hétvégén a legjobb versenyző. A harcok nagyon érdekesek voltak egész hétvégén. Thierry Neuville-t is a dobogóra vártuk, de tegnap hibázott, ami előfordulhat a motorsportban. Sokan azt gondolták, hogy nem tudunk ilyen helyzetben lenni majd, de most mindenkire rácáfoltunk, nagyon jól tudtuk, milyen potenciál rejtőzik ebben a csapatban. Persze, a szezon előtt nem tudtuk, hogy is állunk a gyári csapatok erőviszonyában, azonban most már egyértelmű ez a számunkra. A Monte Carlo Rally után nem tudtuk igazából kiindulni az elemzésekből, mert nem voltak a svédhez hasonló körülmények azon a versenyen. Tudtuk, hogy ha itt erősek leszünk, akkor Mexikóba még jobb formában érkezhetünk.

 

- Tudja, mi kell az erősebb formához?

- Igen, már tudjuk, milyen területen erősíthetjük tovább az autónkat.

 

- És melyeken?

- Mindenki tudja, hogy az idei az első szezonunk, van még hova fejlődnünk. Ez azonban egy teljes csomagot jelent. Az elektronikus területeket, a futóművet és mindent egyben kell fejleszteni. A könnyen vezethetőség pedig növelheti versenyzőink bizalmát is. Tudjuk, hogy még sok tennivalónk van.

 

- Decemberben láttunk egy videót Toyoda úrral, amiben elmondta, hogy nagyon szeretne nyerni. Beszélt már vele a győzelem megszerzése után?

- Kaptam néhány üzenetet Japánból, melyek szerint nagyon boldog Toyoda úr.

Ott Tänak fényképe.

- Ott, mi járt a fejében, amikor célba ért a mai első szakaszon?

- Már a szakasz elejétől éreztem, hogy nem lesz egyszerű a gyors tempó. Volt néhány kisebb hibánk és éreztük, hogy nem a legjobb az autó. Jari-Matti szinte repült a pályán, nem tudtuk felvenni vele a tempót. Azonban még ennek az eredménynek is nagyon örülök, nagyszerű hétvégénk volt.

 

- Sikerült átmentenie jó formáját Monte Carloból. Elégedett?

- Nagyon elégedett vagyok a szezonkezdettel. Úgy érzem, nagyon jól lehet vezetni az autót, ami nagyon erős. Van még hova fejleszteni, de már most nagyon jónak mondható.

 

- Milyen területen kell még fejleszteni?

- Gyorsabbá kell tenni, amihez nekem is alkalmazkodnom kell. Eddig azonban elégedett vagyok a tempónkkal és az autóval is, sikerült előre lépni a tavalyi évhez képest.

 

- Kemény hétvégéje volt navigátorként, Martin?

- A Montéval összehasonlítva ez a hétvége egyszerűbbnek tűnt.

 

- Érzett nyomást magukon ma reggel?

- Éreztünk némi nyomást, de az első méterek után már tudtuk, hogy nem tudunk harcolni a győzelemért. Szóval, azt gondolom jó ez a második hely.

 

- Jó hétvége volt ez a csapat számára?

- Igen. Ha pedig a mostani három páros fog osztozni továbbra is a dobogós helyeken, akkor nagyon várom már a folytatást!

Sébastien Ogier fényképe.

- Sébastien, meg tudná mondani, mi történt a mai első szakaszon?

- A legostobább hibát követtem el, amit csak elkövethettem a karrierem során. Az első kanyarban , 50 méter után hófalba mentünk, megforogtunk és lefulladt az autó. Tudtam, hogy ott minden esélyünk elszállt a győzelemre. Nem tudtam élni a lehetőséggel, amit kaptam. Nagyon nehéz hétvégénk volt, de ha a szerzett 19 pontot nézem, akkor nem lehetek elégedetlen. Jól indult az évünk.

 

- Most a murvás versenyek jönnek. Volt már murvás tesztje?

- Nem, még nem. Tudom, kissé másként állunk ezen a téren a többiekhez képest. Még mindig küzdök az autóval kicsit, továbbra is keressük a jó beállításokat. Azonban az eredmények még a nem teljesen jó beállításokkal is jók lettek. Jó a csomagunk és joggal bízhatok benne, hogy Mexikó sem lesz olyan rossz a számunkra.

 

- Meglepte, hogy ennyire gyors volt Jari-Matti a Power Stage-n?

- Igazából, örülök, hogy ilyen jó volt a tempója. Most ő fogja takarítani nekem az utat Mexikóban! Szerettem volna néhány pontot szerezni ott, és ez sikerült is, így elégedett vagyok. Négy pont a hátrányom most, ami látva az eddigi versenyeket, nem tűnik soknak. Egyúttal szeretnék gratulálni a Toyota csapatának, valamint Jari-Mattinak és Miikka-nak. Sokáig a csapattársaim voltak, és nagyon jó látni, hogy újra olyan boldogok, mint amilyenek pár éve voltak.

