Teszt a versenyen
2016.04.22 19:30
Készítette: Sipos Attila / www.rallyfeeling.hu
Bütösi Zsoltit sok néző már a Ladával szerette volna látni az Eger Ralin, de sajnos még nem lett kész a “kocka” az évadnyitó versenyre, így maradt a már jól bevált Mitsubishi.
Sokan a Ladával látták volna legszívesebben az Eger Ralin Bütösi Zsoltot…
- A mi terveink közt is a Lada szerepelt volna, az egész éves ORB futamokon, de azt kell mondanom, hogy az élet és az autó fényezők sokszor áthúzzák az ember terveit. A tavalyi bakink óta, sajnos még nem állt talpra a Lada, ezért a kevésbé problémás autót vettük elő és kezdtük felkészíteni az idei szezonra.
Az autóval volt dolgotok a télen, vagy csak kiálltatok a verseny előtt a “garázsból”? :-)
- A “Micsunál” sem volt azért könnyű dolgunk, ugyanis a szilveszter rallyn szétdurrant a motorja és hiába kezdtünk mindent időben hozzá megrendelni, természetesen ez is elhúzódott, olyannyira, hogy a verseny hetére készült el az autó. Így kimaradt mindenféle teszt ismét, de lassan már megszokom, hogy nekünk az első teszt kilométerek az első gyorsasági szakaszra esnek.
Milyen emlékeid vannak a régi Eger ralikról, illetve mennyire tetszettek az idei pályák?
- Alapvetően szeretem az Eger Ralit, nagy “rallyfeeling”-je van az év első versenyének. Várják a nézők és a versenyzők is. A két mátrai gyorsnak nagyon jó a vonalvezetése, de kritikán aluli a minősége. Konkrétan jobb minőségű egy murvás futam, ettől függetlenül tavaly a Ladával, nagyon élveztem ezeket a szakaszokat, mert szinte egy métert sem mész rajtuk egyenesen.
Hogyan összegeznéd a 11. Eger ralit a ti szemszögetekből?
- A “Micsuval” inkább arra koncentráltam, hogy ne kapjunk defektet, mert sajnos tavaly a Kassa Ralin, ezzel szenvedtünk szinte az egész versenyen. A második napon a harmadik gyorsaságin lefogazódott a harmadik sebességi fokozat fogaskereke, a fiúk próbálták a szervizben a fogakat kiszuggerálni, de sajnos nem sikerült. Így az utolsó körre úgy mentünk ki, hogy reménykedünk, nem fogja felkapni semmi és nem robban szét a váltó. Ennek tudatában szinte végig gurultuk az utolsó kört. Az előttünk lévő páros, már a nap elején is távolabb volt, mint egy perc és ez az idő már csak nőtt köztünk, viszont a mögöttünk lévő legénység igen biztos távolságban követtek minket, így bejöttünk a P14 kategória második helyére. Kicsit sajnálom ezt a technikai gondot, mert abszolútban igen hátra csúsztunk.
Miskolcon újra a Mitsubishivel látunk benneteket?
- Az Eger Rali eredményétől tettük függővé, hogy mivel folytatjuk az évet ORB-ben. Mivel egész jó eredménnyel zártunk, így nem kérdés, hogy a “Micsuval” állunk rajthoz a Miskolc Ralin. Közben viszont elkészült a Lada fényezése, így jöhet a felnőtt legó, ahogy időnk engedni, elkezdjük összerakni. Minden új kerül bele, a motor is teljesen új lesz benne, egy ideje már várja, hogy visszakerüljön a megszokott helyére. Így ha elkészül, valószínű, hogy a sprint versenyeken fogunk vele indulni.
Köszönjük kitartó szponzorainknak, hogy az ide évben is velünk vannak: ItSelf Kft, Procert Kft, Horváth Kft, T-Forex Kft, Lénárt Tech Kft, Zabos Kft, Scarpa Pizzeria, Balomo Kft, Festék Csodák Kft, BMP Profi Kft, Szilvási Roland Nemzetközi Szállítmányozás, Kraft Bau Sthal Kft, Net Ria Lan Kft, BKM Rendszertecnika Kft, Best Tyre Kft, Profi Tax Center Bt, Tecnitop Service Kft, Csengusz-szer Kft, Muskotál-Ép Kft, Horváth és Tsa. 2003 Kft.