Tanak óriási csatában az élen, Turán kategória 16.
A WRC idei lengyel versenyének első napjának hatalmas csatái után az észt Ott Tanak áll az élen megelőzve Andreas Mikkelsent, Hayden Paddont és Sébastien Ogiert. A WRC2 mezőnyében induló Turán Frigyes a kategória 16. helyén áll 10 szakasz után.
A délelőtt még Mikkelsen vezetett
Szoros csatát követően a norvég Andreas Mikkelsen és Anders Jaeger (VW Polo WRC) állt az élen a lengyel WRC futam péntek délelőtti programja után 2.6 másodperccel megelőzve az új-zélandi Hayden Paddont és John Kennardot (Hyundai i20 WRC).
Ott Tanak és Raigo Mölder (Ford Fiesta WRC) a pénteki első szakaszon történelmet írt, mert DMACK gumikkal először az észt páros tudott WRC futamot vezetni.
Mikkelsen a pénteki második szakasztól bár diktálta az iramot, de Tanak és Paddon is közel tudott hozzá maradni. Tanak a harmadik helyen állva 6 másodperccel követte ekkor Mikkelsent.
A háromszoros világbajnok francia páros, Sébastien Ogier és Julien Ingrassia (VW Polo WRC) pénteken és szombaton is a pontversenyt vezetve elsőként indul a murvás pályákon, így az utakat takarítva időt veszített riválisaihoz képest, így 9.3 másodperccel Mikkelsen mögött a negyedik helyet foglalta el.
A belga Thierry Neuville és Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) megnyerve a csütörtöki első szakaszt még vezetni tudott, péntek délelőtt azonban az itiner és az autó rossz beállítása miatt az ötödik helyre csúszott délelőtt 5.4 másodperccel Ogier mögött.
A finn Jari-Matti Latvala és Miikka Anttila (VW Polo WRC) egy defekt és egy madár elütése után péntek délben a hatodik helyen állt 5.4 másodperccel Neuville mögött.
A PH Sport által szervizelt gyári Citroenekkel a francia Stephane Lefebvre és Gabin Moreau, valamint az ír Craig Breen és brit Scott Martin a hetedik és nyolcadik helyen álltak a délelőtt után.
Az M-Sport versenyzőinek tempója nem volt túl jó, így a norvég Mads Östberg és Ola Floene az utolsó szakaszon kicsúszva a 10. helyen állt, csapattársa, a francia Eric Camilli és Benjamin Veillas mögött.
A spanyol Dani Sordo és Marc Marti szintén nem találta a Hyundai-jal a megfelelő tempót, így a 11. helyen állva szervizelhetett.
A mezőny magyar versenyzői, Turán Frigyes és Zsíros Gábor (Ford Fiesta WRC) a WRC2 mezőnyben a 19. helyet foglalta el öt szakaszt követően. A mezőny élén a svéd Pontus Tidemand és Jonas Andersson állt a gyári Skoda Fabia R5-tel.
Tanak szűk előnnyel az élen zárta a napot
Ott Tanak a délutánra csak egy pótkereket vitt magával, hogy ez által is csökkentse Fordja súlyát, ami sikerhez is vezetett, hiszen az első nap végén az észt versenyző fejezte be a napot.
A második helyről Mikkelsen várhatja a szombati hét szakaszt, hátránya csupán 4.2 másodperc, míg előnye 6 másodperc Paddon előtt. Paddon délután küzdött a kijárt nyomvonallal, ezért is veszített némi időt.
Ogier tovább küzdött délután is a takarítással, így a negyedik helyen áll 16.3 másodperccel Tanak mögött.
Neuville és Latvala sem tudott délután helyezésén változtatni, így maradt az ötödik és hatodik helyen. A belga versenyző 4.1, a finn pedig 20.3 másodperccel áll Ogier mögött.
Lefebvre és Breen bár délután többször is helyet cserélt egymással, végül a francia versenyző megtartotta a hetedik helyet 1.7 másodperccel megelőzve csapattársát.
Camilli meg tudta őrizni kilencedik helyét csapattársa, Östberg előtt, míg Dani Sordo bár délután gyorsult, de továbbra is csak 11.
A WRC2 mezőnyében a finn Teemu Suninen és Mikko Markkula (Skoda Fabia R5) vette át a vezetést, miután Tidemand az élről kiesett. A kategória második és harmadik helyét a szintén finn Esapekka Lappi és Janne Ferm (Skoda Fabia R5) és a walesi Elfyn Evans és Craig Parry (Ford Fiesta R5) foglalja el.
Turán Frigyes három helyet javítva a 16. helyig tudott előrelépni és csupán 34.5 másodpercre van az előtte álló tavalyi Európa-bajnok lengyel Kajetan Kajetanowicz és Jaroslaw Baran (Ford Fiesta R5) mögött.
Élő közvetítés a második és harmadik napról
A szoros versenyt szombaton és vasárnap is élőben követhetik olvasóink eredményközlő oldalunkon, ahol megtalálható az időterv és az első nap utáni állás is.
Írta: Hund Gábor