Wirtmann és Szabó a Historic 50. Mecsek Rallye élén
2016.10.07 21:37
Az első napot már letudta az 50. Mecsek Rallye Historic OB, EB és HobbyCar mezőnye, melyet Wirtmann Ferenc az OB és EB, míg Szabó László a HobbyCar mezőnyében zárt az élen.
Az 50. Jubileumi Mecsek Rallye Historic EB mezőnyében a finn Elias Kivitila és Timo Tuominen kezdett a legjobban Pogányban, Zobákon és Trefort pusztán azonban a svéd Christoffer Storang és Kjell Renstal volt a leggyorsabb, míg Wirtmann Ferenc és Barna György a pogányi szakasz második teljesítésénél volt a leggyorsabb a még világosban megrendezett első körben. Négy szakasz után A svéd Storang vezetett Wirtmannt 7.4, míg a szintén svéd Stefan Helint és Nikael Kjellgrent 9.2 másodperccel megelőzve.

A már esti három szakasz közül Zobákon és Trefort pusztán is Wirtmann, míg Pogányban az olasz Maurizio Pagella és Roberto Brea volt a leggyorsabb. Összetettben Wirtmann Ferenc vette át a vezetést, mögötte Storang 16.2, míg Helin 26.6 másodperccel áll. Wirtmann Ferenc egyben a Historic OB mezőnyében is a leggyorsabb tudott lenni.
A HobbyCar mezőnyben, Pogányban elsőre Födő Imre és Szabó Bence volt a leggyorsabb, később Király Gábor és Király-Molnár Alexandra Zobákon, Szabó László és ifj. Kuncz Dezső pedig Trefort pusztán és a pogányi második szakaszon is a leggyorsabb tudott lenni az első kör során. Összetettben Szabó László 6.5 másodperccel előzte meg négy szakasz után Szetei Norbertet és Chmelovics Balázst, míg Király Gábor 17.3 másodperces hátránnyal álltak.
A sötétben megrendezett zobáki és Trefort pusztai szakaszon aztán ismét Szabó Laci volt a leggyorsabb, míg az utolsó pogányi szakaszon Födő Imre volt a leggyorsabb, így Szabó Laci 55.1 másodperces előnyből várhatja a holnap, már könnyebbnek ígérkező hat szakaszt Szetei Norbert előtt. A harmadik helyen Stepán Árpád és Kocsis István áll további 15.6 másodperc hátránnyal, míg őket Födő Imréék követik további 2.9 másodperc hátránnyal.
Sajnos, a Historic mezőnyt alaposan megrostálták az esti, saras szakaszok, ami miatt bő fél órás csúszás alakult ki az ORB és ORC mezőnyben.