 

- Seb elmondta mennyire volt nehéz ez a verseny, azonban a szerzett pontok után elégedett, Julien?

- Igen, volt néhány jó pillanatunk, így nem panaszkodhatok. Decemberben teszteltük az autót, majd itt próbáltuk ki két napig. Úgy érzem, jó a tempónk és ha ez továbbra is így lesz, akkor izgalmas folytatás vár ránk.

 

- Mindenkitől azt láthatjuk, hogy kiváló versenyzést mutat be, ami egy nagyszerű szezont ígér az idén. Felkészült az izgalmas folytatásra?

- Ne aggódjon, fel vagyunk készülve!

Címkék

  1. rallyesprint
  2. ORB
  3. WRC
  4. ERC
  5. Rally hírek
  6. Kassa Rally
  7. Hideg Rally Team
  8. LiveWire Rally Team
  9. Rallye2 hírek
  10. Rallye2
  11. North Racing Team
  12. INA Delta Rally
  13. Horvát Rally Bajnokság
  14. Maxx Race Team
  15. Márianosztra Rally
  16. Speed Rally Team
  17. Kisvaszar Rallyesprint
  18. MARB
  19. ORB eredmények
  20. ORB 1997
  21. Esztergom Rally
  22. Salgó Rally
  23. Miskolc Rally
  24. Veszprém Rallye
  25. Budapest Rallye
  26. Bábolna Rallye
  27. Mecsek Rallye
  28. ORB 1998
  29. ORB 1999
  30. OMP Racing Rallye
  31. ORB 2000
  32. Peugeot-Esso Rally
  33. ORB 2001
  34. Fehérvár Rallye
  35. Zemplén Rallye
  36. ORB 2002
  37. Szombathely Rallye
  38. ORB 2003
  39. ORB 2004
  40. Eger Rallye
  41. Székesfehérvár Rallye
  42. ORB 2005
  43. ORB 2006
  44. Duna Rallye
  45. ORB 2007
  46. Nyirád Rallye
  47. ORB 2008
  48. Ózd Rallye
  49. ORB 2009
  50. Nyírség Rallye
  51. Komló Rallye
  52. ORB 2010
  53. Bükfürdő Rallye
  54. Kazincbarcika Rally
  55. ORB 2011
  56. Arad Rally
  57. IRC 2011
  58. ORB 2012
  59. Baranya Kupa
  60. ORB 2013
  61. ORB 2014
  62. Waldviertel Rallye
  63. ORB 2015
  64. WRC 2015
  65. Rally Sweden
  66. Rally Mexico
  67. Rally Argentina
  68. Rally de Portugal
  69. Rajd Polski
  70. Rallye Finland
  71. Rallye Deutschland
  72. Rallye Australia
  73. ERC 2015
  74. Janner Rallye
  75. Rallye Liepaja
  76. Circuit of Ireland
  77. Ypres Rally
  78. Rallye Estonia
  79. Barum Czech Rally Zlin
  80. Déli Régió Rallyesprint 2015
  81. A123 Teszt Rallye
  82. Porrogszentkirály RS
  83. Cyprus Rally
  84. Tour de Corse
  85. ERC hírek
  86. Érdi Rally Team
  87. Gymkhana Bajnokság
  88. Mitropa hírek
  89. Eurosol Racing Team
  90. Rallye2 eredmények
  91. Historic eredmények
  92. ERC news
  93. Botka Rally Team
  94. Rallyesprint hírek
  95. Marco Racing Team Kft
  96. Ke-Ke Racing Team
  97. Horváth Rallye ASE
  98. Rallye Monte Carlo
  99. Rally Kosice
  100. Wales Rally GB
  101. Acropolis Rally
  102. Rallye Catalunya
  103. Rally Legend
  104. Rallye2 2015
  105. Rallye Sardegna
  106. Rallye Acores
  107. Rallye du Valais
  108. Rallye2 2014
  109. Magyarhertelend RS
  110. Kisvaszar RS
  111. Bakonya RS
  112. Magyarbóly RS
  113. WRC 2016
  114. Mikulás Rallye
  115. Szilveszter Rallye
  116. ERC 2016
  117. Rallye Islas Canarias
  118. Rajd Rzeszowski
  119. Dakar
  120. Maricsek Racing Team
  121. Maximmun Racing Team
  122. WRX 2016
  123. English News
  124. ORB 2016
  125. Mitropa 2016
  126. Citroen Racing
  127. Hyundai Motorsport
  128. M-Sport
  129. Volkswagen Motorsport
  130. MARB 2015
  131. Hungarian Police Rallye Team
  132. Historic Rallye Bajnokság
  133. Ranga Motorsport
  134. Korda Racing
