VW homológizáció: Nincs megállapodás
A 2017-es Volkswagen Polo WRC-k jövője továbbra is bizonytalan marad, miután a WRC gyári csapatai ma nem tudtak megállapodni a késői homológizációról.
A Citroën, a Hyundai, az M-Sport és a Toyota képviselői mai Monte Carloi értekezletükön nem hoztak döntést avval kapcsolatban, hogy támogassák a VW Polo WRC-k határidő utáni homológizációját.
A WRC gyári csapatainak idei autóit január 1-ig kellett volna homológizálni, azonban a Volkswagen sorozatból való kiszállása miatt a Polo WRC-knél ez nem történt meg, így privát csapat sem tudja használni azokat.
Korábban Nasser Al Attiyah és Katar lehetősége vetődött fel az autók privát használatba vételéről, most pedig Andreas Mikkelsen. Az autók határidő utáni homológizációjához azonban most már az összes gyári WRC csapat beleegyezése is kell, amihez azonban további részleteket szeretnének tudni.
Az autosport.com oldalnak az FIA rali igazgatója nyilatkozott: „A találkozó jó hangulatú volt, pozitív volt, azonban az érdekeltek aggodalmuknak adtak hangot, melyhez joguk van. Most elmondom a ma elhangzottakat a Volkswagen képviselőinek, majd újra megpróbálunk egyezségre jutni.”
A mai aggályok a teszt szabályok előírásaira, a nevezési díjakra és a használható alkatrészekre terjedtek ki.
„Több információra van szükségünk.” - mondta Yves Matton, a Citroën Racing csapatfőnöke. „Persze az csak jó lenne, ha több autó mehetne a bajnokságban, azonban biztosnak kell lennünk abban, hogy ez használ a sorozatnak. Szeretnénk tudni, hogy kik vezetnék az autókat, milyen versenyeken indulnának. Azt gondolom, hogy kellő idő kell ahhoz, hogy megvizsgálhassuk ezt az ügyet, erre nem elég egy 30 perces találkozó.”
„Megértem ezeket az aggályokat és azt is, hogy a Citroën esete más volt tavaly, amikor a PH Sport futtatta a DS3 WRC-ket. Tudtuk, hogy a Citroën idén újra visszatér, azonban ezt nem tudjuk a Volkswagen esetében. A gyártók számára van némi korlátozás, például a sebességváltók területén, és meg kell bizonyosodnunk afelől, hogy ez az új autóknál is be lett tartva.” - tette hozzá Mahonen.
„Azt gondolom, hogy ha a gyári csapatok egyetértenek, úgy erős a WRC, ha pedig még több csapat van, akkor ez csak fokozódik. Nincs semmi probléma, ha a VW Polo WRC-k is indulhatnának a versenyeken, de tudnunk kell, hogy ez jót tesz az érdeklődésnek és nagyobb értéket biztosít a WRC-nek.” - mondta Tommi Makinen, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke.
„A szabályok szerint nem lehetséges a Volkswagenek késői homológizációja. Semmi bajom avval, hogy privát csapat futtassa ezeket az autókat. Az azonban furcsa, hogy megszületett a gyár kilépéséről a döntés, majd mégis azért harcolnak, hogy homológizálni lehessen az autókat. Azt hiszem, mindenki igyekszik betartani a szabályokat, ez esetben ez azt jelenti, hogy ha homológizálni akarják az autókat, akkor a gyári csapatokra vonatkozó szabályokat kell betartaniuk.” - mondta Michel Nandan, a Hyundai Motorsport főnöke.