Változatos körülmények
Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY versenyzőpárosa Puskádi János és Gódor Barna számára az évek óta tartó külföldi versenyzés mellett már hagyomány a Veszprém Rallye-n való részvétel. Ezúttal első alkalommal itt versenyeztek murván az új Skoda Fabia R5-össel és az időjárásnak köszönhetően szinte minden körülményt ki is próbálhattak, ami murván lehetséges.
Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY versenyzői, Puskádi János és Gódor Barna Veszprémben először indult murván az új Fabia R 5-össel. Több szempontból sem volt ez egyszerű helyzet, mivel a legutóbbi murvás versenyük óta több mint egy év eltelt. Laza talajon utoljára 2014-ben a Mikulás Rallye-n autóztak, ami szintén a Veszprém környéki murvás, köves szakaszokon zajlik.
Nem mintha nem lenne kedves Janiék számára a murvás pálya, de a tavalyi év programja úgy alakult, hogy ez szinte teljesen kimaradt. Ráadásul most az új turbós Fabia R 5-össel teljesen más stílusban kellett autózni, mint szívómotoros, nyomatékban lényegesen szegényebb elődjével.
A ráhangolódás a hivatalos teszten kezdődött, ami sajnos félbeszakadt Bessenyey Zoliék immár köztudomású balesete miatt. Másnap ugyan adódott még lehetőség egy kis próbára, de az előző nap eseményei miatt eléggé nehéz volt fesztelenül autózni. Következett hát a verseny és most nem jelenthetjük ki, hogy a felkészülés teljes értékűen alakult.
A Veszprém Rallye-n előfordult már korábban is, hogy egyik pillanatról a másikra teljesen megváltoztak a körülmények és ebből most is kaptak ízelítőt a résztvevők. A szombati első napon szinte végig száraz, poros pályán autózhattak Janiék és fokozatosan próbáltak gyorsulni szakaszról szakaszra. A magyar mezőnyben igencsak megszaporodtak az R 5-ös autók és a mezőny igen kiegyensúlyozottá vált. Jellemzően kis különbségekkel követték egymást a párosok a szakaszok eredménylistáin.
Előnyös volt száraz körülmények között a magasabb rajtszám, azaz tisztább pályán autózhattak a később rajtolók. Érdekesen alakult ennek megfelelően az első nap első köre és Janiék számára is hozott egy abszolút 6. időt a 2. szakaszon. A nap végére aztán megérkezett az égi áldás, ami aztán teljesen átváltoztatta a pályákat.
Vasárnapra jelentősen átalakult a gyorsasági szakaszok talaja, köszönhetően a hatalmas mennyiségű esőnek. Helyenként sártenger és hatalmas pocsolyák vártak a párosokra. A helyzet megfordult, már nem számított előnynek később rajtolni a szakaszokon. Sőt, néhol kifejezetten nehéz volt megtalálni a legideálisabb nyomvonalat a teljesen „szétcsapott”, rendkívül saras kanyarokban. Egy-egy elrontott féktáv után rengeteg időbe tellett visszatalálni az optimális nyomba.
A második nap felénél a 10. gyorsaságin egy váratlan defekt okozott jelentős időveszteséget. Minden előzmény nélkül szökött el a levegő az egyik kerékből úgy, hogy semminek nem ütköztek neki Janiék, semmilyen ütés nem érte a futóművet és a kerekeket.
Mindezek után már csak a célba érkezésre koncentrált a Puskádi – Gódor páros, továbbá arra, hogy minél kevesebb alkatrész foszlódjon le a Skodáról, köszönhetően az extrém módon leromlott útviszonyoknak. Egy hátsó lökhárítót így is sikerült elveszíteni, de még igen sokan jártak hasonlóan a mezőnyből.
A Veszprém Rallye-t követően a folytatást egyenlőre jótékony homály fedi, mindenesetre addig is az egész csapat Bessenyey Zoli mielőbbi gyógyulásáért, teljes felépüléséért szorít.
Csökő Zoltán
Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY ezúton is köszöni Partnereinek és Támogatóinak, hogy lehetővé teszik a csapat számára a csodálatos helyszíneken zajló nemzetközi versenyeken való részvételt.