Újjáélesztették az autót
2016.06.23 19:18

Készítette: Sipos Attila / rallyfeeling.hu
Bütösi Zsolt már körülbelül tíz éve nem versenyzett Veszprém Ralin, az idei versenyen viszont indult és a kategória harmadik helyéről kellett feladnia a 23. Veszprém Rali küzdelmeit.
Még mielőtt a Veszprém Raliról beszélnénk, egy kicsit kanyarodjunk vissza az Iseum Ralihoz, ami sajnos nem tartott sokáig a számotokra…
- Igen, sajnos a második gyorsasági felénél, ami ugye kör gyors volt, szembesülnöm kellet azzal, hogy eltűnt az egyes és a második fokozat. A gyorsról lejöttünk és mivel szerviz következett, bíztam benne, hogy kisebb probléma van az autóval. Sajnos szembesülnünk kellet a ténnyel, hogy a váltón belül történt nagyobb gond, így feladni kényszerültünk a versenyt.
Majd következett a múlt hétvégén megrendezett Veszprém Rali. Mennyire szereted a murvás versenyeket és milyen felkészülést igényel a murva futam?
- Az igazság az, hogy nagyon régen mentem murván. Veszprém Ralin kb. 10 éve voltam utoljára. Ezt éreztem belülről is, hogy elég bátortalanul mentem az elején, próbáltam utána egy kicsit durvábban kezdeni a második kört, aminek az lett az eredménye, hogy az eléggé megromlott pályákon nem tudtam figyelni a nagyobb csapdákra és annyit kapott az autó, hogy szinte újjá kellet éleszteni a szervizben. Ezért inkább a biztos harmadik helyre koncentráltunk, hogy bírja ki a technika.
A versenyen szokás szerint volt por, de sajnos lett eső is… Mennyire befolyásolták a versenyzéseteket az időjárási körülmények?
- Az első napi eső nem okozott semmi gondot, mondhatni jobban élveztem, jobban csúszott a talaj. A másnapi első gyorson, viszont eléggé átázott és az erdős részeken szinte el lehetett volna engedni a kormányt, úgy is ment volna a nyomban az autó, úgy ki volt vályúsodva.
Az első napot kategória harmadik helyen zártátok. Vasárnap kettő gyors után feladtátok a versenyt… Mi történt veletek?
- Jött a második gyors, ami viszont egész jó állapotban volt és élveztem az autózást rajta, viszont a vége előtt kb. 2 km-re, egy kisebb ugratónál, olyan szerencsétlenül érkeztünk le, hogy pont a tank azon részét ütöttük meg, ahol az AC pumpa van. Hiába volt alja védő a kocsin, meg tank védő, egész egyszerűen ellapult a szívó tasak az AC-n és nem kapott üzemanyagot tovább az autó. Annyi szerencsénk volt, hogy a pálya pont onnan kezdett lefelé lejteni és így azt a kb. 2 kilométert legurultunk a célig. Az állomásról gyorsan kitoltuk és próbáltunk rájönni mi is történhetett. Mivel nem indult újra az autót, muszáj volt feladni a versenyt. Nagyon szomorú voltam, mert szinte biztosan be tudtunk volna jönni a harmadik helyen.
Következik a Székesfehérvár Rali, ami az idei évben csak aszfalton fog zajlani. A nevezők között fogunk benneteket találni?
- Igen, mindenképpen szeretnénk menni, idén két versenyt lehet minuszolni, ha jól tudom, nekünk meg volt ez a kettő. Az autó felkészítése folyamatban van, jól állunk vele és ha minden jól megy elővehetjük a Ladát is, hogy össze rakjuk és azt is megjárassam….már nagyon hiányzik.
Köszönjük szponzorainknak hogy az idei évben is velünk vannak: ItSelf Kft., Procert Kft., Horváth Kft., T-Forex Kft., Lénárt Tech Kft., Zabos Kft., Scarpa Pizzeria, Balomo Kft., Festék Csodák Kft., BMP Profi Kft., Szilvási Roland Nemzetközi Szállítmányozás, Kraft Bau Sthal Kft., Net Ria Lan Kft., BKM Rendszertecnika Kft., Best Tyre Kft., Profi Tax Center Bt, Tecnitop Service Kft., Csengusz-szer Kft., Muskatal-Ép Kft., Horváth és Tsa. 2003 Kft.,LAROF Innovációs Kft.