Volt kaland rendesen
2017.04.09 16:43
Készítette: Sipos Attila / rallyfeeling.hu
Szetei Norbert az idei évre egy teljesen átépített autóval vágott neki a bajnokságnak. A 23. Miskolc Rali első napja nem sikerült a legfényesebben a párosnak, a második napra viszont már nem lehet panaszuk.
Milyen tervekkel indultatok neki a 2017-es bajnokságot?
– Sziasztok! Nagyon készültünk az idei évre. Sajnos az elkésett szabálymódosítás miatt nem maradt sok időnk elkészülni. Kiderült, hogy a karburátoros tavalyi motorunk idén már nem jó, így injektoros lett a kocsi. Megkapta a versenyinjektort, komputert, rajtprogramot, profi vezetékezést, dash boardot. Megkapta a kovácsolt dugattyúkat és hajtókarokat, Arp csavarokat, nagyobb tengelyt. Sajnos nem tudtuk tesztelni az autót a verseny előtt, így Miskolcon próbáltuk először…
Hogyan mutatkozott be a friss motor a Miskolc Rali első napján?
– Teszt nélkül álltunk rajthoz az új motorral. Elsődleges célunk a tavalyi csapágyazás kijavítása volt. Sokkal dinamikusabb és nyomatékosabb lett a motor. Jelenleg 160 lóerő lett programozva, de ezt feljebb lehet vinni még. Az első 2 szakasz után már melegedett a víz, és eltűnt belőle, hengerfejes lett. Csoda hogy kibírta a motor, nem lett baja, a gyári tömítést kinyomta..! A srácok levették a szervizben a hengerfejet..
A második nap viszont újra a rajtban voltatok. Nagy köszönet Határ Pista Bácsinak?
– Szombat délután nem találtunk tömítést, de Határ Pista bácsinál volt egy verseny tömítés, amiért elrohantunk Salgótarjánba. Nagy köszönet érte! Összerakták a fiúk és este 8-kor beálltunk a parc fermébe…
Aztán a vasárnapi nap folyamán a te szavaiddal élve, estetek-keltetek, mint a büdös bogár…
– A vasárnapi pályák elég rossz minőségűek voltak, főleg Kánó… Rengeteg felhordás, sok autó kiesett, felborult. A Peugeot sem úszta meg, kétszer letört a generátor, eltört a motortartó bak, két hátsó gátló kuka, felnik, gumik sérültek, egyszer elkezdett kifogyni a benzin… Szóval volt kaland rendesen.
A másnappal már maradéktalanul elégedett voltál?
– Sajnos kevesen vagyunk a Hobby carban, azon vagyunk minél többen legyünk, legyen küzdelem. Vasárnap az összes gyorsot nyerni tudtuk! Sajnáljuk Ottóékat hogy eldobták a kocsit! A Hobby cart megnyertük, az abszolútat és a kategóriát is! Tanuljuk még az autót, nincs km a kezünkben. Menni kell vele!!!
Hol láthatunk benneteket versenyezni legközelebb?
– Természetesen az Ózd-Salgó rali! Mennénk az összes versenyen itthon és külföld is lehetséges. Nagyon készülünk rá, reméljük többen leszünk és nagyon jól fogjuk magunkat érezni!!!
Nagy köszönet: Rácz Gábor/ G-art/ Heszler Ferenc, Zsótér Berci.
Támogatók: Chmelo trans kft, Tatai és társa trans, Pánczél trans kft, Tatabánya város önkormányzata, Papp gumi Tata, Buszplusz kft, Fókusz foto.