  135. Tereprali Világkupa
  136. Dynamic Rallye Team
  137. Bakó Rallye Team
  138. Rallycross OB
  139. K-Tech Motorsport
  140. Balogh Jani
  141. Opel Dakar Team
  142. Africa Eco Race
  143. Apex Racing
  144. Sandlander Team
  145. Solid Racing Team
  146. Abu Dhabi racing
  147. Toyota Motorsport
  148. WRC 2017
  149. Arctic Lapland Rally
  150. Videó
  151. MERC 2016
  152. Qatar International Rally
  153. Skoda Motorsport
  154. Hell Racing
  155. Sébastien Loeb Racing
  156. ORC 2016
  157. Rallye2 2016
  158. Szauer Rallye Team
  159. Rallycross OB 2016
  160. Déli Régió Rallyesprint 2016
  161. WRC Top 100
  162. WRX statisztika
  163. ORB statisztika
  164. Klaus Motorsport
  165. Skoda Rally Team Hungária
  166. MARB 2016
  167. Historic ERC 2016
  168. Toyota Gazoo Racing
  169. Tereprali OB
  170. Ritmus ASE
  171. Bomba Racing Team
  172. MR Racing
  173. AS Rallyesport Europe
  174. WTCC 2016
  175. Zengő Motorsport
  176. MSR 2016
  177. GFS Racing Team
  178. FRT 2016
  179. WRX Montalegre
  180. Historic Rallye Bajnokság 2016
  181. Osztrák Rallye Bajnokság
  182. APRC 2016
  183. Belga Rallye Bajnokság
  184. WRX Hockenheim
  185. ERX 2016
  186. Mettet RX
  187. Rally Italia Sardegna
  188. Historic Rallye Challenge
  189. Turán Motorsport
  190. Orfűi Hegyi Verseny
  191. WRX Lydden Hill
  192. F1 2016
  193. Monaco GP
  194. Scuderia Ferrari
  195. Topp Cars Rally Team
  196. orb 2016
  197. WRC 1997
  198. Mitsubishi Ralliart
  199. Subaru WRT
  200. Ford WRT
  201. Silk Way Rally
  202. Hegyiverseny
  203. DMACK WRT
  204. Mátrai Hegyiverseny
  205. WRX Canada
  206. Rallye Kosice
  207. TMC Rallysport
  208. Hungarian Baja
  209. Orfűi Hegyiverseny
  210. Peugeot Total Hungária Rally Team
  211. Zobákpuszta RS
  212. 50. Mecsek Rallye
  213. ERT 2016
  214. Rovanpera Racing
  215. Rally Show Santa Domenica
  216. ERC 2017
  217. Rally di Rome Capitale
  218. TER 2016
  219. TER 2017
  220. ORB autók
  221. Monza Rally Show
  222. Global Rallycross 2016
  223. Qatar Volkswagen
  224. WRC statisztika
  225. DMACK
  226. ORB 2017
  227. MARB 2017
  228. Déli Régió Rallyesprint 2017
  229. Kalle Rovanpera Racing
  230. Historic Rallye Bajnokság 2017
  231. Bisted Motorsport
  232. Rallye2 2017
  233. FRT 2017
  234. MERC 2017
  235. Finn Rallye Bajnokság
  236. Lett Rallye Bajnokság
  237. Félelem nélkül
  238. Peugeot 208 Rally Cup Hungary
  239. MIskolc Rallye
  240. Mitropa 2017
  241. Rallycross OB 2017
  242. SASA R5 Motorsport
  243. ORC 2017
  244. Szavazás
  245. Miskolc Rallye
  246. Skoda Rallye Club
  247. Overdose Racing Team
  248. Slovenia
  249. Croatia
  250. Rallye di Roma
  251. F1 Statisztika
  252. ORC
  253. ORB 2018
  254. ORC 2018
  255. Rallye2 2018
  256. Historic ERC 2018
  257. Rallye1
  258. RBR Bajnokság
  259. PSZA Motorsport
  260. Rally Hungary
  261. Historic ERC
  262. WRC History
  263. Audi Sport
  264. Rallye Sweden
  265. Safari Rally
  266. Rallye New Zealand
  267. BRallye do Brazil
  268. Finn Rallye
  269. Sanremo Rallye
  270. Elefántcsontpart Rallye
  271. Zalaegerszeg Rally
  272. Tóth Zsolt Emlékverseny
  273. Vértes Rallye
  274. Rally3
  275. 2020
  276. Rallye1 2021
  277. ORB 2023
  278. ORB3 2023
  279. ORB2 2023
  280. ORB1 2023